Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Geen persoonlijke ervaring mee, maar wel een interessante, hier eerder door Lucky Loek genoemde optie:

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=C-C-68-1&details=Ordern&typ=R-278738

Ik heb persoonlijk een voorkeur voor Michelin banden, maar de Michelin PA4 maakt 70 dB geluid. De Goodyear Ultragrip en ook de Dunlop SP Winter maken 68 dB geluid. Nou levert elke 3 dB meer geluid voor het gehoor een verdubbeling van de geluiddruk op. Dit zou betekenen dat de Michelin met 70 dB meer dan de helft meer lawaai maakt in vergelijking met de Goodyear en de Dunlop.
Daarnaast hebben de Goodyear en de Dunlop een betere velgrandbescherming dan de Michelin.
Dit zou voor mij toch betekenen dat de Michelin PA4 dit keer in de schappen blijft liggen.
 
Ik heb persoonlijk een voorkeur voor Michelin banden, maar de Michelin PA4 maakt 70 dB geluid. De Goodyear Ultragrip en ook de Dunlop SP Winter maken 68 dB geluid. Nou levert elke 3 dB meer geluid voor het gehoor een verdubbeling van de geluiddruk op. Dit zou betekenen dat de Michelin met 70 dB meer dan de helft meer lawaai maakt in vergelijking met de Goodyear en de Dunlop.
Daarnaast hebben de Goodyear en de Dunlop een betere velgrandbescherming dan de Michelin.
Dit zou voor mij toch betekenen dat de Michelin PA4 dit keer in de schappen blijft liggen.

Klopt, de 255 brede Michelin PA4 is zelfs 71db, de 245 brede is 70db. Maar de 255 brede heeft een C voor verbruik daar waar de 245 brede een E heeft.
Beide hebben een C voor grip bij nat wegdek.

De Dunlop heeft een E voor grip. Veiligheid gaat bij mij voor op geluid.
De Goodyear ziet er mij een goed alternatief uit omdat hij een C heeft voor verbruik en grip.
Ik zie echter geen vermelding van velgrandbescherming. Misschien kan je eens een foto posten?
Ik zal dit doen voor de PA4 in zowel maat 245 als 255 van zodra de 245 op de velg gemonteerd zijn (normaal volgend weekend).
 
Klopt, de 255 brede Michelin PA4 is zelfs 71db, de 245 brede is 70db. Maar de 255 brede heeft een C voor verbruik daar waar de 245 brede een E heeft.
Beide hebben een C voor grip bij nat wegdek.

De Dunlop heeft een E voor grip. Veiligheid gaat bij mij voor op geluid.
De Goodyear ziet er mij een goed alternatief uit omdat hij een C heeft voor verbruik en grip.
Ik zie echter geen vermelding van velgrandbescherming. Misschien kan je eens een foto posten?
Ik zal dit doen voor de PA4 in zowel maat 245 als 255 van zodra de 245 op de velg gemonteerd zijn (normaal volgend weekend).

Ik ga alleen af op de info van autobandenmarkt.nl. Deze geeft voor de Goodyear een C voor verbruik en ook een C voor grip, alsmede velgrandbescherming.
Kijk maar op deze URL http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=C-C-68-1&details=Ordern&typ=R-278738

Beide 68 dB banden boven elkaar:
2015-10-13 12.15.02.jpg
 
Ik ga alleen af op de info van autobandenmarkt.nl. Deze geeft voor de Goodyear een C voor verbruik en ook een C voor grip, alsmede velgrandbescherming.

Inderdaad, op de site die ik gebruik stond er bij de Goodyear geen info over velgrandbescherming. Het is echter een runflat en dat heeft ook zo zijn invloed op de rijkwaliteiten van de band. Uiteindelijk kom ik dan toch steeds uit bij de Michelin PA4. :smile:
 
Ik heb ook deze Goodyears voor de winter op het oog vanwege het geluid en de velgrandbescherming.

Ik had ze al besteld bij Kwikfit met de vraag of ze wel of niet velgrandbescherming hebben - een must wat mij betreft. Maar Kwikfit zegt van niet.

De jury is vertegenwoordigd op het forum, want LuckyLuke heeft de Goodyears al thuis staan.

Dus een blik op die banden zou zeer worden gewaardeerd: hebben ze velgrandbescherming?
 
ik dacht gewoon die Pirelli die Tesla verkoopt maar zelf door mijn bandenman er te laten opleggen. Die zijn nu uitverkocht bij zijn reguliere leverancier en hij stelt als alternatief de Bridgestone Blizzak LM-32 voor. Iemand ervaring met deze band ? Als ik puur afga op het bandenlabel lijkt me dat hij toch een stuk minder grip heeft op een nat wegdek dan de Pirelli
 
ik dacht gewoon die Pirelli die Tesla verkoopt maar zelf door mijn bandenman er te laten opleggen. Die zijn nu uitverkocht bij zijn reguliere leverancier en hij stelt als alternatief de Bridgestone Blizzak LM-32 voor. Iemand ervaring met deze band ? Als ik puur afga op het bandenlabel lijkt me dat hij toch een stuk minder grip heeft op een nat wegdek dan de Pirelli

Hoor eens bij Donckers of ze geen Pirelli hebben, het zou mij verbazen de winter (sneeuw) is nog niet begonnen.
 
Vraag;
Ik rij rondom op 245 21" met 2,85 bar en zie dat mijn achterbanden in het midden meer slijten dan aan de buitenzijden.
Veel forum leden rijden met 3.0 bar wat een 3% besparing geeft.
Midden slijtage betekent dat ik met een te hoge bandenspanning rij dus de vraag ik wat jullie ervaring is met de hogere bandenspanning.
Mijn spanning is volgens mij de druk die Tesla adviseert.
Hoor het graag!
 
De afgelopen weken een paar keer in de ochtend met koude banden de melding 'bandenspanning te laag' mogen krijgen. Bij de aankoop van de auto zou de spanning voor 21" banden voor 2,7 en 2,6 achter moeten zijn. Ze stonden op ca 2,5. Tesla gesproken, nu zou de spanning voor 2,9 en achter 2,8 moeten zijn. Bij 2,5 gaat de auto al waarschuwen ;-)
 
Dank je Paulus!
Gedaan.
Heb de digitale meter nagemeten met een ouderwetse volledige mechanisch en deze kwamen overeen.
Is juist dus besloot de spanning nog maar eens te meten!
Dus door jouw suggestie kwam ik er achter.
Ik zat fout, het leek me wel gisteren dat ik 2.85 bar had op hetzelfde apparaatje.
Het lijkt er op dat de bandenspanning dus echt te laag is want met dit koude weer kwam ik op 2,53.
Dus het advies, koop een digitale banddruk meter bij Halfords en kijk de spanning regelmatig na.
Evenwel, het blijft open staan dat mijn achter banden in het midden minder profiel heeft en niet zo lang geleden op 2,85 zaten.
Denk dat in het voorjaar opleggen na wisselen van winter naar zomer dat de warme zomer misschien invloed heeft gehad???
Ik denk dat de tijd wat te hard is gegaan zoals ze dat zeggen.