Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Don't worry. Ik heb in een P85D gereden. En die is weliswaar wat sneller weg vanuit stilstand, maar bij 'real-life' situaties (zoals inhalen op de snelweg) is het verschil echt niet meer zo groot. Zeker als je uit een 'normale' auto komt, zal de 70D je voorlopig telkens opnieuw verbazen met zijn snelheid en souplesse.

Mbt de velgen: ik rijd altijd in low, behalve op enkele trajecten waar veel drempels liggen. Geen verdere aanpassingen gedaan. Extra verlagen is m.i. echt niet nodig. Om het af te maken zou je wel kunnen overwegen om spoorverbreders op de achtervelgen te plaatsen. De velgen liggen namelijk standaard nogal naar binnen. Ik wilde dat doen, maar kwam er toen achter dat ik dan niet meer in de lokale wasstraat pas (sta daar nu al links en rechts tegen de rails)....

Dan ga ik er van de week ook eens langs. En bij jou uiteraard. Ik moet mijn dagen toch vullen....

De low stand is zo te zien laag genoeg. wat ik al zei staat die van jou zo heel mooi. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met standaard velgen en de "low" stand.
 
De ET-waarde van je velgen aan de voorzijde is wel erg laag. De originele velgen zijn ET40, trouwens.
Die TSW N's zijn inderdaad erg fraai, maar zijn ook te krijgen in een uitvoering met ET35. Zeker weten dat je met die waarde geen last van aanlopen zult hebben. Ook minder vervuiling van de zijkanten van je auto, want ET20 steekt buiten de wielkast.
Aan de achterkant speelt dit allemaal niet.

Helaas zijn de 19-inchers niet in ET35 te krijgen. De 20-inchers inderdaad wel. Tesla gaf mij origineel overigens ET32 op? 12mm verschil vind ik nog acceptabel, maar 20mm verschil had ik teveel gevonden. Maar goed, maakt voor nu niet heel veel meer uit. Ik ga de fohn maar eens pakken.....:tongue:
 
Klinkt een beetje of dat jij het met de genoemde conclusie niet eens bent!
Ik reageerde met de bedoeling om duidelijk te maken dat die info niet van mij kwam.
Maar nu je het toch ter sprake brengt...
Het verlagen van de auto heeft twee positieve effecten. Het frontale oppervlak wordt verminderd, de wielen/banden zakken immers voor een groter deel binnen de carrosserie. Hoe lager boven het wegdek, hoe lager de windsnelheid. Deze beide effecten verlagen de luchtweerstand. Een negatief effect is dat de lucht onder de auto door daar nu minder ruimte voor heeft en meer naar links en rechts langs de auto wordt afgebogen. Dit verhoogt de luchtweerstand fractioneel. Per saldo zal op hogere snelheden het verlagen een klein voordeel opleveren. Dit voordeel valt in het niet bij een zware rechtervoet.
Bredere dan de standaard banden, bijv. in een staggered setup verhogen de lucht- en rolweerstand merkbaar.
 
Ik reageerde met de bedoeling om duidelijk te maken dat die info niet van mij kwam.
Maar nu je het toch ter sprake brengt...
Het verlagen van de auto heeft twee positieve effecten. Het frontale oppervlak wordt verminderd, de wielen/banden zakken immers voor een groter deel binnen de carrosserie. Hoe lager boven het wegdek, hoe lager de windsnelheid. Deze beide effecten verlagen de luchtweerstand. Een negatief effect is dat de lucht onder de auto door daar nu minder ruimte voor heeft en meer naar links en rechts langs de auto wordt afgebogen. Dit verhoogt de luchtweerstand fractioneel. Per saldo zal op hogere snelheden het verlagen een klein voordeel opleveren. Dit voordeel valt in het niet bij een zware rechtervoet.
Bredere dan de standaard banden, bijv. in een staggered setup verhogen de lucht- en rolweerstand merkbaar.
En nog een voordeel: lager zwaartepunt, en kortere veerweg. Dus betere wegligging.
 
Ik heb de winter- en zomerbanden om dezelfde velgen met elk seizoen dus een wissel. Nu wil ik alloygators gaan toepassen. Moeten die per wissel vervangen worden of kunnen die erop blijven zitten?

Ze moeten eraf, maar dat is prima te doen met een beetje sop desnoods. Je kun ze er ook weer terug op doen. Tesla heeft dit al heel vaak gedaan.

- - - Updated - - -

Bjorn zou Bjorn niet zijn als hij Low vs Normal niet zou hebben getest:
Tesla Model S Air Suspension Height vs. Energy Consumption - TESLARATI.com

En blijkbaar is de P85D low de Classic Normal stand? @jpet?
Yep, the new P85D Low is the old Standard ride height | Forums | Tesla Motors
 
Dat is frappant Alain, weet niet welke Tesla servicecenter je geweest bent, maar ik heb tijdens een reparatie in Den Haag SeC te horen gekregen, dat mijn zomerbanden vernieuwd moesten worden. Op mijn zomer velgen zitten alloygaters, maar deze mochten ze er niet weer terug opzetten van Tesla....
Waarom? Omdat dit dus niet OEM zou zijn....


Ze moeten eraf, maar dat is prima te doen met een beetje sop desnoods. Je kun ze er ook weer terug op doen. Tesla heeft dit al heel vaak gedaan.

- - - Updated - - -

Bjorn zou Bjorn niet zijn als hij Low vs Normal niet zou hebben getest:
Tesla Model S Air Suspension Height vs. Energy Consumption - TESLARATI.com

En blijkbaar is de P85D low de Classic Normal stand? @jpet?
Yep, the new P85D Low is the old Standard ride height | Forums | Tesla Motors
 
Dat is frappant Alain, weet niet welke Tesla servicecenter je geweest bent, maar ik heb tijdens een reparatie in Den Haag SeC te horen gekregen, dat mijn zomerbanden vernieuwd moesten worden. Op mijn zomer velgen zitten alloygaters, maar deze mochten ze er niet weer terug opzetten van Tesla....
Waarom? Omdat dit dus niet OEM zou zijn....

Dat was in SeC Den Haag inderdaad, daar zeiden ze het dat het geen probleem was. (Heb het daar echter nooit zelf laten doen)