Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Toch even checken, ik heb nu 5000 km gereden met de Michelin pilot super sport en die blijven toch wel duidelijk resonantie geluid maken bij 107-109 km/h maar het rolgeluid ( precies een versleten wiellager) is ook hoorbaar bij lagere of hogere snelheid. Vandaag een loaner met PS2 banden en die rijdt voor mij opvallend stil. Beide op 21" uiteraard. Is het normaal dat de PSS banden luider zijn?
Dank, Koenraad.
 
Toch even checken, ik heb nu 5000 km gereden met de Michelin pilot super sport en die blijven toch wel duidelijk resonantie geluid maken bij 107-109 km/h maar het rolgeluid ( precies een versleten wiellager) is ook hoorbaar bij lagere of hogere snelheid. Vandaag een loaner met PS2 banden en die rijdt voor mij opvallend stil. Beide op 21" uiteraard. Is het normaal dat de PSS banden luider zijn?
Dank, Koenraad.
ik heb de 20" pss en ben daar heel tevreden over. In mijn geval zijn ze lekker stil.
 
Heeft Tesla nog iets aan de auto kunnen verbeteren trouwens? Aangezien je stabiliteitsverschil voelde met de mijne met 19".

(Ik moet zelf te regelmatig in parkeergarages zijn om 21" aan te durven.)


Ben het met je eens, ik had altijd bij mijn vorige ICE's flinke velgen gehad. Uiteindelijk raken ze ooit beschadigd.

21'' ziet er visueel inderdaad mooier uit :p, ik twijfelde ook erg bij de aanschaf van de MS. Mijn vrouw wilde
perse die standaard 2016 velgen van 19'' om schade te minimaliseren.

Los van de Looks heeft het denk ik alleen maar nadelen , denk daarbij aan slijtage banden, prijs velgen, prijs luchtvering
,minder zuinig en natuurlijk die schade :(

Misschien dat de wegligging beter is ?

Ik heb een leen MS meegekregen van SC Zuid-Oost en voordat ik de auto meekreeg gingen ze de 21'' velgen 1 voor 1
heel nauwkeurig controleren. Eigen risico bij schade van een leen auto is €2.500 :eek:. Ben blij dat ik hem straks hopelijk
zonder schade kan inleveren.

Bij de SC in ZuidOost staan wel 20 MS'en met 21'' velgen. Ze hebben bijna allemaal velg schade. Blijkbaar heeft mijn
vrouw toch verstand van auto's?

;)
 
Hi Pauo,
Voor wat betreft de schade denk ik dat je zeker een punt hebt. De range zal ook iets groter zijn bij 19" en de banden goedkoper....
Maar... ik vond de Tesla op 19" echt niet goed rijden. Dan praat ik nog niet over bochten, maar rechtuit stabiliteit was beroerd en bochten niet strak te nemen... De 21" velgen op Michelin waren een wereld van verschil. Zo groot zelfs, dat ik ook voor 21" velgen met winterbanden ga rond kijken.
Tot zover mijn persoonlijke ervaring met 19". Ik weet dat er ook een hoop zeer tevreden 19" rijders zijn (maar die weten misschien niet wat ze missen) ;-)

Succes met je keuze en veel toekomstig rij plezier!
 
  • Like
Reactions: Alain13
Hi Pauo,
Voor wat betreft de schade denk ik dat je zeker een punt hebt. De range zal ook iets groter zijn bij 19" en de banden goedkoper....
Maar... ik vond de Tesla op 19" echt niet goed rijden. Dan praat ik nog niet over bochten, maar rechtuit stabiliteit was beroerd en bochten niet strak te nemen... De 21" velgen op Michelin waren een wereld van verschil. Zo groot zelfs, dat ik ook voor 21" velgen met winterbanden ga rond kijken.
Tot zover mijn persoonlijke ervaring met 19". Ik weet dat er ook een hoop zeer tevreden 19" rijders zijn (maar die weten misschien niet wat ze missen) ;-)

Succes met je keuze en veel toekomstig rij plezier!

+1 21" velgen met luchtvering is een stuk aangenamer dan met 19" en zoals in eerdere post gemeld zijn er ook 21" banden die stil rijden (maar misschien wel nog steeds snel slijten).
 
  • Like
Reactions: Alain13
Hi Paulo,
Voor wat betreft de schade denk ik dat je zeker een punt hebt. De range zal ook iets groter zijn bij 19" en de banden goedkoper....
Maar... ik vond de Tesla op 19" echt niet goed rijden. Dan praat ik nog niet over bochten, maar rechtuit stabiliteit was beroerd en bochten niet strak te nemen... De 21" velgen op Michelin waren een wereld van verschil. Zo groot zelfs, dat ik ook voor 21" velgen met winterbanden ga rond kijken.
Tot zover mijn persoonlijke ervaring met 19". Ik weet dat er ook een hoop zeer tevreden 19" rijders zijn (maar die weten misschien niet wat ze missen) ;-)

Succes met je keuze en veel toekomstig rij plezier!

Hi Kymo,

Ik heb afgelopen 2 dagen een leen MS gehad met 21''. Ik merk inderdaad een verschil met die 19'' van mij. Plakt nog beter op weg.

Maar................. om het "beroerd" te noemen? o_O Ik zou me beroerd voelen wanneer die 21'' tegen een stoeprand zou schuren :(



Ik moet wel zeggen dat ik hier voor 4 jaar in een Volkswagen Up heb gereden.:D Dan is vooral een Tesla stukken beter.
 
  • Funny
Reactions: MickC
Vakantie? :D
Zoiets gelukkig hele dag kunnen werken.


Is eigenlijk voor andere draadje..
Probleem met airco dat leek gelinkt te zijn aan eerdere problemen met kabelboom. Blijkbaar is Op De dag van de assemblage overgeschakeld op andere nieuwekabelboom. Maar zijn er nog aantal stukken compatibel met de andere kabelboom maar niet met de nieuwe.... Kortom een heel gedoe. Knap dat ze dat hebben gevonden. Maakte dat naast de airco de batterij koeling ook niet goed werkte hoop dat dat geen negatieve gevolgen heeft voor batterij...

De problemen vorige keer ingedachtig wilde ik mijn white fang niet achterlaten uiteindelijk ben ik om 16u vertrokken met een p90dl. Wat een bom. En heeft sec me mijn wagen gebracht om 19u30

Knappe service
 
Ik heb in de proefrit op 21" gereden en vond het niets eerlijk gezegd. Ja wegligging is beter maar goed hoe vaak loop je nou echt te hoeken.... is met die 245 banden ook goed genoeg te doen. Bandgeluid vond ik echt veel te veel aanwezig, ongetwijfeld zijn er stillere banden te krijgen maar je krijgt het nooit weg. Daarnaast lever je ook nog wel wat in op actieradius. Ik vind dat alle nadelen eigenlijk het niet waard voor 1 belangrijk voordeel: het ziet er mooier uit.

Alhoewel ik eerlijk toegeef dat ik op iedere auto tot nu toe grote velgen heb gehad, maar bij BMW's is het wel een must :D
 
Iemand interesse in een winterset (pirelli sottozero) met T-Sportline 19" zilveren velgen, TPMS sensoren en center caps? De set heeft minder dan 10.000 km gereden (vorige winter) en er staat geen enkele kras op de velgen (trots)!

Voor een eerlijke prijs mogen ze opgehaald worden. Factuur is ook mogelijk.

tst.PNG