Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb naar mijn idee nu al 2x beschreven wat in die facebook post staat.



Dus vertaald: Kan het kwaad om de auto op te tillen middels as-steunen. Bij ebullio doen ze het blijkbaar al jaren zo, en doet blijkbaar geen kwaad. Maar op Facebook kwam oa. @Herbie65 er mee dat het wel kwaad kan.

Uit Tesla's eigen Service manual :
Screenshot 2019-02-28 at 18.34.45.png


Ik geloof niet dat het zin heeft om in te gaan of andere plekken wel of niet geschikt zijn.
Deze auto is anders dan andere auto's, want hij is veel zwaarder dan een "gewone" auto en de ophangingen en subframes zijn gemaakt van aluminium en niet van staal. Dus als Kwikfit of ebullio zegt dat het zo kan, vind ik dat knap, en ik zou zeggen ga je gang, maar niet met mijn auto.
 
volgens een bericht(zojuist verstuurd) van een service engineer bij Tesla; alleen onder de krik punten, in de user-manual staat goed en nadrukkelijk beschreven.

welliswaar niet officieel, maar mijn conclusie; het opkrikken van een Model S is niet gewenst om via een assteun te doen.

Screen-Shot-2017-11-07-at-12.31.50.png model-s-lifting-1038x707.jpg

illustraties van https://teslaownersgroup.co.uk/kb/properly-jack-tesla-model-s-x-dont-damage-30000-battery

en een quote van de Tesla owner manual;

Caution: DO NOT lift from under the Battery. Place the lift arm pads under the designated body lift points only. The locations shown are the only approved lifting points for Model S. Lifting at any other points can cause damage. Damage caused by incorrectly lifting Model S is not covered by the warranty.
 

Attachments

  • model-s-lifting-1038x707.jpg
    model-s-lifting-1038x707.jpg
    87 KB · Views: 38
Check. Het blijft een beetje "hear say". De handleiding voor eindgebruikers is naar mijn idee niet echt betrouwbaar op de vraag of een afwijkende methode van optillen nu schadelijk is of niet.

Ik heb volgende week een 20k beurt staan. Zal dan eens vragen.
 
Check. Het blijft een beetje "hear say". De handleiding voor eindgebruikers is naar mijn idee niet echt betrouwbaar op de vraag of een afwijkende methode van optillen nu schadelijk is of niet.

Ik heb volgende week een 20k beurt staan. Zal dan eens vragen.

het plaatje dat ik heb laten zien komt niet uit de handleiding voor eindgebruikers, maar uit het officiële werkplaats service manual.


Ook in NL te koop
Zoekresultaten voor: ‘jack pad’ - Tesland
 

Mag ik een tip geven? Zet een "bandenwisselset" op je site, met krik, de juiste doppen set, eventueel zo'n Gude slagding. Al dan niet als aparte producten met verwijzingen in de productomschrijving.

Ik heb het draadje over zelf banden wisselen doorgelezen, oa. met alle reacties van Wim (die duidelijk weet waar hij het over heeft), maar ik zie "door de bomen het bos niet meer. Blijkbaar zijn er velgen met plastic dopjes op de wielbouten, maar recentere auto's weer niet, en weet ik veel wat voor wijzigingen er gedaan zijn in al die jaren.

Ik heb altijd zelf mijn banden gewisseld, en nu weer met zo'n "ervaring" bij Euromaster twijfel ik weer of ik het niet gewoon weer zelf moet doen. Maar uit het bandenwisseldraadje komt het op mij over alsof het bij Tesla allemaal wat complexer is is dan bij een ander merk en dat je wat meer specifiek gereedschap nodig hebt.

Bij mijn auto heb ik het altijd gewoon met een doppenset gedaan en een momentsleutel.
 
  • Love
Reactions: Herbie65
Vanochtend alle banden (Primacy 3) na 30k laten trimmen bij Karelsen Soest.
Is weer trilling en "helicopter" geluid vrij.

Ze gaven aan dat Primacy 4 een stuk minder gevoelig zijn voor cupping en stil (acoustic) zijn.
Die maar eens opzetten als de Primacy 3 op zijn.
 
