Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog steeds lichte trilling bij 50 en 130 ongeveer, maar niet heel erg. De loaners tijdens reparaties die ik meehad hadden het veel erger en daar zaten gewoon originele Tesla velgen op. Ik houd het maar op de gevoeligheid vd auto, dat zal het zijn.
Ben op zich wel nieuwsgierig naar hoe "erg" het bij jou is, misschien eens vergelijken?

Ik heb een reputatie waar het gaat om het ervaren van hinder door onbalans in wielen/banden. Ik heb op mijn snelle Audi's vrijwel altijd wielen laten richten, banden laten afslijpen en superkritisch het balanceren gevolgd. Ik heb eigenlijk nooit een volmaakt trillingvrije Audi gereden.

Tot mijn grote vreugde is dit probleem bij mijn Tesla volledig afwezig. De auto is volkomen trillingvrij op alle snelheden.
Uitlijnen is een andere discussie. Na het verwisselen van de Continentals door Michelin Pilots trok mijn Model S naar rechts.
Daar ben ik totaal vijf keer, ja echt, voor terug geweest. Toen het naar rechts trekken de vierde keer eindelijk verholpen was stond mijn stuur hinderlijk naar rechts gedraaid. Ze schaamden zich in het SC in A'dam rot. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen.
 
Ik heb een reputatie waar het gaat om het ervaren van hinder door onbalans in wielen/banden. Ik heb op mijn snelle Audi's vrijwel altijd wielen laten richten, banden laten afslijpen en superkritisch het balanceren gevolgd. Ik heb eigenlijk nooit een volmaakt trillingvrije Audi gereden.

Tot mijn grote vreugde is dit probleem bij mijn Tesla volledig afwezig. De auto is volkomen trillingvrij op alle snelheden.
Uitlijnen is een andere discussie. Na het verwisselen van de Continentals door Michelin Pilots trok mijn Model S naar rechts.
Daar ben ik totaal vijf keer, ja echt, voor terug geweest. Toen het naar rechts trekken de vierde keer eindelijk verholpen was stond mijn stuur hinderlijk naar rechts gedraaid. Ze schaamden zich in het SC in A'dam rot. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Net nu ik denk dat de Michelins verlichting zullen brengen kom jij met dit verhaal:crying:.
 
Net nu ik denk dat de Michelins verlichting zullen brengen kom jij met dit verhaal:crying:.

Ik realiseer me maar al te goed dat één jaar geleden nog niemand van het SC A'dam bij Tesla in dienst was. Ik vind het heel knap hoe ver ze al zijn.
Het kan natuurlijk altijd beter. Zo zou ik verwachten dat van regelmatig terugkerende service klanten wel een wensenprofiel zou worden gemaakt.
Dat is niet het geval. Iedere keer moet ik vragen of ze de auto absoluut niet in de wasstraat willen wassen. Ook hoef ik niet persé een Tesla loaner te hebben als mijn auto bij de SC achterblijft. Het thuis ophalen en weer terug brengen hoeft ook niet beslist.
Al deze info en nog veel meer zaken die het wederzijds makkelijker maken worden niet vastgelegd.

Tenslotte ben ik heel blij met de gedrevenheid van vrijwel iedereen bij het SC, in mijn geval A'dam, om de auto perfect te krijgen.
 
Ik heb nog steeds lichte trilling bij 50 en 130 ongeveer, maar niet heel erg. De loaners tijdens reparaties die ik meehad hadden het veel erger en daar zaten gewoon originele Tesla velgen op. Ik houd het maar op de gevoeligheid vd auto, dat zal het zijn.
Ben op zich wel nieuwsgierig naar hoe "erg" het bij jou is, misschien eens vergelijken?

Goed idee, maar ik heb net de originele velgen teruggezet. Eens een tijdje proberen hoe dat ook al weer reed. Volgende week naar Berlijn, en ik wil me geen 1600 km storen aan die trilling.
Het was bij mij wel bij dezelfde snelheden. Mochten we in de gelegenheid zijn binnenkort, wil ik die van jou wel eens beoordelen.
 
