Basvdpoel
Member
Ik ben heel blij met de 20". De auto voelt strakker aan dan wanneer ik op 19" rij (winterbanden). Het comfort is nog steeds prima maar dat ik wel persoonlijk natuurlijk. (Heb wel luchtvering maar weet niet of dat uitmaakt)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik heb ook 20", en vind het toch vrij hard. Je voelt veel meer dan met 19". Het verschil tussen 20"en 21" is minder vind ik.
opletten met zo een velgenboom.
Vorig jaar had ik deze ook, en op een gegeven ogenblik was één van de voetjes afgebroken en al de velgen lagen op de grond.
Gelukkig stond de auto net niet in de garage, anders waren de velgen tegen de auto gevallen.
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.Even hier mijn grote verbazing kwijt over de bandenslijtage. Of liever gezegd het gebrek daaraan.
Na 85k km meldt het TSC een profieldiepte vóór van 4,5 mm en achter 3,0 mm. Na 55k km heb ik ze van voor naar achter gewisseld.
Het zijn de 19" All Seasons die standaard zijn geleverd.
Ongelooflijk weinig slijtage, dus. OK, ik ben geen scheurneus. Maar banden op mijn eerdere auto's sleten toch heel wat sneller. Ik ben niet tammer gaan rijden in de S.
Komt dit meer voor onder rustige rijders op dit forum?
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.
Je bent een wreedaard Jeff. Ik rij nu 33.000 km met Michelin Pilot Sport op 21 inch. Voor nog 5 mm profiel, achter 3 tot 4 mm. Ik heb geen winterbanden, als het sneeuwt of ijzelt blijf ik lekker thuis. Ik ben wel een rustige rijder, met mijn Audi S6 deed ik 50.000 tot 60.000 km met een stel banden.
Als ik jou was zou ik naar 19" gaan. Is een heel stuk stiller en de banden kosten maar de helft van die vermaledijde 21" sloffen.
Ik vind de auto met de 21" wielen gewoon zo verdomd veel mooier. En de standaard 19" velgen of de 19" Brock velgen die ik heb vind ik eigenlijk maar saai. Maar je hebt gelijk Wim, en ik overweeg inderdaad wel om helemaal over te gaan op 19" en bijvoorbeeld een volgende group buy van die Sportline velgen aan te grijpen.Je bent een wreedaard Jeff. Ik rij nu 33.000 km met Michelin Pilot Sport op 21 inch. Voor nog 5 mm profiel, achter 3 tot 4 mm. Ik heb geen winterbanden, als het sneeuwt of ijzelt blijf ik lekker thuis. Ik ben wel een rustige rijder, met mijn Audi S6 deed ik 50.000 tot 60.000 km met een stel banden.
Als ik jou was zou ik naar 19" gaan. Is een heel stuk stiller en de banden kosten maar de helft van die vermaledijde 21" sloffen.
Even hier mijn grote verbazing kwijt over de bandenslijtage. Of liever gezegd het gebrek daaraan.
Na 85k km meldt het TSC een profieldiepte vóór van 4,5 mm en achter 3,0 mm. Na 55k km heb ik ze van voor naar achter gewisseld.
Het zijn de 19" All Seasons die standaard zijn geleverd.
Ongelooflijk weinig slijtage, dus. OK, ik ben geen scheurneus. Maar banden op mijn eerdere auto's sleten toch heel wat sneller. Ik ben niet tammer gaan rijden in de S.
Komt dit meer voor onder rustige rijders op dit forum?
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.
Ik vind de auto met de 21" wielen gewoon zo verdomd veel mooier. En de standaard 19" velgen of de 19" Brock velgen die ik heb vind ik eigenlijk maar saai. Maar je hebt gelijk Wim, en ik overweeg inderdaad wel om helemaal over te gaan op 19" en bijvoorbeeld een volgende group buy van die Sportline velgen aan te grijpen.
Ondertussen pijnlijk om in het hoofd-draadje te lezen wat er met jouw wagen aan de hand is, hoop dat hij netjes opgelapt wordt.
Volgens mij had bij je classic (2013?) een software update nodig horend bij de drive.
Heb je destijds de SuC dit probleem gemeld omdat de software voor de motoren vanuit de drive wel veel is verbeterd.
Ik gis dit qua Tesla ivm mijn ervaring met drives (motor regulaar) in het algemeen.
Ik denk dat de inregeling van de combinatie anders is dan de huidige wat verklaart waarom de nieuwe zo verschilt.
Bij machines met motor en drives bij mij op de zaak is dat zo dat geen enkele nieuwe meteen optimaal loopt en inregeling is voor elke type motor anders.
De drives en motoren komen van verschillende fabrikanten en zijn dus nooit helemaal goed ingeregeld.
Weet iemand hier meer over?