Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Sta nog op het punt om een setje winterbanden te bestellen voor m'n Sportsline setje. Tot nu toe ging m'n voorkeur richting de stille Dunlops, 68db, grip E, verbruik E. Het ziet er echter naar uit dat we deze kerst bij m'n broer in Stockholm op visite gaan. Als het aan mij ligt gaan we natuurlijk met de Tesla. Echter grip wordt dan wel belangrijker dus nu neig ik weer naar de Pirelli's:frown:, 72db, grip C, verbruik C. Moet nou wel snel iets kiezen denk ik... Nog tips/overdenkingen van anderen?
Ik heb vandaag deze eronder gekregen:
5558bcc4c4d42b0e05424558ca663425.jpg
78f4eb7feb114e710420ad4772d7d369.jpg


Het is de Serie2, 72dB, rijden erg goed en het geluid valt me mee.

Tegen de tijd dat ik je over de prestaties in winterse omstandigheden wat kan vertellen ben jij al naar Stockholm geweest vrees ik :p
 
Zijn hier meer mensen met 'Roadforce' in hun banden waardoor trillingen tijdens het rijden? Uitlijnen van m'n auto hielp niet, het feit dat de voorbanden gecupt waren zou ook niet de oorzaak zijn maar wel dat mijn achterbanden door de vele krachten van optrekken e.d. vervormd zouden zijn geraakt.

Gewoon balanceren zou dan ook niet meer helpen. Ergo enige oplossing is nieuwe banden kopen of deze nog oprijden met trillingen tot die tijd.

(Wel vreemd dat ik dan vanaf het begin van levering al trillingen heb gehad?)
 
Zijn hier meer mensen met 'Roadforce' in hun banden waardoor trillingen tijdens het rijden? Uitlijnen van m'n auto hielp niet, het feit dat de voorbanden gecupt waren zou ook niet de oorzaak zijn maar wel dat mijn achterbanden door de vele krachten van optrekken e.d. vervormd zouden zijn geraakt.

Gewoon balanceren zou dan ook niet meer helpen. Ergo enige oplossing is nieuwe banden kopen of deze nog oprijden met trillingen tot die tijd.

(Wel vreemd dat ik dan vanaf het begin van levering al trillingen heb gehad?)

Ik had behoorlijk last van herrie die het meest leek op cuppen. Dit gaf een soort zagend geluid vooral op goed wegdek en vooral hinderlijk bij snelheden van 40 tot 70 km/u. Wat later trok de model S bij accelereren naar rechts en bij gas loslaten naar links.
SC A'dam stelde vast dat mijn 21" Continental banden een onjuiste 'roadforce' hadden.
Dit trad een half jaar na levering - nov. 2013 - op. Tesla heeft de banden kosteloos vervangen door Michelin Pilots, in alle opzichten een zeer veel betere band.
 
Zijn hier meer mensen met 'Roadforce' in hun banden waardoor trillingen tijdens het rijden? Uitlijnen van m'n auto hielp niet, het feit dat de voorbanden gecupt waren zou ook niet de oorzaak zijn maar wel dat mijn achterbanden door de vele krachten van optrekken e.d. vervormd zouden zijn geraakt.

Gewoon balanceren zou dan ook niet meer helpen. Ergo enige oplossing is nieuwe banden kopen of deze nog oprijden met trillingen tot die tijd.

(Wel vreemd dat ik dan vanaf het begin van levering al trillingen heb gehad?)
Kreeg ik ook binnen 6 maanden last van en heb het nog steeds. Ga na de winter de Michelin's maar eens proberen.
 
Zijn hier meer mensen met 'Roadforce' in hun banden waardoor trillingen tijdens het rijden? Uitlijnen van m'n auto hielp niet, het feit dat de voorbanden gecupt waren zou ook niet de oorzaak zijn maar wel dat mijn achterbanden door de vele krachten van optrekken e.d. vervormd zouden zijn geraakt.

