Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje van een banden ingoramus. Bij mijn voorwiel aangedreven auto's was ik gewend dat mijn voorbanden sneller versleten waren dan mijn achterbanden. Bij de tesla verwachtte ik het omgekeerde, vooral omdat ik nog eens pittig optrek :).

Waar is me nu over verbaas, is dat ook nu mijn voorbanden sneller slijten dan mijn achterbanden. Dat kan natuurlijk best, omdat het de sturende wielen zijn.

Klopt die theorie?

35k gereden, goodyears 19", voorwielen nog plm 3 mm boven het nokje, achter meer, 5mm gok ik
 
Vraagje van een banden ingoramus. Bij mijn voorwiel aangedreven auto's was ik gewend dat mijn voorbanden sneller versleten waren dan mijn achterbanden. Bij de tesla verwachtte ik het omgekeerde, vooral omdat ik nog eens pittig optrek :).

Waar is me nu over verbaas, is dat ook nu mijn voorbanden sneller slijten dan mijn achterbanden. Dat kan natuurlijk best, omdat het de sturende wielen zijn.

Klopt die theorie?

35k gereden, goodyears 19", voorwielen nog plm 3 mm boven het nokje, achter meer, 5mm gok ik

absoluut geen bandenspecialist, maar hier zijn de achterbanden versleten en aan vervanging toe (besteld), vooraan blijven ze zitten.
 
Vraagje van een banden ingoramus. Bij mijn voorwiel aangedreven auto's was ik gewend dat mijn voorbanden sneller versleten waren dan mijn achterbanden. Bij de tesla verwachtte ik het omgekeerde, vooral omdat ik nog eens pittig optrek :).

Waar is me nu over verbaas, is dat ook nu mijn voorbanden sneller slijten dan mijn achterbanden. Dat kan natuurlijk best, omdat het de sturende wielen zijn.

Klopt die theorie?

35k gereden, goodyears 19", voorwielen nog plm 3 mm boven het nokje, achter meer, 5mm gok ik

René, ben je zeker dat ze nooit gewisseld zijn? Als je er al 35K mee hebt gereden zou dat al moeten gebeurd zijn conform het advies van Tesla.
 
Ik rijd niet heel suf, maar toch zit er na 36k km nog genoeg profiel op mijn 19'' banden dus de slijtage valt me reuze mee.

Ik had het werkwoord roteren moeten gebruiken ipv wisselen. Dus ik bedoelde of de achterste wielen reeds werden geroteerd met de voorste. Tesla adviseert dit om de 8000 Km te doen (Model S Quick Guide pagina 24). Kan uiteraard niet op een P+ met verschillende velgen & banden voor en achter.
 
Ik had het werkwoord roteren moeten gebruiken ipv wisselen. Dus ik bedoelde of de achterste wielen reeds werden geroteerd met de voorste. Tesla adviseert dit om de 8000 Km te doen (Model S Quick Guide pagina 24). Kan uiteraard niet op een P+ met verschillende velgen & banden voor en achter.

Rij zelf rustig op origineel gemonteerde 19 ". Bij 10.000 km en bij bezoek aan servicecenter voor UMC probleem vond men roteren niet nodig. Heb dit laten doen op 25.000 km bij retrofit titaniumschild. Bandenprofiel ziet er nog zeer goed uit. Beter alvast dan mijn velgen, die al wat geschaafd zijn. Ziet er naar uit dat ik 40.000 a 50.000 km met set zal kunnen doen.
 
op 21inc, nu 12.000km maar ook al bijna af... m'n pa ook 21inc, had ze bij 14.000 echt glad. (en voor ook al meer dan 80%)
daar schrok hij wel een beetje van, doen we iets verkeerd?

Rijd je op de Continentals? Deze waren bij mij na 15.000km ook helemaal af zonder agressief te rijden.

Heb nu de Michelin Pilot Sports PS2 en zit op 27.000km. Verwacht er nog tussen de 5.000 en 10.000km mee te doen. Overigens rijden de PS2 ook een stuk beter dan de Continentals naar mijn mening!
 
Rijd je op de Continentals? Deze waren bij mij na 15.000km ook helemaal af zonder agressief te rijden.

Heb nu de Michelin Pilot Sports PS2 en zit op 27.000km. Verwacht er nog tussen de 5.000 en 10.000km mee te doen. Overigens rijden de PS2 ook een stuk beter dan de Continentals naar mijn mening!