Wie weet waar je Tesla Naafdoppen of -stickers kan kopen?
Ik heb het forum al afgezocht en de links die in 2017 zijn gegeven, zijn niet meer geldig. Elke andere automerk is geen probleem. Tesla is echter niet eenvoudig. (google geeft wel resultaten, maar verder doorsurfen geeft toch weer geen oplossingen).

Het moeten glanzend zwarte stickers of doppen zijn met een chrome of silveren T.
 
Wie weet waar je Tesla Naafdoppen of -stickers kan kopen?
Ik heb het forum al afgezocht en de links die in 2017 zijn gegeven, zijn niet meer geldig. Elke andere automerk is geen probleem. Tesla is echter niet eenvoudig. (google geeft wel resultaten, maar verder doorsurfen geeft toch weer geen oplossingen).

Het moeten glanzend zwarte stickers of doppen zijn met een chrome of silveren T.
Naafdop bij Tesla zelf
 
Tja in welk draadje..? Ik heb mezelf al voorgesteld en frustratie
eerder geuit. Gereserveerd april 2016, besteld 6 december 2018 een LR zwart met 19 inch.
Wekelijks contact gehad met Tesla. 1 Keer melding boot 5 daarna weer niet. Afgelopen maandag nog steeds geen Vin of iets van hoop. Nu is de leuk van vroeg krijgen er voor mij er wel vanaf. Dus mijn bestelling geannuleerd en dezelfde dag een nieuwe zwarte besteld maar nu met de 18 inch aero’s en levering nog in maart (eerst zien dan geloven maar geen haast meer). Scheelt 4800,- euro plus bijtelling. AP heb ik niets mee, lees veel ongemak hierover en ik rijd slechts totaal 30 km per dag woon-werk. Nu vind ik mooie sloffen wel belangrijk en daarom ben ik op zoek naar mooie 20 inch velgen. Mooie turbine velgen gezien in Amerika maar met import etc en zakelijke aanschaf weet ik niet of dit handig is. Dus graag tips voor mooie 20 inch velgen en liefst in donkergrijs.
Hopelijk bevalt de 3 en anders ga ik snel voor de Y ;-)
 
View attachment 384254
Weet iemand wat dit zijn? Zat achter de tpms aan binnenzijde velgen nadat deze bij de velgendokter hersteld waren. Of ze zitten er al langer op (Vossen velgen, geen Tesla)
Materiaal lijkt hard kunstof.
Lijkt iets om de tpms te fixeren oid? Tegen losraken/trillen?
Wie weet wat dit is?
Ik denk dat het snoepjes zijn
 
  • Funny
Reactions: roberto3176
View attachment 384254
Weet iemand wat dit zijn? Zat achter de tpms aan binnenzijde velgen nadat deze bij de velgendokter hersteld waren. Of ze zitten er al langer op (Vossen velgen, geen Tesla)
Materiaal lijkt hard kunstof.
Lijkt iets om de tpms te fixeren oid? Tegen losraken/trillen?
Wie weet wat dit is?
Zijn polijststeentjes, L.
Worden gebruikt in een trilbad voor het zogeheten verdichten van hoogglans velgen.
Kijk maar eens naar dit filmpje:
 
Last edited:
Gezien ik het niet meteen op 't forum terugvind (of niet goed zoek): dan maar in deze topic de vraag stellen of iemand, liefst in regio Aalst / Ternat / Ninove, een aan te raden partij weet om m'n originele wintervelgen te laten spuiten (in 't zwart)? Links en rechts vind ik wel iets maar happy customers van op 't forum hier geloof ik net iets harder.

Dacht da'k hier een vendor gezien had die het deed maar 'k ben vergeten te kijken welke omgeving (zal even terug de zoek-functie gebruiken). 'k Wil de chrome ook laten coaten (of hoe noem je dat, chromed-out, of dechrome, dju toch, enfin zoiets) dus misschien is er een partij die beiden doet. Desnoods eventueel (half) daguitstapje dan maar als 't allemaal bij dezelfde kan... ik heb reeds gekocht bij @herb_k (Tesland) maar niet zeker of ie beiden doet - will check as well.

Alvast bedankt voor jullie feedback.