Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben weer eens aan het kijken naar geschikte zomerbanden. Ter vervanging van de Vredestein Ultrac Sessanta die ik nu op de 20" velgen heb liggen.
Ik had onthouden dat men hier tevreden was over de Vredestein Pilot Sport 3. Echter:
- Die zijn er niet in de juiste maat (ik heb nu 245/40R20). Wel in 255/40R20 maar dan is de omtrek te groot denk ik;
- Ze maken nogal wat lawaai: 71 dB volgens de specs. Ik had eerst Pirelle Pzero, en die maakten met 72 dB enorm veel geluid. Daarom ben ik naar Vredestein met 67 dB overgestapt. Ik wil liever niet meer geluid dan nu...

Al met al lijken de Michelins me niet heel geschikt. Zie ik iets over het hoofd? Wat dan wel (Dunlop SP Sport is er wel in de juiste maat, en met 68 dB).

En deze Vredestein banden?

vrede.JPG
 
Ik heb al de hele tijd last van trillingen met die Vredestein Ultrac banden, dus ik wil liever een ander merk..


Wat voor een type profiel zit er op jouw Ultrac banden? De Ultrac Sessanta's staan bekend om hun cuppen vanwege het Profiel.
Echter de banden met een "langs" profiel hebben hier veel minder last van.

Zelf goede ervaringen met Toyo Proxes (niet op Tesla). Al denk ik dat deze zacht zijn en daardor op een Tesla hard slijten.
 
Wat voor een type profiel zit er op jouw Ultrac banden? De Ultrac Sessanta's staan bekend om hun cuppen vanwege het Profiel.
Echter de banden met een "langs" profiel hebben hier veel minder last van.

Zelf goede ervaringen met Toyo Proxes (niet op Tesla). Al denk ik dat deze zacht zijn en daardor op een Tesla hard slijten.

Zo'n profiel:
ImageUploadedByTapatalk1452625048.388049.jpg

Zou het daar door komen?
Ik heb ook altijd Toyo Proxes op mijn TVR. Maar of die dan ook voor de Tesla geschikt zijn betwijfel ik. Met name geluid vind ik belangrijk.
 
Ik kwam deze Chinese 19" Landsail banden tegen:

Landsail LS588 245/45 R19 102 Y

landsail1.png


Ik heb nog geen andere B/B banden gezien, die ook nog eens relatief stil zijn. Ze zijn ooit eens aardig getest in een Finse bandentest, zie hier.

Goede grip zowel bij nat en droog weer, naar verluid minder goed bij aquaplaning.

Erg betaalbaar (v.a. 68 incl BTW in Duitsland, zie bijv. Idealo)

Als ze inderdaad zo zuinig rijden en zo stil zijn, neem ik het graag op de koop toe dat ze mogelijk harder slijten dan gemiddeld. Iemand toevallig ervaring?
 
Ik heb vorig jaar gekozen voor hankook winterbanden, dit alleen op basis op bandenlabels en geluidsniveau, blijkt nu wel dat ze flink moeite hebben met het vermogen, als ik bv 100 rij en even gas geef om op de linkerbaan te komen op licht vochtig wegdek gaat het gele lampje flink tekeer en krijg ik een behoorlijk boze blik van de rechterstoel. Voelt niet echt stabiel als je het vermogen van de auto gebruikt, gelukkig slijten ze ook als een dolle. Volgend jaar maar pirelli of michelin, denk dat deze bandenmakers wel ingericht zijn op deze auto
 
Landsail, hoop niet dat nomen est omen!

Ik kwam deze Chinese 19" Landsail banden tegen:

Landsail LS588 245/45 R19 102 Y

View attachment 107703

Ik heb nog geen andere B/B banden gezien, die ook nog eens relatief stil zijn. Ze zijn ooit eens aardig getest in een Finse bandentest, zie hier.

Goede grip zowel bij nat en droog weer, naar verluid minder goed bij aquaplaning.

