Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet nog heel even geduld zien op te brengen totdat het zover is, maar dan komt m'n Tesla MS, voorzien van de 21" turbine velgen. Is het in de praktijk echt zo moeilijk cq ondoenlijk om deze onbeschadigd te houden? Steken ze verder uit dan bij andere auto's, of omdat de Tesla zo breed is? Word er nu al zenuwachtig van ...
Het hangt natuurlijk wel een beetje af van je persoonlijke situatie. Heb je een eigen oprit en parkeer je nooit langs een stoep, dan zit je goed.
Zelf parkeer ik meerdere malen per dag langs een stoeprandje. En die raak je soms. Ben blij met mijn alloygators, dat heeft mij schade op inmiddels alle velgen voorkomen.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Heb ook 21´ velgen op mijn S. Heb hem nu 2 maand, tot op heden nog geen schade gehad (fingers crossed)
Mijn collega al 2 keer schade gehad.

Is hoe je er zelf mee omgaat, ik ben super voorzichtig. Bocht wat breder nemen als je straat uitrijd zodat je niet de stoep raakt. Bij inparkeren spiegels naar beneden en kijken waar de stoeprand is. Of uitstappen en zien hoever je nog bent, alles beter dan schade :)
Dus gewoon voorzichtig zijn, maar dat moet je in principe met elke velg doen, en eigenlijk ook met een gewoon 'scheel'. Als ik zie hoe sommige wieldoppen er voorkomen ....
 
Het hangt natuurlijk wel een beetje af van je persoonlijke situatie. Heb je een eigen oprit en parkeer je nooit langs een stoep, dan zit je goed.
Zelf parkeer ik meerdere malen per dag langs een stoeprandje. En die raak je soms. Ben blij met mijn alloygators, dat heeft mij schade op inmiddels alle velgen voorkomen.

Thuis geen probleem met eigen oprit en garage. Bij kantoor echter altijd langs de stoeprand parkeren ... Maar de rechterspiegel kantelt toch wel naar beneden met achterwaarts parkeren? Dat scheelt wel enorm!
 
Heb ook 21´ velgen op mijn S. Heb hem nu 2 maand, tot op heden nog geen schade gehad (fingers crossed)
Mijn collega al 2 keer schade gehad.

Is hoe je er zelf mee omgaat, ik ben super voorzichtig. Bocht wat breder nemen als je straat uitrijd zodat je niet de stoep raakt. Bij inparkeren spiegels naar beneden en kijken waar de stoeprand is. Of uitstappen en zien hoever je nog bent, alles beter dan schade :)
Dus gewoon voorzichtig zijn, maar dat moet je in principe met elke velg doen, en eigenlijk ook met een gewoon 'scheel'. Als ik zie hoe sommige wieldoppen er voorkomen ....

Klopt, ben nu ook al heel behoedzaam met parkeren omdat ik m'n velgen graag onbeschadigd wil houden. Kantelen spiegel erg nuttig bij inparkeren langs een stoeprand. Gaat dat automatisch bij de Tesla?
 
@shoot72 Heb jij nu Michelin geplaatst voor de 20" TST? Ik geraak er echt niet uit. Want die 275/40-20 bestaat niet bij hen terwijl de Michelin PSS hier toch wel als goede band wordt aangeprezen. De P zero wil ik dan liever niet doe wegens te lawaaiering. De Vredestein is heeft ook klachten. Anders de Dunlop Sport Maxx GT of die continental?

Noelis, Velgen zijn vorige week bij mij geleverd. Maar ben nog niet op de afgeleverde locatie geweest. Ik ben ook nog zoekende wat ik ga doen. Aanbevolen maat is idd 275/40-20 echter is de keuze beperkt. Ik wacht nog even met het aanschaffen van banden mijn huidige zomer banden hebben nog 4 mm profiel. Mochten er mensen zijn met nog goede adviezen, laat het maar weten.
 
Noelis, Velgen zijn vorige week bij mij geleverd. Maar ben nog niet op de afgeleverde locatie geweest. Ik ben ook nog zoekende wat ik ga doen. Aanbevolen maat is idd 275/40-20 echter is de keuze beperkt. Ik wacht nog even met het aanschaffen van banden mijn huidige zomer banden hebben nog 4 mm profiel. Mochten er mensen zijn met nog goede adviezen, laat het maar weten.
Bedankt voor de update. Ik heb niet zoveel zin om van een aanbevolen maat af te wijken. Ik twijfel nog om ze als winterset te gebruiken of als zomer/winter-set. Met de new generation 19" is het een beetje afwachten? Eigenlijk wou ik gewoon 21" grey turbines.
 
Als die velgen 10" breed zijn, is 285/35-20 een optie die goed werkt. Die maat heb ik in Michelin PSS gemonteerd

Dit lijkt me ook de beste keuze.

Bedankt voor de update. Ik heb niet zoveel zin om van een aanbevolen maat af te wijken

door 285/35-20 te gebruiken kom je in de omtrekt berekening nog prima uit, bovendien heb je de mogelijk om meer types te kiezen.
 
Leesvoer voor alle Michelin mannetjes: The Obsessive, Secretive Race to Make the Perfect Tire for Electric Cars
Ze zien in ieder geval wel dat er nogal wat komt kijken om een band voor een zware EV te maken.

Blijkbaar hebben ze de race voor de Model 3 verloren, die gaat op Koreaanse banden rijden.
(ik ga er maar even van uit dat iemand dat al gepost heeft)

Ik ben verder erg tevreden met deze banden op de 19" velgen: http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=B-A-69-1&details=Ordern&typ=R-280037
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Pebe and ebullio