Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De essentiële vraag die we (de westerse wereld) onszelf vaker zouden moeten stellen is deze. Wie willen we aan het werk houden??Chinezen of Europeanen? Als het antwoord 'Europeanen' is, zouden we bij gelijke kwaliteit (!) een hogere prijs moeten accepteren en gewoon uit NL of EU moeten kopen (niet zijnde import maar echt 'made in'). Per saldo is namelijk nog maar zeer de vraag of goedkoper uit China daadwerkelijk goedkoper is.

Maakt allemaal niet zo veel uit waar we het vandaan halen.
Oorzaak van de zoektocht zijn niet de (algemene) Europese prijzen of een voorkeur voor China maar de zwaar overdreven pricing van Tesla.
Op mijn zoektocht kwam ik deze variant in China tegen. Is het wat mij betreft waard om eens te onderzoeken.
 
Ik zie dat je hier kunt selecteren op Tesla model S en dan ziet welke velgen erop passen:
https://www.online-velgen.nl/zoeken/tesla-velgen/model-s/
Bijzonder lage prijzen (velgen + banden). Er zullen geen A-merk banden op liggen dan. Maar je kunt ook de velgen los bestellen.

Dat is een hele leuke tip. Ook met A-merk te leveren, maar dan duurder. Interessant voor simpel setje velgen en winterbanden! Losse sensoren erbij en klaar ben je!
 
Waarschijnlijk moeten die sensoren ook nog worden 'aangemeld', en daar heb je Tesla toch voor nodig denk ik. Ik betwijfel of ze sensoren die je zelf meebrengt willen aanmelden...

Dat zal ik nog wel even in Tilburg navragen.
Trouwens, er zijn op dir moment nog geen of nauwelijks velgen die de Tüv keur hebben voor de Tesla. Nu zijn er wel reeds ervaringen met bv. de Rial Lugano in de US. Velgen-online raadt vanwege het hoge vermogen op de achterwielen wel aan om niet de goedkoopste velg te kiezen ... Op dit moment is dus het monteren van 'eigen' velgen een risico?
 
Trouwens, er zijn op dir moment nog geen of nauwelijks velgen die de Tüv keur hebben voor de Tesla. Nu zijn er wel reeds ervaringen met bv. de Rial Lugano in de US. Velgen-online raadt vanwege het hoge vermogen op de achterwielen wel aan om niet de goedkoopste velg te kiezen ... Op dit moment is dus het monteren van 'eigen' velgen een risico?
Wat is dat nou weer voor advies. Die Rial Lugano zit bij de “goedkopere” (kan ze opeens niet meer vinden op online-velgen), er stond TUV bij. Moeten ze toch goed genoeg zijn.
 
Met de huidige weersvooruitzichten en de kansen die Tesla me geeft nog dit jaar bij hun iets te krijgen, denk ik hard na over 3rd party wielen.

20 inch Brock B32 Mat Zwart velg in 5x120 ET40 - [44169] | Online-Velgen met de Conti winterbanden lijkt me best een mooi alternatief - en dan dus in 20" om een beetje in de buurt van mijn huidige 21" te blijven.
Brock_B32-SKM.jpg

Commentaar ?

Reed zondag over een ondergelopen weg in de buurt van Breukelen en heb toen een obstakel geraakt dat niet te zien was - rechtsvoor en rechtsachter waren lek. Tesla Assistance gebeld, die mijn kenteken niet kenden, maar bereidwillig waren, en na een kwartier ontdekten ze dat 2 lekke banden geen pech maar schade is. Gelieve uw verzekeraar te bellen.

Eurocross - de alarmcentrale die voor Centraal Beheer (ja, de Tesla-polis) werkt - aan de lijn en binnen 40 minuten op de sleepwagen richting Utrecht. Daar een vervangende Opel (met dieselgeluiden) om thuis te komen. Maandag contact met Tesla die in Amsterdam ook die dag banden binnen zouden krijgen. Begin van de middag kwam mijn auto bij Tesla binnen en rond 15u kon ik op pad met 2 nieuwe banden - de velgen waren onbeschadigd. Bravo voor deze snelle service !

CBD liet me weten dat de banden onder de dekking van de verzekering vallen - kortom - het valt behoorlijk mee.

Zo durf ik ook wel 20" winterbanden aan...
 
  • Like
Reactions: jimplug


Reed zondag over een ondergelopen weg in de buurt van Breukelen en heb toen een obstakel geraakt dat niet te zien was - rechtsvoor en rechtsachter waren lek. Tesla Assistance gebeld, die mijn kenteken niet kenden, maar bereidwillig waren, en na een kwartier ontdekten ze dat 2 lekke banden geen pech maar schade is. Gelieve uw verzekeraar te bellen.

Eurocross - de alarmcentrale die voor Centraal Beheer (ja, de Tesla-polis) werkt - aan de lijn en binnen 40 minuten op de sleepwagen richting Utrecht. Daar een vervangende Opel (met dieselgeluiden) om thuis te komen. Maandag contact met Tesla die in Amsterdam ook die dag banden binnen zouden krijgen. Begin van de middag kwam mijn auto bij Tesla binnen en rond 15u kon ik op pad met 2 nieuwe banden - de velgen waren onbeschadigd. Bravo voor deze snelle service !

CBD liet me weten dat de banden onder de dekking van de verzekering vallen - kortom - het valt behoorlijk mee.


hhmm, dat is service... bij deze ligt mijn besluit vast.