Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Graag verkoop ik mijn 21 inch turbine velgen origineel van Tesla.

Heeft er iemand interesse in deze velgen? met banden?
 

Attachments

  • IMG_2075.JPG
    IMG_2075.JPG
    682.6 KB · Views: 110
Tussen alle aanbiedingen door, een vraagje over winterbanden:

Iemand ervaring met Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 winterbanden?

Volgens label zijn deze banden ook stuk stiller dan meeste anderen (waaronder Pirelli / Michelin etc) - klopt dit?
 
Vandaag besloten om mijn 21inch performance plus velgen / turbine te gaan gebruiken met winterbanden.

Winterbanden worden de Vredenstein Wintrac Xtreme S 245/35 R21 Y XL heeft iemand hier ervaring mee?

Voor volgende zomer komen er een paar 21” arachnid velgen onder mijn Tesla model S
 
Toen ik vorig jaar in Noorwegen op wintersport was heb ik de lokale bevolking eens gepolst over de winterbanden die ze gebruiken.
Zelf heb ik Pirelli SottoZero maar daar had ik toch geen super gevoel over tijdens het rijden daar.
De Noren zijn unaniem voor Nokian. Denk dat dat ook mijn volgende band gaat worden.
Ik heb zelf de Nokian en vindt ze prima. De Pirelli’s slijten behoorlijk snel
 
Vandaag besloten om mijn 21inch performance plus velgen / turbine te gaan gebruiken met winterbanden.

Winterbanden worden de Vredenstein Wintrac Xtreme S 245/35 R21 Y XL heeft iemand hier ervaring mee?

Voor volgende zomer komen er een paar 21” arachnid velgen onder mijn Tesla model S

Heb zelfde winterbanden op 19inch liggen. Goede ervaring (voor zover ik het kan beoordelen)
 
Iemand misschien het antwoord waarom er in de gebruikershandleiding van de Model X 2 verschillende breedtematen voor de 20” velgen wordt opgegeven?
Continental: 265/45
Michelin: 255/45

Ik ben nl even aan het kijken welke winterbanden ik om de 20” velgen ga laten leggen.
 
Ik heb zelf de Nokian en vindt ze prima. De Pirelli’s slijten behoorlijk snel

De Nokian Hakkapeliitta R2 is inderdaad een top winterband. De Pirelli's zijn leuk voor een west Europese winter maar zakken behoorlijk door het ijs op ijzige wegen. Tesla in Noorwegen, Zweden en Finland levert deze winterband ook naast de Pirelli Sottozero's. Ik heb een tweede set 19" velgen aangevinkt bij mijn bestelling. Erg jammer dat deze band in Nederland door Tesla zelf niet geleverd kan worden.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt