Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als jij er tevreden over bent, ga ik er ook voor gaan. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het geen Michelin is :)
De Michelin PA4's zijn gigantisch in prijs gestegen, dus dat lijkt me moeilijk haalbaar.

Zeker tevreden over, rij er nu twee weken op. Vind ze overigens vrij stug /sportief aanvoelen maar dat vind ik juist een pluspunt boven de fabrieks allseasons en nokians van vorig jaar die waren beide wat "zwabberiger".
 
Te koop gevraagd: 21" turbine velgen, zilver of grijs
Ja, ik weet het, de 21" banden slijten als gekken en ze maken nog meer lawaai ook.
Toch vind ik ze mooier dan de 19" velgen, ongeacht van welk merk.
Wie is de slijtage en het lawaai zat en wil zijn set grijze of zilveren 21" velgen overdoen?
 
Ik heb jaren BMW gereden, en nog steeds, maar bij mijn weten kun je ROF banden alleen op Speciale ROF velgen leggen.
En indien ze wel passen, zal het voordeel van ROF op een gewoon wiel niet werken. Denk ik...

Nee, hoeven geen speciale velgen te zijn.ROF is wel stugger en slijten over t algemeen wat harder.

BMW had wel vaak issues met wegligging die zwabberig werd zonder ROF. Was dan weer op te lossen door extra load index banden te nemen. Helpt overigens ook mee om de wegligging van de wat zachtere winterbanden iets te verbeteren.
 
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand op de 19" cyclone wielen van Tesla zien rijden. Iemand ervaring mee? Ik vind ze in de configurator erg mooi staan.

Heb op mijn tweede ook voor de 19" cyclone gekozen, niet alleen omdat de banden op de 21" harder slijten en dat de banden duurder zijn maar omdat ik het schade rijden moe ben, op de meest ongewenste momenten had ik weer een rand of trottoir te pakken.
Komt bij dat de 19" schijnbaar wat zuiniger rijden, in combinatie met het 90kwh pakket zal m'n range ivm de 85Kwh hopelijk iets toenemen.
Verder, hij zou morgen klaar moeten staan bij Tesla Tilburg.
Heb er dan tijdelijk twee, denk dat de App dat niet aankan[emoji19]
 
Heb op mijn tweede ook voor de 19" cyclone gekozen, niet alleen omdat de banden op de 21" harder slijten en dat de banden duurder zijn maar omdat ik het schade rijden moe ben, op de meest ongewenste momenten had ik weer een rand of trottoir te pakken.
Komt bij dat de 19" schijnbaar wat zuiniger rijden, in combinatie met het 90kwh pakket zal m'n range ivm de 85Kwh hopelijk iets toenemen.

Het is een goede keus. Tesla gebruikt de 19" Cyclone velgen voor hun verbruikscijfers omdat ze de zuinigste zijn. Als ik een Model S met 19" zou kopen, zou het dus ook met de Cyclone velgen zijn.

Nu ik zelf met een 19" T-Sportline set aan het rijden ben, kan ik goed het verschil zien en voelen tussen 19" en 21". Wie rustig en met maximaal comfort wil rijden, kan best voor 19" kiezen. Als je echter niet vies bent van eens wat peper in de reet, is 21" toch een hele andere ervaring. Ik blijf dus mijn 21" staggered koesteren. De wagen stuurt en voelt als op rails met de 21", vooral als je hem eens de sporen geeft.
 
en de Android app ook :smile:
Heb op mijn tweede ook voor de 19" cyclone gekozen, niet alleen omdat de banden op de 21" harder slijten en dat de banden duurder zijn maar omdat ik het schade rijden moe ben, op de meest ongewenste momenten had ik weer een rand of trottoir te pakken.
Komt bij dat de 19" schijnbaar wat zuiniger rijden, in combinatie met het 90kwh pakket zal m'n range ivm de 85Kwh hopelijk iets toenemen.
Verder, hij zou morgen klaar moeten staan bij Tesla Tilburg.
Heb er dan tijdelijk twee, denk dat de App dat niet aankan[emoji19]
 
Nee, hoeven geen speciale velgen te zijn.ROF is wel stugger en slijten over t algemeen wat harder.

BMW had wel vaak issues met wegligging die zwabberig werd zonder ROF. Was dan weer op te lossen door extra load index banden te nemen. Helpt overigens ook mee om de wegligging van de wat zachtere winterbanden iets te verbeteren.

Kan me wel herinneren van een forumlid welke meldde dat zijn kersverse ROF banden niet pasten op de standaard Tesla 19" velg, dus wellicht even dubbel checken van te voren. (Heb ze zelf op TST velgen zitten, daar geen issue)
 
Heb er dan tijdelijk twee, denk dat de App dat niet aankan[emoji19]

We gaan OT maar t kan. Je moet wel bij Tesla vragen om m aan je bestaande account toe te voegen anders moet je steeds uit en weer in loggen.

Tesla App.PNG
 
Ik vind RFT dan persoonlijk weer helemaal niks. Gehad bij MINI en BMW en wist niet hoe snel ik ze kwijt wilde. Bij beide autos vroegtijdig gewisseld naar normale banden en toen was t weer heerlijk rijden. Stoterig zonder er rijplezier voor terug te krijgen. Sterker nog, grip was slechter, zeker op nat wegdek. Voor mij dus geen RFT. Echter let wel, deze ervaringen waren een aantal jaartjes geleden. Is nu misschien beter.

Voor die ene lekke band in gemiddeld 10 jaar vind ik t zelf niet waard.
 
Is het jullie al opgevallen? Een set 19" velgen met winterbanden is sinds de laatste prijsverhoging van € 2400 naar € 3100 gegaan! Nette prijsstijging die niet alleen met de $ koers te maken heeft lijkt me :eek:

Dat is balen... ik was eigenlijk van plan om het gedoe met de credits op te lossen door sets winterbanden etc te kopen....
nou ja.... dan tzt nog maar een model S..