Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Iemand nog een intelligente opvatting over het verschil tussen Sottozero Serie II en III?
Voor de R19 kan ik Serie II in 102V en Serie III in 98W en 102W krijgen.
Pirelli geeft zelf aan dat de II beter scoort (allemaal 5'en) dan de III (4'en en 4,5'en). Dus laten ze zelf zien dat hun nieuwe band minder performed dan hun oude.
Dat verbaast me nogal.
Verder lijkt II beter te scoren op verbruik.

Dus eigenlijk is de vraag: waarom zou ik meer betalen voor een nieuwere maar slechtere en minder zuinige band.

Maar misschien mis ik elementen in de vergelijking.
 
Lager dan je voor mogelijk houdt, vraag het zelf maar even op.
Ik koop regelmatig voor onze zakelijke auto's bij hen, dus heb misschien een iets beter prijsje dan de eerste de beste Tesla-eigenaar.
Mijn wielen gaan zeker van hen komen. Inderdaad moet je zelf nog even de TPMS aanleveren en zij monteren ze. Inleren moet uiteindelijk door Tesla.
 
Last edited:
Heb dus sinds gisteren de Sottozero III (21 inch) eronder liggen. Weet iemand wat voor spanning die banden moeten hebben? De bandenman had ze tot 2.5 opgepompt, maar na lezing van het plaatje aan de binnenzijde van het portier waar 2.9 wordt geadviseerd hebben we dat verhoogd. Weet iemand of die 2.9 ook geldt voor winterbanden? Heb wel het idee dat de auto iets 'stuiteriger' rijdt, maar dat zal komen door het zachtere winterrubber, ik vermoed dat dit los staat van de spanning. Of zie ik het verkeerd?
 
Zojuist heb ik weer een nieuwe prijs van Tesla gekregen voor de winterbanden op 19" velg. Nu schijnen ze € 3.500,- per set te kosten. Nadat ik aangaf dat ik de winterbanden al veel eerder besteld had (en kon aantonen...), werd beloofd dat ik ze toch voor de oude prijs van € 2.600,- zou krijgen. Dat moest alleen intern nog goedgekeurd worden....

Levertijd, waarschijnlijk volgend jaar zomer. In de tussentijd gaan we dan maar kijken hoe de standaardbanden op 19" velg het doen in de sneeuw. :-(
 
Ik hoop dat je goed verzekerd bent...

Koop toch gewoon een winterset bij je velgen-/bandenman. Hou je nog wat geld in de pocket t.o.v. die € 2.600,00 en je auto ook nog een beetje heel als het gladder wordt.

Of leg gewoon winterbanden op je bestaande velgen en koop volgend jaar een leuke nieuwe zomerset (desnoods in 19" waarmee je de all seasons zo snel mogelijk oprookt voordat je er echte UHP zomerbanden op laat leggen.)
 
Op verzoek hierbij een plaatje van de winterwielen voor mijn Tesla. Heb er even 1 voor die van m'n pa gezet. Zijn 19"
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,019.6 KB · Views: 367
Heb dus sinds gisteren de Sottozero III (21 inch) eronder liggen. Weet iemand wat voor spanning die banden moeten hebben? De bandenman had ze tot 2.5 opgepompt, maar na lezing van het plaatje aan de binnenzijde van het portier waar 2.9 wordt geadviseerd hebben we dat verhoogd. Weet iemand of die 2.9 ook geldt voor winterbanden? Heb wel het idee dat de auto iets 'stuiteriger' rijdt, maar dat zal komen door het zachtere winterrubber, ik vermoed dat dit los staat van de spanning. Of zie ik het verkeerd?



Fred

Als je de komende weken nog tips hebt mbt bandenspanning voor de 21inch Pirelli laat svp dan wat horen. Mijne komt pas in december maar bandenboer heeft ze al liggen voor me.....
 
Over een weekje komt mijn Model S. Ben nog steeds in dubio over de winterbanden + velgen. Ik zie het niet echt zitten om steeds banden te wisselen op de 21" velgen. Zou dus het liefst een extra setje velgen willen hebben op 20" met bijbehorende winterbaden. Is er hier al iemand iets gevonden heeft op 20" dat (zeker weten) past. Ik ben op zoek naar iets dat lijkt op de Brock B32.
 
Volgens mijn bandenleverancier zijn de rial lugano 19inch's niet ideaal voor de tesla. Iets met stijfheid van de centrale boutenring, en pasringen. Dit is voor het eerst dat ik zoiets hoor. Weet iemand hier meer over te vertellen? Vind ze mooi, maar wil wel veilig rijden...

Kan iemand verder commentaar geven over welke 19inch banden de voorkeur hebben? Sottozero II of III, bridgestone, of nokian?
Gaat mij meer om veiligheid op nat wegdek dat om echte sneeuwprestaties. Slijtage vind ook belangrijk.