Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Die mensen van de bandencentrale kletsen uit hun nek. Alleen Pirelli levert op dit moment 21 inch winterbanden, en de beschikbaarheid is maar matig (wel wat banden in Duitsland, niet in Nederland, België weet ik niet). Er is nog geen enkel ander merk dat 21 inch winterbanden in het assortiment heeft. Dus als ze zeggen dat ze bij 'alle grote merken' beschikbaar zijn, weten ze niet waar ze over praten. Ik hoop wel dat er de komende jaren meer keus komt, waardoor de prijs kan dalen.
Klopt inderdaad dat alleen Pirelli deze banden levert. Zijn wel 'ietsje' duurder dan 19 of 20 inch dus inderdaad wel hopen dat de prijs nog wat gaat zakken. Persoonlijk vind ik de originele 21 inch velgen gewoon het mooist staan bij de auto maar smaken verschillen natuurlijk.

En de tegenwoordig zijn brede winterbanden juist beter dan smalle:
http://ww2.autoscout24.de/meldung/winter-breitreifen/fett-durch-den-winter/53685/146042/
 
Last edited:
Hier zijn ze nog te koop: PIRELLI WINTER SOTTOZERO 3 245/35 R21 96W Winterreifen - Wir sind Reifen!

Is een Duitse shop, maar ze leveren ook naar Nederland en België. De banden zijn zoals gezegd behoorlijk aan de prijs. Maar dat zijn nieuwe velgen plus (kleinere) banden ook.

Helaas is er alleen maar maat 245 voor de P en S, niet de 265 voor de achtervelgen van de P+.

Kan nog een stuk goedkoper. Ik gebruik graag idealo.be voor het vergelijken:
Pirelli SottoZero III 245/35 R21 96W Winterreifen Preisvergleich - Preise bei idealo.de

Kom je hier uit voor 456,- / stuk verzenden naar NL 3,95/st.
http://www.reifen.com/de/Products/TyreByKey/15127514?et_cid=68&et_lid=123405
 
Klopt inderdaad dat alleen Pirelli deze banden levert. Zijn wel 'ietsje' duurder dan 19 of 20 inch dus inderdaad wel hopen dat de prijs nog wat gaat zakken. Persoonlijk vind ik de originele 21 inch velgen gewoon het mooist staan bij de auto maar smaken verschillen natuurlijk.

En de tegenwoordig zijn brede winterbanden juist beter dan smalle:
http://ww2.autoscout24.de/meldung/winter-breitreifen/fett-durch-den-winter/53685/146042/


Nou ja - ik geef het maar mee hein - ze hebben het in real-time opgezocht op basis van beschikbaarheid. Voor die het willen verifiëren : Centrale Americaine in Bxl. Don't shoot the messenger.

Dit gezegd zijnde, het is natuurlijk altijd een probleem op de grotere maten. Heb op mijn huidige wagen in 19" moeten Vredestein banden laten monteren want geen Pirelli of Bridgestone meer beschikbaar. Man, wat een slechte banden zijn dat vergeleken met P of B. Je kan nog beter op zomerbanden blijven rijden, wat me tot de bedenking leidt of het wel überhaupt gewenst is om winterbanden op de 21" te nemen (voor zover je met de MS niet gaat skieen of zo, wat gegeven het bereik/infrastructuur toch niet realistisch is....).
 
Nou ja - ik geef het maar mee hein - ze hebben het in real-time opgezocht op basis van beschikbaarheid. Voor die het willen verifiëren : Centrale Americaine in Bxl. Don't shoot the messenger.

Dit gezegd zijnde, het is natuurlijk altijd een probleem op de grotere maten. Heb op mijn huidige wagen in 19" moeten Vredestein banden laten monteren want geen Pirelli of Bridgestone meer beschikbaar. Man, wat een slechte banden zijn dat vergeleken met P of B. Je kan nog beter op zomerbanden blijven rijden, wat me tot de bedenking leidt of het wel überhaupt gewenst is om winterbanden op de 21" te nemen (voor zover je met de MS niet gaat skieen of zo, wat gegeven het bereik/infrastructuur toch niet realistisch is....).

Welke 'grote merken' hadden dan nog meer winterbanden in een dergelijke maat beschikbaar? Ik kan alleen van Michelin nog grote maten vinden (Pilot Alpin 4), maar niet in de precieze maat van de Model S. Ben dus wel benieuwd welke ze bij Centrale Americaine nog uit de hoge hoed kunnen toveren.
 
Ja, de eerder afgebeelde velgen (foto 018) zijn inmiddels uitverkocht. Ik moet een van de laatste sets hebben gekocht.
Jij bedoelt waarschijnlijk foto 088. Die hobbels zijn als (pseudo)boutjes bedoeld.

Foto 124 was mijn tweede keus voor de winterset, maar dan niet in het zwart maar gun metal grijs (dolfijngrijs).
Inmiddels is het type velg dat ik a.s. zaterdag in Uden laat monteren, weer leverbaar, als ik het goed zie.
Wielen voor uw auto uit voorraad leverbaar
018.jpg

Ik zal uiteraard een paar foto'tjes posten van de auto met de gemonteerde wielen.