Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, die. Geen aandelen erin en geef ook geen 100% aanbeveling. (Had ooit eerder daar een akkefietje met beschadiging van mijn Mercedes wintervelgen.)
Met de Tesla gewoon goed geholpen, daar dan weer niet van.

Bedankt! Afspraak staat - kan er morgenochtend al terecht :)
Hij vond het geweldig dat hij was aanbevolen door een andere Tesla rijder.....

Ik zal ook laten weten hoe e.e.a. is afgelopen.
 
Leuk, was mijn ervaring ook. Zaterdagmiddag bellen, kon toen maandagochtend terecht. En dat was niet in het winterwisselseizoen.

Hij moet eigenlijk mijn bandenman Henk H. bedanken, want daardoor kwam ik opnieuw in Tiel terecht.
 
Ik heb mijn originele 19" banden te koop wegens winterbanden en van de zomer wil ik op 20" gaan rijden..
Ze zien er nog goed uit er is ongeveer 8000 km mee gereden er zit nog ongeveer 7 mm profiel op.
Het zijn dus de "all weather" Goodyear Eagle RS-A2 banden in de maat 245-45-19.
Laat maar weten of iemand interesse heeft.. Ik heb ze ook op Speurders staan. :Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen
 
Ik vind de T-Sportline velgen wel erg mooi voor de winter, maar ik zit met een probleem.

20 Januari ga ik naar Noorwegen en wil mijn Nokian Hakka R2' s niet op mijn huidige velgen zetten ivm beschadigen van de velgen. Ik wilde dus een setje zwarte T-Sportline 19" kopen, maar shipping pas in Januari 2015...

Iemand nog een andere tip voor een setje betaalbare 19" velgen? Het liefste zwart, staat mooi onder de witte Model S.
 
...Iemand nog een andere tip voor een setje betaalbare 19" velgen? Het liefste zwart, staat mooi onder de witte Model S.
Iedere wederverkoper van Inter-Tyre kan je mijn Fox FX7 velgen leveren in 8,5Jx19 ET35. Ik heb ze in gun metal (dolfijngrijs, seal grey, antraciet, hoe men het ook noemt).
Prijs was iets van € 200 / stuk incl BTW.
attachment.php?attachmentid=36867&d=1385820597.jpg
 
Ik heb mijn originele 19" banden te koop wegens winterbanden en van de zomer wil ik op 20" gaan rijden..
Ze zien er nog goed uit er is ongeveer 8000 km mee gereden er zit nog ongeveer 7 mm profiel op.
Het zijn dus de "all weather" Goodyear Eagle RS-A2 banden in de maat 245-45-19.
Laat maar weten of iemand interesse heeft.. Ik heb ze ook op Speurders staan. :Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen

Zitten daar ook de velgen bij? Je gaat tenslotte van 19 -> 20 inch
 
Vandaag ben ik dus bij Ron van Empel, in Tiel om mijn auto te laten uitlijnen. Hij trok duidelijk naar rechts, na de montage van de winterbanden en velgen. Mijn lokale bandenboer stond wat aarzelend te kijken op mijn vraag of hij 'm kon uitlijnen, en ik stond er niet op te wachten om mijn auto als trainingsmateriaal ter beschikking te stellen. Bij Tesla kon ik pas eind januari terecht.

Uit de analyse bleek dat hij op meerdere punten buiten de toleranties viel. Ron weet duidelijk waar hij het over heeft, had 'm perfect uitgelijnd in ongeveer een uurtje, en het hele grapje koste mij 50 euro. Heerlijk om een echte vakman aan het werk te zien. Hij maakt gebruik van Hunter apparatuur, waar alle specs van een Tesla ook inzitten.

Wat mij betreft dus van harte aanbevolen.
 
Ook mijn auto trilt al sinds dag 1. Ben maar gestopt me er druk om te maken, oplossen kunnen ze het toch niet...

Er zijn echt bandenbedrijven die het wel kunnen. Spes in Schagen is er zo een. Ik heb daar eerder een trillende Audi S6 door onder meer trimmen (schillen) van de banden, het draaien op de velgen en het richten van een wiel helemaal trillingvrij kunnen krijgen.
Mijn Model S met 21" velgen en Michelin Pilots is volkomen trillingvrij.
 
Er zijn echt bandenbedrijven die het wel kunnen. Spes in Schagen is er zo een. Ik heb daar eerder een trillende Audi S6 door onder meer trimmen (schillen) van de banden, het draaien op de velgen en het richten van een wiel helemaal trillingvrij kunnen krijgen.
Mijn Model S met 21" velgen en Michelin Pilots is volkomen trillingvrij.
Thx voor de tip! Woon in Heerhugowaard, dus Schagen is prima te doen!
 
Ik heb nu 1.000km gereden met mijn Nankang Ecocontact 2 banden en ben érg tevreden.

Allereerst is het bandengeluid een stuk minder dan met de M+S Goodyear banden waar de auto standaard mee komt. Ook heb ik het gevoel dat hij zuiniger loopt, dat lijken mijn statistieken ook wel te bevestigen.

Tot nu toe geen minpunten aan de banden kunnen ontdekken. Ik zou ze gewoon nog een keer kopen. Ook 200km/h er mee rijden is geen probleem.

Wido,
Die Nankangs die jij hebt, zijn dat all-seasons?
Ze worden blijkbaar niet meer in dit formaat gemaakt, want zijn op nankang-tyre.com niet meer te vinden.
 
Last edited:
Kent iemand van jullie een betrouwbare bandenboer in regio Amsterdam om de bandenwissel (dus van en naar originele velg) uit te voeren voor de winterbanden die ik zo online ga bestellen? Ik lees hier en daar wat over goed uitlijnen, dus pak liever niet een willekeurige bandenboer die nog nooit een MS gedaan heeft.
 
Kent iemand van jullie een betrouwbare bandenboer in regio Amsterdam om de bandenwissel (dus van en naar originele velg) uit te voeren voor de winterbanden die ik zo online ga bestellen? Ik lees hier en daar wat over goed uitlijnen, dus pak liever niet een willekeurige bandenboer die nog nooit een MS gedaan heeft.

Bij Deni Wheelstyling in Zwanenburg heb ik goede ervaringen. Ik heb ze indertijd met de online prijs (Oponeo) geconfronteerd. Die prijs konden ze vervolgens bijna (maar niet helemaal, volgens hun verdienden ze dan minder dan € 5 op een band) matchen. Toen dus maar iets meer betalend (Michelins) bij hen zelf besteld en er op laten zetten.
Ze hebben nu ook ruim ervaring met Alloygators, heb ze ooit aan één van de eigenaren van al die Tesla taxis aanbevolen voor zijn Mercedes en zag laatst dat de Tesla taxi's er daar nu ook mee uitgevoerd worden...
 
Bij Deni Wheelstyling in Zwanenburg heb ik goede ervaringen. Ik heb ze indertijd met de online prijs (Oponeo) geconfronteerd. Die prijs konden ze vervolgens bijna (maar niet helemaal, volgens hun verdienden ze dan minder dan € 5 op een band) matchen. Toen dus maar iets meer betalend (Michelins) bij hen zelf besteld en er op laten zetten.
Ze hebben nu ook ruim ervaring met Alloygators, heb ze ooit aan één van de eigenaren van al die Tesla taxis aanbevolen voor zijn Mercedes en zag laatst dat de Tesla taxi's er daar nu ook mee uitgevoerd worden...
Ha, CB had gewoon gratis bij elke polis een setje alloygators toe moeten voegen, hadden ze nu geen probleem gehad :-D