You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De essentiële vraag die we (de westerse wereld) onszelf vaker zouden moeten stellen is deze. Wie willen we aan het werk houden??Chinezen of Europeanen? Als het antwoord 'Europeanen' is, zouden we bij gelijke kwaliteit (!) een hogere prijs moeten accepteren en gewoon uit NL of EU moeten kopen (niet zijnde import maar echt 'made in'). Per saldo is namelijk nog maar zeer de vraag of goedkoper uit China daadwerkelijk goedkoper is.
Ik zie dat je hier kunt selecteren op Tesla model S en dan ziet welke velgen erop passen:
https://www.online-velgen.nl/zoeken/tesla-velgen/model-s/
Bijzonder lage prijzen (velgen + banden). Er zullen geen A-merk banden op liggen dan. Maar je kunt ook de velgen los bestellen.
Vind die sensoren erg duur. Op een Renault betaal je 150,- voor 4 stuks.Ik had geschreven dat Tesla de druksensoren levert a 125 euro ex. BTW. Inmiddels heb ik uitgevonden dat deze van het merk Baolong zijn. Een Engelse internetleverancier vraagt voor deze sensoren 40 pond per stuk. Het kan dus goedkoper.
Waarschijnlijk moeten die sensoren ook nog worden 'aangemeld', en daar heb je Tesla toch voor nodig denk ik. Ik betwijfel of ze sensoren die je zelf meebrengt willen aanmelden...
Lijken deze op de Cyclones, of verbeeld ik me het? Hebben wel TUV goedkeuring.
Wat is dat nou weer voor advies. Die Rial Lugano zit bij de “goedkopere” (kan ze opeens niet meer vinden op online-velgen), er stond TUV bij. Moeten ze toch goed genoeg zijn.Trouwens, er zijn op dir moment nog geen of nauwelijks velgen die de Tüv keur hebben voor de Tesla. Nu zijn er wel reeds ervaringen met bv. de Rial Lugano in de US. Velgen-online raadt vanwege het hoge vermogen op de achterwielen wel aan om niet de goedkoopste velg te kiezen ... Op dit moment is dus het monteren van 'eigen' velgen een risico?
Reed zondag over een ondergelopen weg in de buurt van Breukelen en heb toen een obstakel geraakt dat niet te zien was - rechtsvoor en rechtsachter waren lek. Tesla Assistance gebeld, die mijn kenteken niet kenden, maar bereidwillig waren, en na een kwartier ontdekten ze dat 2 lekke banden geen pech maar schade is. Gelieve uw verzekeraar te bellen.
Eurocross - de alarmcentrale die voor Centraal Beheer (ja, de Tesla-polis) werkt - aan de lijn en binnen 40 minuten op de sleepwagen richting Utrecht. Daar een vervangende Opel (met dieselgeluiden) om thuis te komen. Maandag contact met Tesla die in Amsterdam ook die dag banden binnen zouden krijgen. Begin van de middag kwam mijn auto bij Tesla binnen en rond 15u kon ik op pad met 2 nieuwe banden - de velgen waren onbeschadigd. Bravo voor deze snelle service !
CBD liet me weten dat de banden onder de dekking van de verzekering vallen - kortom - het valt behoorlijk mee.
hhmm, dat is service... bij deze ligt mijn besluit vast.
Een vriend van mij kent een velgen importeur die een voorstel gaat doen voor een group buy.
Ik heb al de Rial lugano en de Brock van pjhartog opgegeven.