Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
EUR 500+ voor winterbanden :eek::scared:

Yep, goedkoop is anders. Het is dan het op de zaak kan, dat scheelt in elk geval al 21% BTW en 25% VPB. Ze zullen volgend jaar waarschijnlijk wel goedkoper worden, want de Sottozero 2 in 20 inch (die bestaat niet in 21 inch) zijn €200 euro goedkoper.

Weet iemand trouwens wat Tesla rekent voor de losse 21 inch velgen?
 
21" winterband op bestaande velg zou optimaal zijn. Maar beschikbaarheid en prijzen zie ik niet op korte termijn goed komen. Heb dus net aan de DS via mail laten weten dat hij mij op het lijstje mag zetten voor de 19" set incl. winterbanden als die nog steeds 2600,- zijn. Ik vind ze niet lelijk, en een beetje afwisseling is wel ok.
Heb ook helemaal geen zin in dat bandengedoe, ik ben zo'n type dat al vele jaren doet met zijn setje zomerbanden, ook in de winter. Vorig jaar voor het eerst kleine problemen daardoor; door suffe voorliggers kwam ik precies op een hellinkje voor een bruggetje te staan. Kwam met heel veel moeite(achteruit/vooruit, links/rechts) uiteindelijk boven. Met mijn oude afgetrapte passat durf ik wel wat schaderisico nemen, wil dat niet in de S meemaken.
 
Iemand een linkje voor me voor de coatings ?

Met de nieuwe prijs bij Tesla ben ik ook in de markt voor andere velgen en winterbanden. Moeten we alleen nog even een oplossing vinden voor de druksensoren. Ze hoeven er voor mij niet in te zitten, maar ik wil niet de hele winter meldingen krijgen....

We hebben ondertussen al een topic met aanbieders van coatings. Tijd voor een uitnodiging naar de betere velgen en bandenleveranciers...
 
@Energie Gratiz
Vertel 'ns wat meer, ik heb geen introductie kunnen ontdekken in je eerdere posts.
Res.nummer / VIN / uitvoering van je Model S / verwachte leverdatum / etc.

Klopt een beetje, ik heb het algemene "Google"bestand wel een keertje gevuld.
OT denk ik, maar goed: Res.nr. 503747, VIN 19219, verwachte leverdatum half dec. 2013,
uitv: Model S Performance, Multicoat Red, 19" + 19" Rial Lugano, dual charger, tech + sound packet, derde zitrij
Het is de bedoeling in 2014 een wereldrecord te vestigen: in 1 jaar 75.000km geheel elektrisch.
Half jaar geleden al een weekwereldrecord neergezet in een gehuurde Tesla Roadster, zie maar eens op de site van ElektrischRijdenKanEcht.nl
 
Het is de bedoeling in 2014 een wereldrecord te vestigen: in 1 jaar 75.000km geheel elektrisch.
Half jaar geleden al een weekwereldrecord neergezet in een gehuurde Tesla Roadster, zie maar eens op de site van ElektrischRijdenKanEcht.nl

Pffff...dan moet je iedere dag de batterij helemaal leeg rijden. Iedere werkdag een heel jaar lang. Een doel op zich?
 
Pffff...dan moet je iedere dag de batterij helemaal leeg rijden. Iedere werkdag een heel jaar lang. Een doel op zich?

Neenee, mijn woonwerkafstand is al 121km enkele reis. Als ik 4 maal in een week naar m'n werk rijd, zit ik al op 1000km oftewel 50.000km jaarbasis. Die andere 25.000km rijd ik er prive bij, is niet eens heel veel.
Kan me eigenlijk geen Model S veroorloven dus ben nog op zoek naar meer sponsors, heb er inmiddels wel een paar.
Nevendoel is om aan 'veelrijdend Nederland' te laten zien dat je 75.000km per jaar helemaal elektrisch kunt rijden, dus stappen er dan wellicht meer dieselrijders over op elektrisch... dus zoek ik ook media-aandacht.
Hier houd ik het even bij, is nogal OT
 
Dank - leuk - maar jij zit volledig op het 19" spoor terwijl ik die Brock B32 in 20" juist fantastisch en nagenoeg a la mijn huidige 21" vind. Maar mijn leverancier vindt ze te breed, hoewel ik heb uitgerekend dat het kan. Hij vindt ze vooral te breed voor 245 banden - commentaar ? Dan gaat het om 9.5Jx20" met een ET van 40.

Kan jij de specs van je velgen-selectie geven - met name ET en zo.

De Brock B32 in zwart, 8.5Jx19 met ET 38 kosten bij de mijne EUR 1.059 per 4 - EUR 120 minder dan bij Profile....

Moeten we dit nog even verder uitdiepen - ik denk het wel - en voor mij die 20" ook ! Kan jij je contact bij Profile daar nog naar vragen ? (liever EUR 120 meer maar dan wel een goede mening en geleverd met de kans terug te geven, dan..)
Ik heb de importeur (die aan profile levert) ook gevraagd de 20" te offreren (late reactie vanwege het feit dat ik in een gprs gebied in Limburg vertoefde dit weekend)
 
ok, ook benieuwd naar hun opvatting over 20" en 245 banden erbij...

ook TSW levert 20" die passen
alloy-wheels-rims-tsw-rockingham-5-lug-rear-matte-black-std-700.jpg
 
Voor het rekenen met verschillende bandafmetingen plus velgbreedtepassing zie: http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator
Volgens hen moet een 245 band op een 9,5" velg nog net gaan. Maar je zou ook 255 of 265 kunnen monteren, dan moet je wel kijken of dat nog in de wielbakken van de auto past. Aan de achterzijde zal dat wel lukken, want bij de P+ uitvoering monteert Tesla zelf al 265 op de achterste twee velgen (van 9,0" breed overigens).

Hoe dat werkt met ET (EinpressTiefe) oftewel Offset is hier te berekenen (hogere ET-waarde = meer naar binnen) : http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator
 
Tirerack in de VS levert de Lugano in 'gun metal grey' dat erg doet denken aan de standaard grijze 21". Rial liet weten dat het een exclusief wiel voor de VS is. Ze kunnen ook naar NL leveren en dan kost een set $ 1.278.20 incl Fedex shipping naar NL - komt nog BTW en ik denk ook invoerrechten bij. Dat zou dus ook nog een alternatief kunnen zijn (dit is ook 19"). Verder zag ik hier (Zwitserland) vandaag ook de Brock B32 in matzwart - maar dat zou in 20" dus lastig zijn, maar wel 19" kunnen. Zag er ook mooi uit.
rial_lugano_gm_ci3_l.jpg
 
Letten jullie aub wel op de load index van de banden. De load index van de banden in de pdf zijn met 82 veel te laag. Tesla monteert volgens mij 96.

Zie 2e tabel in deze link http://www.goodyear.eu/nl_nl/tire-advice/tire-information/tire-load-index.jsp
Maximaal toelaatbare gewicht van de auto is 2.590 kg. Bron: http://www.teslamotorsclub.com/show...ents-about-EC-Certificate-of-Conformity-(CoC)

Die 82T bleek een typo (of copy) fout te zijn, de load index is 102V.
Ik wacht nog op de reactie van mijn contact of hij de TPMS er al bij gemonteerd kan leveren (tegen een redelijke prijs).
Als dat kan en ze kunnen de TPMS bij Profile ook al inregelen, dan wordt het voor mij een zeer interessant aanbod.