Benieuwd met welke banden merk/type de goede en slechte ervaringen zijn.
weet wel dat veel regenereren ook voor extra slijtage zorgt, net als het rijden op hoge snelheid.
(even blazen met een retourtje wintersport kan zo een paar mm zijn)
 
Gisteren dan toch de day-of-doom gehad.
Inrijden parkeergarage en bij het draaien, schuurt 3/4de van de velg langs de stenen rand :cursing:

Dan toch maar op zoek naar een velgenreparateur.
Welke ervaringen hebben jullie ?
Waar moet ik op letten of is het voordeliger een nieuwe velg te kopen ?

Alvast bedankt.
 
Gisteren dan toch de day-of-doom gehad.
Inrijden parkeergarage en bij het draaien, schuurt 3/4de van de velg langs de stenen rand :cursing:

Dan toch maar op zoek naar een velgenreparateur.
Welke ervaringen hebben jullie ?
Waar moet ik op letten of is het voordeliger een nieuwe velg te kopen ?

Alvast bedankt.
Heb toevallig net een 19" velg van mijn Audi (nog 2 maanden wachten op de S!) laten repareren.
125 euro ex BTW, waren flinke krassen, werkelijk weer als nieuw! Bij ACR in Sprang-Capelle.
Kan niet bij gepolijste velgen dacht ik ...
Succes!
 
Gisteren dan toch de day-of-doom gehad.
Inrijden parkeergarage en bij het draaien, schuurt 3/4de van de velg langs de stenen rand :cursing:

Dan toch maar op zoek naar een velgenreparateur.
Welke ervaringen hebben jullie ?
Waar moet ik op letten of is het voordeliger een nieuwe velg te kopen ?

Alvast bedankt.

Ik krijg kromme tenen als ik het alleen al lees. :scared:
Bij levering ga ik toch maar meteen uitkijken om Alloygators of een variant aan te brengen.
Wat is de ervaring met die dingen bij de TMC leden? Welke zijn goed en welke zijn beter?

Je hebt mijn medeleven, Martin!
 
Ik heb er aloygators op zitten, en ze werken! Ik weet niet hoe de velg eruit ziet na het verwijderen van de aloygators. Ik bedoel daarmee, dat er misschien ook schuurschade is ontstaan op de velg, door rommel/zand/etc dat tussen de gator en de velg in is gaan zitten.
Kwa looks vind ik de aloygator geen probleem van de zijkant gezien. Als je op de achterkant van de S kijkt, dan zie je ze duidelijk uitsteken.... dat is minder IMO.
Ik heb wel zilveren 21" en geen grijzen...

Ik krijg kromme tenen als ik het alleen al lees. :scared:
Bij levering ga ik toch maar meteen uitkijken om Alloygators of een variant aan te brengen.
Wat is de ervaring met die dingen bij de TMC leden? Welke zijn goed en welke zijn beter?

Je hebt mijn medeleven, Martin!
 
Ik heb ook Alloygators op grijze 21+ velgen. Ben blij dat ze er op zitten want ze zijn allemaal al beschadigd. Al is het de vraag of de velg zonder AG ook beschadigd zou zijn. Heb van een wiel de AG een klein stukje er af getrokken. Wat hele lichte krasjes op de rand van de velg die je zo weg zou kunnen poetsen. Ik heb ook Rim Ringz op de Audi(19 inch) maar dat is geen aanrader. Die zitten vaak los. Een keer een ring verloren op de snelweg. Maar die zijn volgens mij ook niet in 21" te krijgen.
 
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:
 
Ik krijg kromme tenen als ik het alleen al lees. :scared:
Bij levering ga ik toch maar meteen uitkijken om Alloygators of een variant aan te brengen.
Wat is de ervaring met die dingen bij de TMC leden? Welke zijn goed en welke zijn beter?

Je hebt mijn medeleven, Martin!

Hier ook Alloygators erop, geen spijt van want alle vier al wat opgevangen. Van langs stoepjes schuren worden ze natuurlijk net zo min mooier als je velgen zelf, maar ze zijn in elk geval makkelijker/goedkoper te vervangen. Heb al een reserve setje klaarliggen voor als ze er niet meer uitzien...

Vorig jaar kon je met kortingscode TESLA10 bestellen met 10% korting, misschien werkt die nog steeds.
 
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:

Bijna 20k km en iedere dag paralel parkeren langs een stoep in Amsterdam. De eerste schade was van een parkeergarage die echt te smal is :).

Klein randje schade en via Tesla netjes laten herstellen.
 
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:
Wegens tijdgebrek geen alloygators gemonteerd en ook de hele winter met 21" winterbanden (19" van Tesla waren pas na de winter binnen :cursing:) gereden maar na een jaar valt de schade mee. Wel wat kleine plekjes maar niet heel storend. Ik denk wel dat het bij de zwarte velgen meer opvalt.

Weet iemand overigens nog een goedkoop adresje voor de 21" Michelin zomerbanden? Die zijn alweer aan vervanging toe.