Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo, lekker gesleuteld vanmorgen en m'n wintersetje erop geschroefd. De T-Sportsline van de groupbuy. Ben er wel content mee alleen lopen ze bij mij ook aan op ca 90% van de stuuruitslag. Bij m'n vorige winterset was dit ook het geval. Na enig aandringen heeft het SeC dit toen voor mij verholpen omdat zij toen nog geen wintersets konden leveren. Weet nog niet bij wie ik nu terecht kan om de wielkasten wat te verruimen met de Föhn. Vorige set had de originele maat 245/45-19. Heb nu 255/45-19 gemonteerd ivm een wat beter stoeprand marge:smile:. Het luistert wel heel nauw bij Tesla.
Mijn aanloop probleem loopt nog helaas. Deze week heeft het schadeherstelbedrijf dat Tesla gebruikt in Den Haag eraan gewerkt. Er schijnt heel weinig ruimte te zijn achter de wielkastbekleding. In 1e instantie leek het verholpen maar nu hoor ik m toch weer aanlopen. Dinsdag gaan ze er opnieuw naar kijken. Ben wel blij dat ze de moeite nemen. Hoop dat t gaat lukken want de michelin's bevallen goed qua geluid.
 
Mijn aanloop probleem loopt nog helaas. Deze week heeft het schadeherstelbedrijf dat Tesla gebruikt in Den Haag eraan gewerkt. Er schijnt heel weinig ruimte te zijn achter de wielkastbekleding. In 1e instantie leek het verholpen maar nu hoor ik m toch weer aanlopen. Dinsdag gaan ze er opnieuw naar kijken. Ben wel blij dat ze de moeite nemen. Hoop dat t gaat lukken want de michelin's bevallen goed qua geluid.

Ben benieuwd naar wat ze dan precies hebben gedaan. Eventueel een foto posten van de binnenkant van de wielkast?
 
OK, half on topic. Volgende week bij Profile tyre center Spijkenisse even Tesla laten checken op uitlijning etc, en heb daar de ander auto's laten doen. Kreeg uitnodiging voor in de Skybox ADO Den Haag - Exelsior te kijken met een Indisch buffet vooraf. Erg aardig van ze. Ik kan niet dus iemand anders van ons gaat. Zondag ga ik al naar Feyenoord - AZ ook al op uitnodiging van een vriendelijk en mooi service gericht bedrijf, Oger. Ff kijken of de Tes kan laden daar;)
 
Last edited:
Mooi hoor... wat kost dat

Erg mooi. Ook benieuwd naar de prijs. Kun je een foto van dichterbij plaatsen?

- - - Updated - - -

Idem, merk een lichtje stijging in verbruik, verder prima banden
Ik eigenlijk niet of nauwelijks. Deze week is wel duidelijk gunstiger dan de voorgaande, koudere week. De banden doen er dus niet veel toe? Eerlijk gezegd wel veel, zoals gebruikelijk op home/office ritjes, rustig en file getuft, in het weekend naar Duitsland ga ik het misschien wel merken.
Leidschendam-Voorburg-20141212-00143.jpg
 
Vandaag heb ik wat rondgereden naar verschillende bandencentra, op zoek naar winterbanden en velgen, maar stuk voor stuk hadden ze nog nooit een tesla gezien (sommige wel al van gehoord), maar konden ze met niet overstelpen met vertrouwen dat ze me een goede oplossing konden bieden. Vandaar ben ik zelf maar wat beginnen opzoeken op internet en ondermeer op online-velgen.nl terecht gekomen.

Ik heb via de zoekfunctie gevonden dat een aantal mensen op dit forum via online-velgen.nl wintervelgen en banden besteld hebben. Zijn jullie daar tevreden over want ik heb een mooie set gezien aan nog geen 1500 euro (incl BTW) en zonder de TMPS-sensoren?

velg.png
prijs.png


Er zitten michelin banden op van ongeveer 250 euro per stuk terwijl de velgen ongeveer 125 euro per stuk kosten. Banden zijn zeker ok maar elgen op andere plaatsen zijn nogal snel 200 euro of meer per stuk vandaar dat ik jullie advies even wilde vragen of dit niet te goedkoop lijkt?

Daarnaast denk ik er ook aan om een goeie krik en een momentsleutel te kopen om de bandenwissel zelf te doen. Terwijl ik ze in de bandencentra waar het redelijk druk was bezig zag,had ik de indruk dat ze het niet allemaal zo nauw namen bij het vastzetten van de bouten. Ze zullen ze wel goed vastzetten, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb ergens gelezen dat de bouten van Tesla-velgen met 175 Nm moeten worden vastgezet en dat is iets wat ze misschien niet zo strikt opvolgen?

Vandaar mijn vraag, zijn er nog onder jullie die de velgenwissel zelf doen en valt dat goed mee?
 
Vandaar mijn vraag, zijn er nog onder jullie die de velgenwissel zelf doen en valt dat goed mee?

Ik heb ze daar besteld en ben er zeer tevreden over. snelle levering (3 a 4 dagen) uitgebalanseerde velgen incl. moeren.
19 inch ZCW ZM1 Zwart Gepolijst velgen (5x120)
Pirelli Sottozero 2 banden - 245/45/19 102V
1230€ heb ik er voor betaald (excl.btw)
als je ze besteld op een Belgische BTWnummer kan je ze kopen zonder BTW.
ik plaats ze ook zelf en had een probleem. De meegeleverde moeren waren niet diep genoeg waardoor ik de velg niet kon vast trekken. ik heb een mail gestuurd en ze hebben toen direct nieuwe open moeren gestuurd. daarbij heb ik dan online metalen afschermkapjes besteld die lijken op gesloten moeren. Bij conrad een krik met hefvermogen van 2 ton en een momentsleutel gekocht.

ik heb nu de wissel al 3 keer zelf gedaan. Ben daar op het gemak een uurtje mee bezig.
bij mij ook zonder sensoren dus ik krijg op mijn display een melding dat de sensoren onderhoud nodig hebben. maar ik kan er mee leven:wink:
deze velgen heb ik er gekocht.
20141110_111959.jpg

20141108_161334.jpg

hier kan je de doppen voor de moeren vinden:
Moeren
 
Last edited:
Ik heb 20 inch brocks voor mijn winterbanden. Staat prima. Echter ik heb ook de afdekkapjes voor de Open moeren, en op een paar na ben ik ze allemaal verloren. De garage is nu al twee weken bezig om ze na te bestellen.

raar, ik heb er nog geen enkele verloren. je moet ze er wel goed op duwen zodat je ze er met een punttang moet aftrekken.
ik heb deze er op zitten:
Wielmoerkapjes Covers chroomd Steel 17mm/20pcs

ze hebben hier trouwens ook leuke ventieldopjes:
Ventieldoppen