Zowel met mijn 21 inch zomer als met mijn 21 inch winterbanden geen trillingen, originele 21 inch Tesla wielen
Oké dan een klein duitje in het zakje wat betreft banden en velgen. Ik ben een overtuigd voorstander van slechts originele velgen onder de MS met de vanaf fabriek voorgeschreven schoeisel. Ik heb een korte periode van ongeveer zes weken mijn lesje wel geleerd met een after market set. Ik ben ook niet zo naïef te denken dat alle originele setjes van Tesla trillingsvrij draaien maar weet wel dat ze met de kennis, ervaring, inzet, enthousiasme, back-up en apparatuur die ze hebben in ieder geval elke MS en originele set trillingsvrij krijgen. Bij mij was uiteindelijk één bezoek aan SeC Den Haag, was zelfs nog in de fase dat het niet officieel geopend was dus ervaring was de periode daarvoor in Tilburg, voldoende om hem volledig trillingsvrij te krijgen. Ik was erg onder de indruk van resultaat en rijd nu al ruim acht maanden trillingsvrij ook nadat er een nieuw setje banden achter onder is gegaan. Frappant bij mij was destijds wel dat de meeste trilling van de achterwielen kwam en heb zelf altijd het gevoel gehad dat de enorm kracht op de after market velgen (ringen en moeren) het geheel geen goed deden.
 
Last edited:
Goed idee, maar ik heb net de originele velgen teruggezet. Eens een tijdje proberen hoe dat ook al weer reed. Volgende week naar Berlijn, en ik wil me geen 1600 km storen aan die trilling.
Het was bij mij wel bij dezelfde snelheden. Mochten we in de gelegenheid zijn binnenkort, wil ik die van jou wel eens beoordelen.

In het begin waren er geen wielen die tegen de kracht van de S bestand waren daarom heb ik eind vorig jaar de 21 inch Pirelli winterbanden gekocht, die waren eind 2013 net uit, ook deze hadden geen trillingen maar volgens info speciaal gemaakt voor oa de Model S ivm de torque.

Op mijn 911 had ik een keer geen N0 banden (Voorgeschreven door Porsche) ivm voorraad problemen en kreeg ik ook trillingen, na deze te hebben verwisseld voor weer N0 banden was het meteen weg.

Zal dit ook niet voor de Tesla gelden, de torque kan bv de staal gordel beinvloeden en misschien de trilling veroorzaken. Heeft Tesla daar geen info over, zoals bij Porsche, dat er speciale banden zijn ?
 
In het begin waren er geen wielen die tegen de kracht van de S bestand waren daarom heb ik eind vorig jaar de 21 inch Pirelli winterbanden gekocht, die waren eind 2013 net uit, ook deze hadden geen trillingen maar volgens info speciaal gemaakt voor oa de Model S ivm de torque.

Op mijn 911 had ik een keer geen N0 banden (Voorgeschreven door Porsche) ivm voorraad problemen en kreeg ik ook trillingen, na deze te hebben verwisseld voor weer N0 banden was het meteen weg.

Zal dit ook niet voor de Tesla gelden, de torque kan bv de staal gordel beinvloeden en misschien de trilling veroorzaken. Heeft Tesla daar geen info over, zoals bij Porsche, dat er speciale banden zijn ?

Wat is N0? Kwaliteitsklasse? Kan je dat ergens op de band zien?

ik had trillingen met de winterset, bleek dat ik te hard had gereden, bandenvet was nog niet droog, was de velg in de band gedraaid....weer opnieuw balanceren was de oplossing
 
Heeft iemand een adres waar ik mijn zilveren 21" velgen in origineel Tesla donkergrijs kan laten spuiten? Liefst ook direct de remblokken rood laten spuiten?

PS: Omgeving Noord-Brabant/Zuid-Holland

Boosdoener is deze foto op Tesla FB pagina:
10626290_10152706573647801_416714621943625297_o.jpg
 
Wat zijn je ervaringen met de nieuwe Dunlop SP Sport Maxx Rt banden ?

waren helaas nog niet geleverd, en donderdagochtend naar buitenland vertrokken.
Zal pas voor vrijdag as. zijn.


afgelopen vrijdag naar de bandenboer... maar ik rij nu rond met twee verschillende velgen én banden achteraan.

bij afhalen van de band bleek de velg rechts-achter gescheurd !

Gevolg van een testritje denk ik, enkele weken terug.
we hadden familie uit de VS op bezoek (Maine). Ze kenden Tesla wel, vooral van de Oatmeal-blog. Maar hadden nog nooit eentje gezien; laat staan mee gereden. Ze wisten dan ook niet waar ze het hadden toen er een Tesla voor de deur bleek te staan.


Ik heb telkens maar 1 verzoek bij de testritjes : blijf op de baan... Maar dit maal werd op een bepaald moment de bocht fel afgesneden, met een flinke klap.
Op het eerste zicht zonder gevolg; maar de schade blijkt nu aan de binnenkant.

