Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Kan vooraan 245/40 R20 99Y en achteraan 285/35 R20 104Y ook? 275/40-20 lijkt een wat minder courante maat.
275/40 en 285/35 kan in principe allebei passen, maar dat is afhankelijk van de breedte en ET-waarde van de (achter)velgen. T-Sportline vermeldt doorgaans alleen de breedte en niet de ET-waarde.
285/35 past i.i.g. op 20x10" velgen met ET35 op een S P+, want die maten heb ik op die uitvoering. (Ander merk velgen, trouwens. Er is zeer ruime keuze in velgen, want Tesla S en X zijn compatibel met heel veel BMW's qua velgen.)
Als je nog wat wilt puzzelen, is hier een link naar een relevante site: Visual Tyre Size Calculator | Kouki Tech
 
  • Helpful
Reactions: shoot72
Test-Sportreifen-Semi-Slicks-Nasswertung-Pirelli-Michelin-Dunlop-fotoshowImage-77afc71e-857127.jpg

In deze test uit 2015 hebben de Pirelli's juist weer de beste remweg. In plaats van de Pilot Super Sport hebben ze hier de Pilot Sport Cup 2 van Michelin getest wat volgens de website van Michelin een track band is. Ze spreken hier ook steeds over semi-slicks. Geeft me ook niet zo'n veilig gevoel.
 
...In plaats van de Pilot Super Sport hebben ze hier de Pilot Sport Cup 2 van Michelin getest wat volgens de website van Michelin een track band is. Ze spreken hier ook steeds over semi-slicks. Geeft me ook niet zo'n veilig gevoel.
Inderdaad lijkt de Pilot Sport Cup 2 niet zo'n verstandige keuze voor 'normaal'/dagelijks gebruik.
Het EU label voor die banden is C voor remmen op nat wegdek.
(Pilot Super Sport heeft daar een A voor. De PZero een B, tenzij je de Mercedes Only versie neemt, want die heeft ook A.)
 
Er lijkt niet echt consensus te zijn over welke zomerbanden nu het 'beste' zijn. Dus gooi ik er nog maar twee bij :)
Heeft er iemand ervaring met een van deze 20" banden:

- Goodyear AS2 MOE - Verbruik C, Nat A, dB 69 (link)
- Dunlop GT J - Verbruik E, Nat B, dB 68 (link)

Lijken me beide goede banden. En enig idee wat in % het verschil zou zijn tussen een C en E verbruik?
 
Tussen slechtste en beste labels G en A praat men online bij diverse bandenboeren over max 7,5% verschil. Zijn 6 stappen. Van C naar E zijn 2 stappen. Max 2,5% denk ik dus.

Er lijkt niet echt consensus te zijn over welke zomerbanden nu het 'beste' zijn. Dus gooi ik er nog maar twee bij :)
Heeft er iemand ervaring met een van deze 20" banden:

- Goodyear AS2 MOE - Verbruik C, Nat A, dB 69 (link)
- Dunlop GT J - Verbruik E, Nat B, dB 68 (link)

Lijken me beide goede banden. En enig idee wat in % het verschil zou zijn tussen een C en E verbruik?
 
Aangezien erg geen D-label voor energieverbruik is, zou het eerder 1,5% zijn.
Een verschil in luchtdruk (van de buitenlucht, niet van de banden) van 15 mm Hg brengt hetzelfde effect teweeg. Althans zoiets leerde ik hier vandaag.