Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ze staan er op, mijn Genesis Volt velgen:
2013-12-10 08.09.17.jpg
2013-12-10 09.13.36.jpg
2013-12-10 09.13.45.jpg
2013-12-10 09.13.55.jpg
 
Het is dat ik niet graag mopper.

Met mijn vorige auto project (ombouw RRC) heb ik 2 jaar ellende gehad.
De Tesla leek een verademing, men is vriendelijk en ik had mijn auto keurig op tijd.
Kleine hickup met de matten, die zouden al 3 maal verstuurd zijn maar ik heb ze nog steeds niet.

Vervolgens Brock velgen besteld 20" bij een derde partij, als ik direct betaalde konden ze nog dezelfde week geleverd worden, helaas toch niet. Morgen zouden ze geleverd worden, zelf maar gebeld, en het antwoord was weer negatief, eerst moeten de spacers en de caps nog binnen komen, onbekend wat de levertijd is.

Nu kom ik uit de gezondheidszorg en ik weet dat er bij ons nog heel veel te verbeteren is, maar ik probeer mijn medewerkers wel altijd te zeggen dat ze moeten doen wat ze beloven.
Simpel adagium is toch niet meer beloven dan je kan waarmaken.

Wellicht dat deze tegelwijsheid nog wat meer moet inburgeren in de automobielwereld...
 
Gisteren heb ik 19" Brock B32's laten monteren met de Pirelli Sottozero's, so far is het rijden erg relaxed (iets minder stug dan de 21"). Ik heb de sensoren van mijn originele velgen over laten zetten en gisteren tijdens het rijden (boven 40km) de reset gedaan vanuit de auto. De auto herkend de sensoren wel maar schiet af en toe weer in de Luchtdruk te laag modus. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

IMG_0799.JPG
 
Gisteren heb ik 19" Brock B32's laten monteren met de Pirelli Sottozero's, so far is het rijden erg relaxed (iets minder stug dan de 21"). Ik heb de sensoren van mijn originele velgen over laten zetten en gisteren tijdens het rijden (boven 40km) de reset gedaan vanuit de auto. De auto herkend de sensoren wel maar schiet af en toe weer in de Luchtdruk te laag modus. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?


Dit zijn tot zover de enige set velgen die ik nog zou overwegen, ziet er best goed uit. Wat kostte het grapje onderaan de streep?
 
alloygators icm winter is af te raden door mijn bandenboer. Dit aangezien de pekel in de alloygator blijft zitten en dan het winter seizoen tegen de velg geplakt is. Dit schijnt de velg compleet op te vreten! Dit heeft hij gehoord van enkele m5 rijders die ook de alloygators gebruikt hebben.
Dit even ter info, dont shoot the messenger!
 
alloygators icm winter is af te raden door mijn bandenboer. Dit aangezien de pekel in de alloygator blijft zitten en dan het winter seizoen tegen de velg geplakt is. Dit schijnt de velg compleet op te vreten! Dit heeft hij gehoord van enkele m5 rijders die ook de alloygators gebruikt hebben.
Dit even ter info, dont shoot the messenger!

sjaise.. en dan heb ik ze net besteld....
Even erover nadenken en dan heeft hij idd gelijk. Rotzooi van zout etc gaat eronder zitten en je krijgt het er zo goed als niet vanaf met wassen....
 
Ik krijg net een belletje van mijn velgdealer, waar ik gevraagd had of hij de 'Vossen cv1 22" ' kon leveren voor mijn Tesla, met de mededeling dat hij die wel kan leveren, maar niet aan mij! Het koppel van de auto is te groot en het risico dat de velg kapotgetrokken wordt dus ook. Iemand anders dit wel eens gehoord?
 
Lijkt mij een onzin verhaal, het koppel bij remmen is immers veel hoger (zelfs bij een Kia Picanto) dus als een velgenboer met zo'n argument komt zou ik snel een andere zoeken.
Probeer het eens bij Prestige Auto Couture in Helmond, zij zijn officieel Benelux distributeur voor Vossen en hebben ook al een aantal Tesla's gedaan (waaronder mijne)
 
Nee niet in bij Prestige, had dat bedrijf al in gedachten, maar is nogal endje rijden vanuit Zeeland en je zit ook nog met een set velgen die mee terug moeten (2x rijden). Dus dacht als iemand bij mij in de buurt kan leveren...
Maar volgens jullie is dat hele verhaal dus onzin?

Volgens mij doet Prestige de levering en wisseling op een door uzelf gekozen locatie (thuis??)
 
Ik heb enkele maanden geleden al een setje zwarte Alloy-gaters besteld en wil ze niet op de 21 zilveren velgen leggen.
Ik heb gisteren de zilveren Alloy-gaters binnen gekregen en gaan WEL op mijn zilveren 2o inch CVT Vossen velgen.
De velgen zijn perfect gelakt en het risico dat er pekel tussen komt neem ik op de koop toe t.o.v. velgschade door stoepranden ed.

Nu wil ik ook een zilveren set op de 21 Zilveren Tesla velgen en wil ze graag ruilen met iemand die liever een zwarte set wil.
Overnemen van de zwarte set kan natuurlijk ook.

groet

Lex