You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor een winterset banden op mijn model S zit ik ivm de esthetiek toch te denken aan 21 inch velgen. De set die ik nu heb is ook 21” (zomer). Ik besef me dat je met 21” inlevert op comfort en op verbruik. Dat lees ik hier overal ook terug op het forum. Nou vraag ik me af, is er wat betreft de juiste en optimale werking van winterbanden (veiligheid ivm grip) een reden om dan toch niet voor 21” te kiezen. Lever ik in op veiligheid met een 21” set? Ik zelf heb er echt te weinig verstand van om hier een veilige keuze in te kunnen maken. Neig nu puur naar esthetiek.
Zo lang de profieldiepte van een 21" winterband 4 mm of meer bedraagt is er qua veiligheid geen reden om 't niet te doen.Voor een winterset banden op mijn model S zit ik ivm de esthetiek toch te denken aan 21 inch velgen. De set die ik nu heb is ook 21” (zomer). Ik besef me dat je met 21” inlevert op comfort en op verbruik. Dat lees ik hier overal ook terug op het forum. Nou vraag ik me af, is er wat betreft de juiste en optimale werking van winterbanden (veiligheid ivm grip) een reden om dan toch niet voor 21” te kiezen. Lever ik in op veiligheid met een 21” set? Ik zelf heb er echt te weinig verstand van om hier een veilige keuze in te kunnen maken. Neig nu puur naar esthetiek.
Zo lang de profieldiepte van een 21" winterband 4 mm of meer bedraagt is er qua veiligheid geen reden om 't niet te doen.
Het is wel een stuk duurder om een set 21" velgen te voorzien van winterbanden. Om die reden monteren veel Model S rijders, waaronder ik zelf, 19" velgen met de daarbij passende winterbanden.
Dank voor jullie bericht heren. Top! Stelt me weer een beetje gerust. Kettingen heb ik zelf overigens nog niet aan gedacht. Goeie.
Vraagje ivm slijtage van de banden.
Ik en mijn collega zijn sinds eind maart 2016 de trotse bezitters van een Model S, beide met 21" velgen voor zomer en 19" voor de winter. Allemaal voorzien van de standard banden aangeboden door Tesla.
Ik heb 3 weken geleden mijn winterbanden terug laten plaatsen (trip naar Oostenrijk) en mijn collega gisteren.
Bij mijn collega gisteren wisten ze te melden dat zijn zomerbanden versleten waren.
Op 3 banden was er nog iets meer dan 3 mm, maar de rechterachterband had slechts 1,6 mm over.
Hoe kan het dat 1 band zoveel meer verslijt?
Hij heeft met de zomerbanden in totaal 21873 km gereden.
Maar nu komt het. Ik heb met exact dezelfde banden maar liefst 39378 km gereden en heb nog geen melding gekregen van Tesla dat mijn banden ook versleten zijn. En ik controleer dit zelf ook regelmatig en laatste keer dat ik dit gechecked heb was er nog profiel genoeg.
Zelfs al zijn ze nu versleten.
Ik 39.378 km, mijn collega 21.873 km. Ik rijd dus dubbel zo lang met dezelfde banden.
Enig verschil is dat ik veel meer autostrade rijdt, maar het verschil is toch gigantisch ... ?
Er zijn Model S rijders die maar net 10.000 km halen en er zijn rijders die 60.000 km met een set banden doen. Mits de uitlijning OK is is dit puur te wijten aan de rijstijl. Degenen die in 10.000 km een set banden verslijten hebben vrijwel altijd ook een hoog verbruik, voor een Model S rond 260 Wh/km, degenen die 60.000 km met een set banden doen zitten rond of zelfs onder 200 Wh/km.
Die 'P', daar zit 't hem inIk heb een gemiddeld verbruik rond de 200, met een p85 (niet d) en ik kom toch echt niet veel verder dan 25.000km met mijn achterbanden.
Tja, een P met een gemiddeld verbruik rond de 200 Wh/km is kapitaalvernietiging; zonde van de P!Die 'P', daar zit 't hem in
Ik denk dat het gemiddelde wel tussen 25.000 en 30.000 km zal liggen.
Volgens mij heb je me verder niet horen klagen over de bandenslijtage. Ik bedacht mezelf dat ik niet helemaal goed gerekend heb. Met 50k km, en 2 nieuwe setjes achterbanden, en de 3e in aantocht, heb ik er nu dus 3 versleten. Dus dan zit ik net boven de 16k km per setje.Tja, een P met een gemiddeld verbruik rond de 200 Wh/km is kapitaalvernietiging; zonde van de P!
Ik moest bij mijn eerste MS, een P85, mijn achterbanden na 8.000 km vervangen.......
Ik vraag me af waarom een P aan te schaffen en dan vervolgens over bandenslijtage te reclameren......
Billy,Ik heb er ook Nokian's op liggen, maar blijkbaar niet helemaal hetzelfde type. Op advies uit het forum heb ik deze aangeschaft. Op de nota staat Nokian WR A4 245/45 R19 102V XL. Ik ben hier super tevreden over. Goede prijs (<€ 190,- per band) en ze zijn stil, zuinig en hebben prima grip. Kan me dus niet veel voorstellen van hetgeen je hier meldt.
Nokian WR A4 245/45 R19 102 VBilly,
kan je aangeven WAAR je deze banden aan deze prijs gevonden hebt ?
Als je de banden chroomkleurig verft zien ze er even groot uit, maar de meeste mensen nemen zwarte banden en dan lijkt het dat het wiel de wielkast minder opvult.Je wielkasten blijven qua ruimte toch hetzelfde ? Totale omtrek blijft haast gelijk met 19 of 20 inch. Of bedoel je dat je wiel en velg meer naar buiten wil hebben ?
Vandaar dat banden vroeger wit warenAls je de banden chroomkleurig verft zien ze er even groot uit, maar de meeste mensen nemen zwarte banden en dan lijkt het dat het wiel de wielkast minder opvult.