Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:
Leuke prijsvraag idd. Die ga ik winnen :cool:
De eerste 10000km heb ik geen enkele velgbeschadiging gereden.
Ik heb nu 13500km erop staan en net gisteren een heel klein krasje erop gereden :eek:

Heb de 21" antraciet velgen.
 
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:

Dan heb ik 'm al gewonnen :). 15.500 km zonder ook maar een krasje. Ik heb de Alloygators er weer afgehaald, vind ze niet mooi.
 
Hier ook Alloygators erop, geen spijt van want alle vier al wat opgevangen. Van langs stoepjes schuren worden ze natuurlijk net zo min mooier als je velgen zelf, maar ze zijn in elk geval makkelijker/goedkoper te vervangen. Heb al een reserve setje klaarliggen voor als ze er niet meer uitzien...

Vorig jaar kon je met kortingscode TESLA10 bestellen met 10% korting, misschien werkt die nog steeds.

Heb je die alloygators er zelf opgezet? En is dat dan moeilijk? Of toch maar langs de bandenboer...
 
Heb je die alloygators er zelf opgezet? En is dat dan moeilijk? Of toch maar langs de bandenboer...

Is niet echt moeilijk, maar wel even werk. Eerst de klemmetjes in de Alloy Gators plakken. Daarna de Alloygators plaatsen. 1e is even proberen (niet te voorzichtig zijn) daarna is het een makkie.
Gaat het best als je de velgen los hebt (dus van de auto). Ik heb het voor de wissel winter - zomer gedaan. Maar volgens mij moet het met krik en bandenpomp (of compressor) ook wel lukken.
 
Ik heb ook Alloygators en ben er wat blij mee, alle vier al een keer (flink) geraakt.

98c4c99d6b385c09e5cfb8bc1502cff2.jpg
 
28K en schade vrij:cool:
Maar gelijk even afkloppen want het blijft altijd opletten.
Ik vermijd vooruit inparkeren langs de stoeprand en doe dit dan altijd met file parkeren zodat ik zicht houd met de de rechter buitenspiegel.



Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:
 
Wegens tijdgebrek geen alloygators gemonteerd en ook de hele winter met 21" winterbanden (19" van Tesla waren pas na de winter binnen :cursing:) gereden maar na een jaar valt de schade mee. Wel wat kleine plekjes maar niet heel storend. Ik denk wel dat het bij de zwarte velgen meer opvalt.

Weet iemand overigens nog een goedkoop adresje voor de 21" Michelin zomerbanden? Die zijn alweer aan vervanging toe.

Laagste prijs die ik heb kunnen vinden was via Oponeo. Prijzen schijnen wel te varieren op hun site.
En over Alloygators: vind ik een nobrainer. Die dingen werken fantastisch.
 
Dan heb ik 'm al gewonnen :). 15.500 km zonder ook maar een krasje. Ik heb de Alloygators er weer afgehaald, vind ze niet mooi.
+1, Heb ze er 1 dag opgehad en vind ze verschrikkelijk lelijk. Heb 1x schade gereden bij inrijden van een parkeergarage. Dit direct laten herstellen. Sindsdien geen schade meer. Laat m'n velgen liever jaarlijks opknappen dan met die lelijke plastic verpakking eromheen te rijden, de Tela is er veel te mooi voor.
 
+1, Heb ze er 1 dag opgehad en vind ze verschrikkelijk lelijk. Heb 1x schade gereden bij inrijden van een parkeergarage. Dit direct laten herstellen. Sindsdien geen schade meer. Laat m'n velgen liever jaarlijks opknappen dan met die lelijke plastic verpakking eromheen te rijden, de Tela is er veel te mooi voor.

Ik ben het met je eens dat de velgen mooier zijn zonder bescherming. De keuze is dus tussen de pest en de cholera...
Als freak zijnde zou ik de schade moeten kunnen beperken maar met zo'n brede wagen is dat makkelijker gezegd dan gedaan als je een parkeergarage in of uit moet.
 
Nog nieuws over deze groupbuy? Anders ga ik binnenkort zelf wat kopen voordat de winterbanden koorts weer losbarst....

Ik overweeg aanschaf van Dunlop SP Winter Sport 3D MFS XL voor mijn 19". Iemand een tip voor iets beters?

Mijn bandenboer in Den Haag is wel geïnteresseerd in het maken van een voorstel voor een groupbuy. Als we een groepje geïnteresseerden achter één type kunnen krijgen, kan ik een prijs opvragen. Wie heeft belangstelling?