You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik kon me bij die remmen ook weinig voorstellen inderdaad...Lijkt me echt broodje-aap verhaal. Tesla remmen worden nauwelijks warm vanwege regeneratie. Dan zouden de Archnid velgen ook niet mogen trouwens, ook geen “turbine”.
Als de klachten veroorzaakt zouden zijn door de velgen dan kan ik daar inkomen. Maar wat voor klachten zouden dat kunnen zijn?Ik heb wel begrepen via een Tesla service center dat wanneer er klachten optreden welke teruggebracht kunnen worden naar de velgen eventuele garantie op te vervangen onderdelen niet van toepassing is.
Problemen met de aandrijflijn...
Nee, het zijn Fox velgen. Waren te koop bij elke distributeur van importeur Inter-tyre.@PaulusdB zijn dat BBS velgen, die 19”? Ziet er gelikt uit!
Daarom gaat het dus aan de achteras mis. Je Vossen velgen zijn op die as 1,5 inch breder dan de standaard breedset velg van 9 inch. Dat ging blijkbaar op een Classic P+ nog net, weliswaar met spacers. Maar past op een P100D blijkbaar niet. Mijn Soleil velgen zijn slechts 1 inch breder en hebben al een aangepaste ET, dus geen spacer nodig. Als je interesse hebt, pas dan gewoon een velg op de achteras (en evt vooras). Ik heb ze nu toch in de opslag liggen, met zomerbanden in identieke maten als jouw winterbanden. Laat maar weten hoe of wat en waar.Dit staat op de velg:
V: 20x9JJ ET35
A: 20x10,5J ET42 (zit een spoorverbreder tussen)
Ik heb wel begrepen via een Tesla service center dat wanneer er klachten optreden welke teruggebracht kunnen worden naar de velgen eventuele garantie op te vervangen onderdelen niet van toepassing is.
Met andere woorden garantie kan zeker in het geding komen bij niet originele velgen. Ik ben dan ook van mening dat je altijd voor kwaliteit en betrouwbaarheid moet gaan en niet zomaar een setje aluminiumvelgen moet kopen voor je Tesla.
Daar zou ik ook hard om lachen. Bij mij is er ook ooit een opmerking gemaakt over een niet originele set. Heb er toen ook “subtiel” op gewezen dat ze geen wintersets konden leveren. Sindsdien nooit meer een opmerking over gehad. M’n zomerset is wel origineel.Mij werd gemeld bij aflevering afgelopen december dat ik de originele velgen zelfs niet in een andere kleur mag laten spuiten omdat dan de garantie vervalt. Ik kan dat soort opmerkingen niet echt serieus nemen.
Bij aflevering van mijn eerste Tesla in 2013 waren wintersets niet leverbaar, dus mopperen op mijn aftermarkt set hebben ze nooit gedaan.
Niet Tesla velgen, mits ze passen en voldoende sterk zijn, zullen aan de auto helemaal niks veranderen. Tesla kan dan ook nooit garantie afwijzen op basis van een ander merk velgen. Tesla kan en mag wel problemen maken als klanten een beroep doen op bijv. herhaald kosteloos uitlijnen als er velgen worden gebruikt met bijv. spacers.Toen ik in september begon te flirten met een model X, en naar zo'n voorraad weekend ben gegaan, zat ik hardop te mijmeren met zo'n sales knul over de velgen. Twee van die gasten zeiden toen zelf in koor 'ken je die velgen van T-Sportsline? Die staan er ook mooi onder'. Eén dag na levering heb ik de T-Sportslines er onder gezet en weer twee dagen later stond mijn X voor een logeerpartijtje van twee weken weer bij Tesla, en bij het terugbrengen van mijn auto kreeg ik van de receptiedames nog een compliment over de velgen. Kortom, over de T-Sportsline louter positieve reacties gekregen bij Tesla, maar het blijft natuurlijk de vraag welke argumenten ze uit de kast gaan halen als er problemen met je auto zijn.
Het zou ook schelen als ze zelf wat meer (betaalbare) Tesla velgen aan zouden bieden. Ik heb ook een voorkeur voor Tesla velgen, maar die slipstream dingen vind ik echt niet mooi en daar buiten kom je voor een X al uit bij (dure en minder praktische) 22" velgen. Dan wordt je al snel naar niet-originele sets geduwd.
Ik heb me toch laten verleiden tot een 22” zomersetjeToen ik in september begon te flirten met een model X, en naar zo'n voorraad weekend ben gegaan, zat ik hardop te mijmeren met zo'n sales knul over de velgen. Twee van die gasten zeiden toen zelf in koor 'ken je die velgen van T-Sportsline? Die staan er ook mooi onder'. Eén dag na levering heb ik de T-Sportslines er onder gezet en weer twee dagen later stond mijn X voor een logeerpartijtje van twee weken weer bij Tesla, en bij het terugbrengen van mijn auto kreeg ik van de receptiedames nog een compliment over de velgen. Kortom, over de T-Sportsline louter positieve reacties gekregen bij Tesla, maar het blijft natuurlijk de vraag welke argumenten ze uit de kast gaan halen als er problemen met je auto zijn.
Het zou ook schelen als ze zelf wat meer (betaalbare) Tesla velgen aan zouden bieden. Ik heb ook een voorkeur voor Tesla velgen, maar die slipstream dingen vind ik echt niet mooi en daar buiten kom je voor een X al uit bij (dure en minder praktische) 22" velgen. Dan wordt je al snel naar niet-originele sets geduwd.
Snap ik best. Die verleiding probeer ik nog te weerstaan.Ik heb me toch laten verleiden tot een 22” zomersetje
Snap ik best. Die verleiding probeer ik nog te weerstaan.
Weet iemand wat het verschil is tussen de velgen van de P85+ en de P100D?
Ik had een mooi setje 20'' Vossen als winterset op mijn P85+ en volgens Tesla passen velgen van de P85+ naadloos op de P100D. Niet dus! Vandaag voor de bandenwissel geweest en het past voor geen meter. Voor lopen de velgen net tegen de binnenkant van het spatbord aan en achter past het helemaal niet. Daar is helemaal geen ruimte en zit zelfs de veerpoot in de weg.
Gelukkig zijn er mensen die meer verstand van zaken hebben en eigenwijs genoeg zijn om te bewijzen dat dit wel gewoon moet passen. Vandaag bij Teslawheels geweest en de velgen zitten er gewoon op en nu ook met de goede tpms sensoren.
De verwarring is ontstaan omdat de velgen bij monteren inderdaad tegen de binnenkant van de wielkast aanzitten. Bij het omlaag gaan van de auto bewegen de wielen echter naar buiten waardoor er toch voldoende ruimte is. Gek dat mijn bandenman die al 4 jaar mijn bandenwissel doet dit niet door had (en ik ook niet). Blijkbaar is het toch handig een Tesla (velgen en banden) specialist te bezoeken. Scheelt mij geld en gezeur en ik kan mijn favoriete velgen gewoon houden. De Vossen CV1 zijn nu echte klassiekers geworden want ze worden niet meer gemaakt.
Aangeboden Gloednieuwe set
Tesla Model X 22 inch Onyx wielen ( banden + velgen + wheelcaps compleet)
0km ( Gisteren opgehaald in SC Duiven, referral)
Nieuw €8500
Ik verkoop ze particulier, maar je kan ze zakelijk opvoeren dmv een bank betaling en een ondertekend bonnetje door mij.
Doe een bod, mag pm
View attachment 268110 View attachment 268111 View attachment 268112 View attachment 268113 View attachment 268114