Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Twee vraagjes:

1). Wat is de maximale bandbreedte op de 21 inch non-stagered turbine velgen? De P85 is geleverd met voor en achter 245, kan 265 (of zelfs 285) ook? Velgbreedte is 8,5J.
2). Is de Michelin PSS de beste keuze binnen het Michelin assortiment?

Edit: na google-zoektocht gevonden dat 255 de maximum breedte zou zijn voor 8,5J. Klopt dat?
 
Gents, ook ik moet schijnbaar nieuwe zomerbanden hebben en wel 21". Ik hoopte hier op het forum een merk en type te vinden waar iedereen lovend over was maar dat lijkt dus niet echt te zijn. Wel zie ik vaak Michelin voorbij komen (PSS, PS2, Premacy 3) maar ook daar zijn er weer mensen die zoemend geluid horen.

Ik heb overigens nog niemand zien terug grijpen naar de Continental SportContact 5P die er bij mij standaard onder zitten.
Op een engelse review site (Tyre reviews, tests and ratings - Tyre Reviews) staat de PS2 boven aan gevolgd door de PSS en dan de continental 5P.

Deze laatste hebben ze overigens ook met de Contisilent technologie. Heeft iemand daar ervaring mee? Is deze ook echt stiller? Op de handelaarssites staat nl hetzelfde label als de originele band.

Ik heb deze contisilent banden steken op de 21" turbines en man wat is me dat een verschil tegenover de michelin pilot sport. Zeker op een ruwere baan is het verschil heel merkbaar! Blijkbaar zouden ze van db even luid moeten zijn maar dat is rolgeluid denk ik. In je interieur hoor je het verschil veel harder! Ikzelf zeer tevreden van.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Maarten and Art747
Ik heb deze contisilent banden steken op de 21" turbines en man wat is me dat een verschil tegenover de michelin pilot sport. Zeker op een ruwere baan is het verschil heel merkbaar! Blijkbaar zouden ze van db even luid moeten zijn maar dat is rolgeluid denk ik. In je interieur hoor je het verschil veel harder! Ikzelf zeer tevreden van.
Welke maat heb je exact gekozen? Voor en achter verschillend of hetzelfde?
 
Hoi, tweede post op dit forum, dus hoop dat ik het goed doe... Ik heb in een "impuls" (wilde wat nieuws proberen) een set 21 inch (staggered) AvantGarde M590 besteld voor mn P85D. Hiervoor had ik er Vossen (verkoop ik zelf) onder liggen, maar met AG nog geen ervaring. Iemand ervaring hiermee?
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    412.9 KB · Views: 115
Mooie velgen. Ogen wel stoer. Heb je ook een foto van de vossen velgen? Waren dat ook 21 inch velgen?

Ja waren ook 21" VFS2 gloss graphite (krijg ze eind vd maand weer op voorraad) had er zelf uiteraard mooie AlloyGators om gedaan, voor de zekerheid ;)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    260.2 KB · Views: 89
  • image.jpeg
    image.jpeg
    213.6 KB · Views: 87
  • IMG_7358.jpg
    IMG_7358.jpg
    353.1 KB · Views: 86
  • IMG_7367.jpg
    IMG_7367.jpg
    301.3 KB · Views: 93
  • IMG_7369.jpg
    IMG_7369.jpg
    428.8 KB · Views: 86
  • Like
Reactions: Jamas
Ik ging eigenlijk voor bovenstaande Vossen wheels in 21inch. Had een set 22inch CV4 liggen.... Die vond ik te groot.

Toen de VFS2 ook in 21inch beschikbaar kwam, heb ik de 22inch set verkocht en 21inch VFS2 besteld... Echter de levertijd werd te lang. Kon niet langer door op mijn winterset.
Plan B was de Brock B32, die er nu onder liggen. Deze zijn af fabriek special op maat gemaakt voor Tesla. Dus geen pasringen etc. en sinds dit jaar ook in 21 inch beschikbaar.

Heb een set matzwarte gekocht en deze mat antraciet laten spuiten. (een kleur die Audi op velgen gebruikt)

In het echt toont de velg en de kleur beter dan op de foto.
 
21" is gaaf maar ik zou ze in al minstens 3x beschadigd hebben tot nu toe :(. 2x in een parkeergarage en 1x met achteruit inparkeren (toen ik erachter kwam dat de auto breder is dan de ijntjes op de achteruitrijcamera aangeven). Nu met 19" geen beschadigingen, ik hou het daar dus maar bij.
 
Je weet dat ik nooit te spreken was over het rijgedrag van de auto. Met deze velgen en banden is het 200 procent beter. Comfort veranderd niets, maar de wegliging en stabiliteit is nu veel beter.

Heb zelfs besloten voor een 21 inch winter set te gaan na deze positieve ervaring.
 
  • Like
Reactions: Alain13