Enfin, even lassen en het is zo vergeten - én niet zichtbaar :wink:

Maar het resultaat van de Dunlops laat nog even op zich wachten...



edit :
deze kenden we natuurlijk al langer : What it's like to own a Tesla Model S - A cartoonist's review of his magical space car - The Oatmeal
en part 2 : What it's like to own a Tesla Model S - Part 2 - The Oatmeal
nog een leuke van Oatmeal : Why Nikola Tesla was the greatest geek who ever lived - The Oatmeal
 
Last edited:
Ik heb de Borbet BLX erop liggen met vredestein vorti banden.
Ben er super tevreden mee, totaal geen trillingen op alle snelheden.
Ze zijn mooi en hebben zover ik weet niks bijzonders nodig voor montage.
Ik heb deze gevonden toen de rinspeed uit kwam, meteen gekocht.
Mijn lokale bandenboer kon deze gewoon bestellen. Ik geloof rond de 1200€ exclusief Btw voor 4 stuks, staggered setup.
 
Ben ook op zoek naar winterbanden, maar ben een echte bandenleek. Hoop dat ik hier nog de ultieme winterband langs zie komen. Prijs, energieverbruik en geluid vind ik het belangrijkste. Slijtage en performance iets minder want ga toch niet racen in de wintermaanden. Een groepsdeal zou ook leuk zijn...

Iemand de ultieme winterband al gevonden? Ik twijfel op dit moment tussen stil of zuinig.
Gaan we voor de stilste dan kom ik uit op de Dunlop SP WINTER SPORT 3D met slechts 68db http://www.tirendo.nl/dunlop-sp-winter-sport-3d-ms-xl-mfs-245-45-r19-102v-109741.html
Gaan we voor de zuinigste dan kom ik op de Pirelli WINTER 240 SOTTOZERO 2 maar geluid is dan 72db http://www.tirendo.nl/pirelli-winter-240-sottozero-2-xl-m-s-245-45-r19-102v-117811.html
 
Iemand de ultieme winterband al gevonden? Ik twijfel op dit moment tussen stil of zuinig.
Gaan we voor de stilste dan kom ik uit op de Dunlop SP WINTER SPORT 3D met slechts 68db http://www.tirendo.nl/dunlop-sp-winter-sport-3d-ms-xl-mfs-245-45-r19-102v-109741.html
Gaan we voor de zuinigste dan kom ik op de Pirelli WINTER 240 SOTTOZERO 2 maar geluid is dan 72db http://www.tirendo.nl/pirelli-winter-240-sottozero-2-xl-m-s-245-45-r19-102v-117811.html

Ik zou zeker voor de stille gaan. Ik heb me daar met zomerbanden ook in vergist (Pirelli PZero). Teveel geluid is in de Tesla echt storend.
 
pff, net nat wegdek, echt oppassen hoor. Beetje accelereren resulteert al snel in slippen en uitbreken. Zou met name te maken hebben met de brede achterbanden van de P+.... gaat wat worden met de winter dan... ben er echt nog niet over uit... de 21" turbine eraf, laten maken (beschadigingen) en dan 21"winter eronder... Voor de zomer 22" velgen halen bij Baan met zomer banden... of 20" halen bij Baan met winter banden, en de 21"turbine voor de zomer.... prijs en verbruik is niet zo interessant voor mij in deze... Geluid, en met name grip met nat weer wel..... tipssss????????
 
Grip bij een beetje vochtig wegdek is altijd een probleem met de Tes. Of je nu stil staat of enige snelheid hebt je krijgt het vermogen niet goed op de weg. Zou om die reden wel een schuifje(met code) willen hebben om het vermogen met x% te beperken. Kan ik m met een iets geruster hart af en toe uitlenen:eek:.
 
Grip bij een beetje vochtig wegdek is altijd een probleem met de Tes. Of je nu stil staat of enige snelheid hebt je krijgt het vermogen niet goed op de weg. Zou om die reden wel een schuifje(met code) willen hebben om het vermogen met x% te beperken. Kan ik m met een iets geruster hart af en toe uitlenen:eek:.

mhh, dat is de reden dat ik 2 velgen aardig heb geraakt in een bocht met stoeprand waar 2 banen er 1 werden.....had hem net 2 weken oid... Beetje water.......beetje "stoer" willen zijn door bij verkeerslicht weg te knallen om in te voegen..... wat een lol heb ik gehad zeg, voelde me echt stoer hoor... ;)