Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook weer op zoek voor mijn 20" zomervelgen.
Pirelli raad ik af. Die heb ik er op gehad, maar die maken veel lawaai.
Vredestein heb ik nu. Ondanks nog voldoende profiel wil ik er vervroegd vanaf: ik blijf last houden van trillingen.
Ik neig nu naar michelin pss. Maar ben wat bang voor het geluid. Enkele db's meer dan de Vredesteins...
Even een update: ik heb nu op mijn 20"velgen de Michelin Pilot Super Sport banden. Top!
Weinig geluid (misschien op sommig wegdek iets meer dan de Good year all weather banden, maar niet storend).
Veel meer grip dan de GY's en de Vredesteins.
En het belangrijkste: geen trillingen meer (ik werd gek van de trillingen met de Vredestein Ultrac Sessanta).
 
Ik heb voor mijn wintersport vakantie nu in Oostenrijk Pirelli Sotto Zero en dat bevalt prima!
Maandag overigens direct afspraak om mijn originele 21 -ers er weer onder te laten schroeven :rolleyes:

IMG_3130.jpeg
 
Ben nu in Noorwegen en dit jaar andere banden gekozen.

Ik heb de Hankook i-cept Evo 2, volgens mij de W320, banden.

Uiteraard merk je dat je op ijs minder grip hebt, maar dat hadden de Hakka R2 banden die ik vorig jaar had ook niet.

Vanavond voorspellen ze 1 a 2cm sneeuw hier, dus ben benieuwd hoe ik morgen de oprit van 500m af kom hier.

Tot op heden kom ik alle sneeuw probleemloos door. Zo niet, dan liggen de sneeuwkettingen gewoon achterin!
 
Ik had van de week een schroefje in mijn band. Dat had ik in mijn Audi ook wel eens, kost € 15,- voor een reparatie. Ik belde Tesla maar die gaven aan dat ze enkel vervangen en niet repareren. Er zou iemand komen met vervangende velgen zodat ik later mijn nieuwe band op kon halen. Prima.

Ze hadden alleen geen 19" meer bij de berger, waardoor ik achter 21" kreeg. Apart gezicht! :)

De volgende dag belde het service center netjes op en kon ik mijn eigen velgen terug krijgen met een gerepareerde band. Dat ene 19" bandje koste me slechts € 414,- inclusief btw. Bizar, maar het zal wel horen bij het rijden van een dure auto.
IMG_6306.jpg
 
Ik had van de week een schroefje in mijn band. Dat had ik in mijn Audi ook wel eens, kost € 15,- voor een reparatie. Ik belde Tesla maar die gaven aan dat ze enkel vervangen en niet repareren. Er zou iemand komen met vervangende velgen zodat ik later mijn nieuwe band op kon halen. Prima.

Ze hadden alleen geen 19" meer bij de berger, waardoor ik achter 21" kreeg. Apart gezicht! :)

De volgende dag belde het service center netjes op en kon ik mijn eigen velgen terug krijgen met een gerepareerde band. Dat ene 19" bandje koste me slechts € 414,- inclusief btw. Bizar, maar het zal wel horen bij het rijden van een dure auto.View attachment 112863

De volgende keer gewoon bij een bandenboer laten repareren of vervangen. Stuk goedkoper.
 
Ik had van de week een schroefje in mijn band. Dat had ik in mijn Audi ook wel eens, kost € 15,- voor een reparatie. Ik belde Tesla maar die gaven aan dat ze enkel vervangen en niet repareren. Er zou iemand komen met vervangende velgen zodat ik later mijn nieuwe band op kon halen. Prima.

Ze hadden alleen geen 19" meer bij de berger, waardoor ik achter 21" kreeg. Apart gezicht! :)

De volgende dag belde het service center netjes op en kon ik mijn eigen velgen terug krijgen met een gerepareerde band. Dat ene 19" bandje koste me slechts € 414,- inclusief btw. Bizar, maar het zal wel horen bij het rijden van een dure auto.
Ok,
Dat is ongeveer 2 keer zo duur als die band mag kosten, maar om nou meteen je huis te koop te zetten vind ik een beetje ver gaan hoor.
 
Ok,
Dat is ongeveer 2 keer zo duur als die band mag kosten, maar om nou meteen je huis te koop te zetten vind ik een beetje ver gaan hoor.
Haha, we hebben iets gekocht met oprit en laadpunt ;)

Ik ben overigens gewoon een beetje in hun verhaal getrapt. Repareren was gevaarlijk, want zware auto met veel vermogen. Ik heb ook geen zin in vingerwijzen als er wel iéts gebeurt en ik heb gebruik gemaakt van het gemak van die gasten die voor mijn deur nieuwe velgen kwamen brengen. Een band met service, zeg maar. Maar het blijft een erg duur schroefje.
 
Ach, een Tesla Model S is onder aan de streep ook maar gewoon een auto als vele andere, met gewone banden en velgen.
En iedereen die iets te verkopen heeft, rekent graag een premium prijs voor het gewone product, als de koper daarvoor open staat.
 
Laat de zomer maar komen! Gisteren setje nieuwe tpms opgehaald in Tilburg:

ImageUploadedByTapatalk1456575091.901161.jpg


En deze vandaag ff bij de bandenboer laten plaatsen in mijn Vossen CV4 20" breedset, wat staan ze mooi op deep blue! [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1456575105.801467.jpg


Helaas hebben twee velgen met wat parkeerschade (niet door mijzelf veroorzaakt overigens, kuch*vrouwlief*kuch, dus zodra de huidige PSS'en versleten zijn laat ik de velgen herstellen.
 
Laat de zomer maar komen! Gisteren setje nieuwe tpms opgehaald in Tilburg:

En deze vandaag ff bij de bandenboer laten plaatsen in mijn Vossen CV4 20" breedset, wat staan ze mooi op deep blue! [emoji2]
Inderdaad, die TPMS staat echt mooi onder die kleur ;)

- - - Updated - - -

Oh, en als iedereeen die hier Deep blue noemt, nou meteen even linkt naar deep-blue.nl ;) da's goed voor de vindbaarheid...