Erg betaalbaar (v.a. 68 incl BTW in Duitsland, zie bijv. Idealo)

Als ze inderdaad zo zuinig rijden en zo stil zijn, neem ik het graag op de koop toe dat ze mogelijk harder slijten dan gemiddeld. Iemand toevallig ervaring?
 
Doet me iets te veel denken aan Landwind :)

Mijn stelling is: if it sounds too good to be true, it usually is.

Met een auto in deze prijsklasse ga ik niet gokken met el cheapo banden..

Ietwat bezorgd door je kanttekeningen heb ik meteen even gegoogled, en vond inderdaad direct een hit op Landsail en accident. (Overigens hier nog enkele gebruikersreviews voor de LS588, al zijn het doorgaans wel andere maten).

edit: :wink:
 
Beste Tesla berijders,

Ik heb me net in een ander Topic voorgesteld maar zal dit hier ook doen omdat ik velgen een belangrijk onderdeel vind van de uitstraling van een auto. Ik zal dit draadje dus vaak bekijken.

Mijn naam is Tommaso Puddu uit Tilburg en ik verwacht eind Februari mijn Tesla Model S 70D. Ik zal in eerste instantie gewoon de standaard 19 inch gaan rijden. Vooral omdat de 21inch een optie was van € 5.000,- extra en het me dat niet waard was. Ik heb veel gekeken op dit draadje en op internet naar aftermarket velgen voor de Tesla. Ik moet zeggen dat er maar heel weinig velgen zijn die de Tesla mooier maken naar mijn smaak. de 21 inch turbine velgen van Tesla zelf zijn nog de mooiste tot nu toe.

Wat ik wel vind meespelen is de rijhoogte van de Tesla. Vandaar dat ik gekozen heb voor de luchtvering om zo de Tesla zo laag mogelijk te leggen. Ik heb ook nog wat gelezen over "drop links" om de Tesla nog een stukje lager te leggen. Dit zou goedkoop simpel en snel geplaatst kunnen worden waardoor de Tesla nog een paar cm zakt. Dit doet ook wonderen voor de uitstraling.

Wat ik mis is het standaard velg ontwerp maar dan in 20 of 21 inch. Heeft iemand daar toevallig een plaatje van?

Dat lijkt mij een zeer mooi gezicht, de standaard velgen maar dan in 20 of 21 inch en de Tesla 2 cm lager dan standaard de laagste stand.

Vriendelijke groeten,

Tommaso Puddu.
 
Je zou eens naar de standaard 20" velgen van de Model X kunnen kijken, T.
Met de juiste banden passen die ook op een Model S. Reken echter ook op een fors prijskaartje.

In het after market aanbod is nagenoeg zeker iets naar je wens te vinden.

De lowering links droppen ook snel in prijs. Nu te krijgen voor US$ 99 incl. shipping, zie dit topic.

Zo zijn veel mede-forummers gecharmeerd van het aanbod van T-Sportline.

Zie hun aanbod hier : T-Sportline

En een Nederlandse group buy op dit forum (imitatie turbines binnenkort ook in 20" te krijgen): Group buy
 
Bedoel je met de standaard velgen de 21"Turbine velgen?
Iets wat daar op lijkt wordt door T-sportline geleverd. Nu alleen nog in 19" maar binnenkort ook in 20": TST Pre-order - Tesla Aftermarket Wheel 20x9.0 20x10.0
LuckyLuke hier op het forum heeft ervaring met het verlagen van de auto door die droplinks.

He Maurice,

Nee, ik bedoel de standaard 19 inch velgen. Het model vind ik heel mooi. Maar als ze datzelfde model in 20 of 21 inch hebben blijft het een originele Tesla look. Ik ben het nog niet tegen gekomen hoor. En ik heb al veel gekeken.:wink:

- - - Updated - - -

Dank je Paulus. Deze optie en groupbuy had ik inderdaad al voorbij zien komen. Voor 19 inch velgen is dit wel een mooie optie. Ik vind de combo met velgen kleur en lakkleur hierbij wel heel bepalend. En hoogte of course.

gtrz, Tommaso