Gewoon balanceren zou dan ook niet meer helpen. Ergo enige oplossing is nieuwe banden kopen of deze nog oprijden met trillingen tot die tijd.

(Wel vreemd dat ik dan vanaf het begin van levering al trillingen heb gehad?)

Is dit iets anders als 'breuk in de band'? Zit nu te wachten op nieuwe set achterbanden omdat er weer een 'breuk in de band' zit, 2e keer in 4 maanden en ga nu voor ander merk. Nog nooit iemand gehoord over 'roadforce'.
Heb overigens trillingen in de auto vanaf levering ondanks verschillende keren SC, ook na set andere velgen, wat weer een reden was voor Tesla om handen er vanaf te halen ivm 'geen originele Tesla velgen? Dan kunnen we u niet helpen'.
 
Is dit iets anders als 'breuk in de band'? Zit nu te wachten op nieuwe set achterbanden omdat er weer een 'breuk in de band' zit, 2e keer in 4 maanden en ga nu voor ander merk. Nog nooit iemand gehoord over 'roadforce'.
Heb overigens trillingen in de auto vanaf levering ondanks verschillende keren SC, ook na set andere velgen, wat weer een reden was voor Tesla om handen er vanaf te halen ivm 'geen originele Tesla velgen? Dan kunnen we u niet helpen'.

Geen idee, hebben ze een oorzaak gegeven voor zo'n breuk in de band? (Fabrieksfout, of de brute krachten van de S?)
 
Iemand ervaring met een Belgische bandenverdeler (of Nederlandse die in Belgie levert) - ben op zoek naar een goede winter bandenset + velgen (19") voor mij MS?
Blijkbaar hebben veel Belg. site nog een mogelijkheid om te selecteren op Tesla

Kocht al heel wat wintersets bij VelgDirect.nl, ook de 19" set van de Tesla, naar mijn tevredenheid.

Het beste stuur je een e-mail met je wensen naar info@ , dan heb je meteen
de actuele mogelijkheden op een rijtje.
 
Geen idee, hebben ze een oorzaak gegeven voor zo'n breuk in de band? (Fabrieksfout, of de brute krachten van de S?)
Denk zelf aan de combinatie zware auto met enorme kracht, houd er wel van om aet lekker op te trekken:biggrin:. Maar volgens 'de expert' kwam het doordat het een lage band is (295/25 r22) en dus gevoelig voor putten ed. . Maar kan me niet herinneren dat ik iets geraakt heb (ben eigenlijk best voorzichtig) dus twijfel wel aan zijn verklaring, neem aan dat die combinatie (zware auto op dit soort banden) voor hem ook nieuw is. We zullen zien hoe het andere merk zich houdt, het zou iig sterker moeten zijn.
 
Dat is exact wat ik interessant vind, iemand op wintersport geweest met de all-seasons?

Januari 2014 met de 19" all-seasons naar Oostenrijk geweest. Snelwegen waren schoon, maar in Oostenrijk paar dagen flinke sneeuwval gehad. Berg-op en berg-af tussen appartement en skipiste ging moeiteloos, ondanks (of dankzij?) gewicht van de auto. Ook op ijzige hellingen voortdurend controle. Voelde net zo safe als met vorige Volvo XC60 AWD. Komend jaar weer.
 
Januari 2014 met de 19" all-seasons naar Oostenrijk geweest. Snelwegen waren schoon, maar in Oostenrijk paar dagen flinke sneeuwval gehad. Berg-op en berg-af tussen appartement en skipiste ging moeiteloos, ondanks (of dankzij?) gewicht van de auto. Ook op ijzige hellingen voortdurend controle. Voelde net zo safe als met vorige Volvo XC60 AWD. Komend jaar weer.

Dat klinkt goed. Dit jaar ga ik het ook maar proberen met de all-seasons. Ben wel van plan al deze banden op zijn over te stappen naar zomer en winterset.