Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In het ergste geval lopen de banden wat aan bij extreme stuuruitslagen.
En dat wordt door het slijten vanzelf minder...
Vóór de band is afgesleten is het binnenscherm al door geschuurd. Er zijn voldoende ervaringen dat het niet gaat.
Wil je het toch proberen, dan zul je met een föhn het binnenscherm plaatselijk moeten verhitten en induwen.
Ìk heb dat er toch niet voor over.
 
  • Informative
Reactions: PrimaTMan
Voor past het zeker net niet. Bij maximale stuuruitslag lopen de banden aan. Wil je t toch proberen zou ik ze eerst passen voordat je ze afrekend.

Dat is inderdaad wat ik ga doen denk ik.

Ik zal de bandenman voordat hij ze gaat monteren nog even wijzen op de reacties hierboven (waarvoor dank).
Mocht hij het zelf aandurven wil ik het wel proberen of het past.

Past het niet, dan maar niet.

Ben benieuwd.
 
Ik heb al een tijdje dat vooral mijn beide achterbanden vrij snel druk verliezen. Ik moet ze bijna wekelijks terug naar 2.9 bar zetten nadat ze zakken naar soms 2.2 bar. Zou dit puur aan de banden liggen, of kan dat net zo goed aan de velgen liggen?

Ik zal maar eens naar de bandenboer gaan zeker?
 
Ik heb al een tijdje dat vooral mijn beide achterbanden vrij snel druk verliezen. Ik moet ze bijna wekelijks terug naar 2.9 bar zetten nadat ze zakken naar soms 2.2 bar. Zou dit puur aan de banden liggen, of kan dat net zo goed aan de velgen liggen?

Ik zal maar eens naar de bandenboer gaan zeker?
Dat is best veel in een week. Ben benieuwd of of het de velg of iets anders (lekke ventiel??) is
Succes!
 
Ik heb al een tijdje dat vooral mijn beide achterbanden vrij snel druk verliezen. Ik moet ze bijna wekelijks terug naar 2.9 bar zetten nadat ze zakken naar soms 2.2 bar. Zou dit puur aan de banden liggen, of kan dat net zo goed aan de velgen liggen?

Ik zal maar eens naar de bandenboer gaan zeker?
heb ik ook eens gehad.
toen ik naar de bandenboer ging, bleken ze aan de binnenzijde tot op de draad versleten:oops:
 
Ik heb al een tijdje dat vooral mijn beide achterbanden vrij snel druk verliezen. Ik moet ze bijna wekelijks terug naar 2.9 bar zetten nadat ze zakken naar soms 2.2 bar. Zou dit puur aan de banden liggen, of kan dat net zo goed aan de velgen liggen?

Ik zal maar eens naar de bandenboer gaan zeker?
Dat is de enig juiste conclusie. Het kan zijn dat er een schroef o.i.d. inzit. Ook kan een steen aan de binnenkant de velgrand hebben beschadigd. Als de band dan niet meer 100% aansluit op de velg is lekkage het gevolg.
Ook kan het ventiel mogelijk niet meer goed sluiten. Komt weleens voor als de band wordt opgepompt terwijl er vuil in het ventiel zit.
 
Weet iemand welke velgenset je krijgt bij je 3e referral? Niet dat ik al zover ben, maar vandaag wel mijn 2e binnen :D

Er wordt gesproken over “22” Forged turbine wheels”. Zijn dat de 22” Onyx velgen die Tesla ook regulier verkoopt?

Het zijn inderdaad dezelfde 22” Onyx velgen die je krijgt als je een X hebt. Heb je een s, krijg je Arachnid velgen, die niet te koop zijn.

Ander vraagje: heeft er iemand een goed adresje on velgen te poedercoaten in België/ Zuid Nederland ? Wat moet ik hier gemiddeld voor rekenen?
 
Mijn naam is Johannes Wybenga. Sinds zomer 2017 eigenaar van een model S p100d.
Mocht iemand in de regio Utrecht nog op zoek zijn naar een goed banden/velgen bedrijf: ik kan Pouw banden Utrecht van harte aanbevelen.
Heb kort geleden nieuwe arachnid velgen + banden laten plaatsen bij euromaster( euromaster doet sinds kort de bandenservice voor tesla).
Na montage van deze nieuwe wielen trilde de tesla in het stuur. Bij tesla zelf opnieuw laten balanceren ( nieuw lood). Probleem bleef bestaan.
Wel vriendelijk dat tesla direct naar het probleem keek( had een afspraak voor iets anders) . Maar ze hadden geen tijd om er op korte termijn verder naar te kijken . Zat me toch niet lekker, ik wilde met de auto dezelfde week nog naar Oostenrijk rijden. Ben bij Pouw banden in Utrecht langsgereden. Kwam om 17.30 aan. Ze hebben me direct geholpen. Alle wielen en banden gecheckt, opnieuw gebalanceerd.
Probleem verholpen!
Auto rijdt super, geen trillingen meer.
 
  • Informative
Reactions: tsllst
Mijn zomervelgen zijn binnen.
komen 245/40 20 banden om.
Gekocht bij evwheeldirect.com

En zonder import belasting en btw door de douane :)


IMG-20180322-WA0001.jpg
 
Ik kom net van mijn bandenman.

De GoodYear 255/40R20 om mijn nieuwe zomervelgen (T-Sportline 20" Grijs) laten zetten.
Wow! :cool:

Ik had ze vooraf dus ingelicht over mijn zorgen over de 255 breedte voor en het aanlopen van de wielkastbekleding.

Geen probleem gaven ze aan. Rijd lekker ff een paar rondjes buiten. Wel tof van ze.

Helaas bleek wat ieder hier op het forum al vermoedde, ze liepen aan.
Wel vreemd dat stuur helemaal naar links + achteruit goed leek te gaan, maar stuur andersom niet.
Zal wel met belading/belasting te maken hebben of aan scheve oprit daar.

Nee, gaven ze zelf resoluut aan, die gaan terug.
Ik mompelde nog iets over of ze een heat gun hadden....:rolleyes:
Was nog in de waas van 'wow, wat ziet dat er mooi uit...'.

Maar toch samen besloten af te zien van de GoodYear banden en de Pirelli's te nemen van cm smaller... Jammer.

Lesson learned.

Overigens de NCS (Noice Cancelling System) banden gekozen. Eens proberen.
Geen idee of het echt gaat uitmaken. Was in ieder geval duurder :confused:.
Hoort straks helemaal niemand me meer aankomen. :D
 
  • Like
Reactions: Ataraxia and HWS
Voor men Model S ben opzoek naar een 19" donkere velg, daar ik ondertussen winterrubber op men originele velg zitten heb, en die het liefst niet te veel laat wisselen. 21" ziet er geweldig uit maar ik heb geen luchtveringen, en alle range is welkom op men 75D ...

Ik kwam deze tegen: T Sportline 19" Metallic Grey Velgen voor Tesla Model S - Te koop
Iemand negatieve ervaring mee ? En waar kan ik het best een budgetvriendelijke TPMS set kopen dat werkt ? :)