Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik was van plan een set Rial Lugano velgen te kopen voor mijn MS.

http://www.teslamotorsclub.com/show...els-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task

Nu vind ik in bovenstaande link een (zeer) slechte commentaar - de Lugano's zouden makkelijk deuken krijgen (zie foto's in de link).

Heeft iemand hier slechte ervaring mee in Belgie / Nederland ?

Iemand meer ervaring met de Rial Lugano velgen ?

- - - Updated - - -

Erg mooie combinatie! Ik wilde zelf ook de 19" Luganos, maar de lokale bandenboer gaf aan dat deze ivm vulling en gewicht van de Tesla niet was aan te bevelen? Verkoopverhaal of zit hier iets in, geen idee. Heb dus nog geen zomervelgen gekocht. Ga eerst als de auto geleverd wordt op 5 januari 2015 de All season omruilen voor Dunlop 3D echte winterbanden. Dus tip welkom voor de zomer.

Blijkbaar 2 forumleden die de Rial Lugano overwegen als zomervelg
 
Ik heb afgelopen weekend m'n 21" velgen er af laten halen om de winterset (T-sportline 19") er op te laten leggen.
Ik heb 7000 km gereden en de conti's zijn al helemaal op, is dit normaal? Ik rij niet als een oud wijf maar het is nu ook weer niet zo dat ik overal met rokende banden wegrij...

IMG_0147.JPG
IMG_0149.JPG
 
Ik heb 30k met mijn conti's 21 inch gedaan

Ja ik had toch minimaal wel 20k verwacht, misschien verstandig om het bij Tesla eens neer te leggen? Ze zijn in principe wel netjes recht afgesleten dus aan de sporing heeft het niet gelegen...
Zijn de Michelins die Tesla er tegenwoordig onder legt misschien wat meer slijtvast?

Of toch maar naar de dokter om die te zware rechtervoet na te laten kijken :biggrin:
 
Ik heb afgelopen weekend m'n 21" velgen er af laten halen om de winterset (T-sportline 19") er op te laten leggen.
Ik heb 7000 km gereden en de conti's zijn al helemaal op, is dit normaal? Ik rij niet als een oud wijf maar het is nu ook weer niet zo dat ik overal met rokende banden wegrij...

View attachment 66117View attachment 66118
Bij mij waren de conti's nog als nieuw bij dat kilometrage (maar ik heb 19" velgen). En ik rij toch ook niet als iemand die beide wereldoorlogen heeft meegemaakt... Ik neem aan dat dit de achterbanden zijn, hoe zijn de voorbanden? De uitlijning achter zou wel eens niet helemaal lekker kunnen zijn...
 
Ik heb afgelopen weekend m'n 21" velgen er af laten halen om de winterset (T-sportline 19") er op te laten leggen.
Ik heb 7000 km gereden en de conti's zijn al helemaal op, is dit normaal? Ik rij niet als een oud wijf maar het is nu ook weer niet zo dat ik overal met rokende banden wegrij...

View attachment 66117View attachment 66118

Huu-uuuh?? Ik zit soms nog wel eens te overwegen om voor de zomer 21" te nemen maar dit soort berichten doen die dromerij gelijk weer vergeten! :)
 
Ik heb met de eerste set 21 inch continentals op de achteras 20k gehaald, toen waren ze helemaal op. Met de tweede set slechts 15k...

Ik ben nu overgestapt op michelins, ik ben benieuwd of deze langer meegaan. Dat zal ik pas weer vanaf april kunnen ervaren, nu zitten de winterbanden er op (20 inch vredestein).
 
http://link.marktplaats.nl/1004715161
wat vinden "we" hiervan?
zowel model als prijs.
Die banden heb ik ook (op originele velg laten leggen), kosten inclusief montage en btw net iets onder de 1000 euro. Wagen rijdt en spoort er prima mee, afrolgeluid is laag en diep en niet storend, lichte stijging in het verbruik, meer dan prima grip (beter dan de originele Goodyears).
Komt dus bij 600 euro aan velgen inclusief TPMS sensoren en BTW, geen slechte aanbieding lijkt me.

Enige mits die ik eraan heb is dat er niets bekend is over die velgen: merk? TUV? maten? wel of geen centreerringen nodig? past over de remschijfbout? gewicht van de velg? maximum belasting?

En ik vind ze zelf niet echt mooi, maar smaken en kleuren...
 
http://link.marktplaats.nl/1004715161
wat vinden "we" hiervan?
zowel model als prijs.
Mooie prijs voor de set. Ik vind ze er allen wat fragiel uitzien. Als je een stoeprand of "puthole" pakt tussen de spaken met het gewicht van de Tesla ben ik benieuwd of dit heel blijft. Goedkeuring, TUV?
De Rial Luganos zijn in Duitsland of Switzerland in een speciale Tesla uitvoering passend zonder ringen te krijgen. Zie: Felgen, Reifen, Winterräder, Raddrucksensoren - e-driver.net - THE HOME OF ELECTRIC DRIVING
gewoon effe ophalen via supercharger :)
 
Ik heb grijze 21" besteld. Ik overwoog nog de extra brede achter banden. Kreeg vandaag de offerte.... Ik ga toch maar voor de normale 21"

Thank you for your recent inquiry with Tesla Service. Below you find a price quote for the requested services/parts.

Service/LaborFRT HoursFRT Price
Tire - Front - LH135.00
Subtotal Labor Price: (EUR)35.00
Parts: Price
1017337-00-A - WHEEL - 21X9.0961.00
1019591-00-A - MICHELIN PS2 TIRE - 265/35R21460.00
Subtotal Parts Price: (EUR)1,421.00
Subtotal Services and Parts: (EUR)1,456.00
Discount: (EUR)0.00
Shipping: (EUR)0.00
Estimated Tax: (EUR)305.76
Total Amount: (EUR)1,761.76
Note: This is a quote on list price, actual prices may vary at the time of service.
 
Om de velgen wat beter te beschermen en omdat de Michelin Alpin PA4 banden, in de maat 255/45/19 goed scoorde op verbruik en grip C/C, geluid 70dB, heb ik de gok gewaagd een afwijkende bandenmaat te monteren. Achter gaat dit prima, voor niet. Bij ca. 95% stuuruitslag lopen de banden aan in de wielkasten. 2 dagen en een paar honderd euro verder blijkt dat dit niet op te lossen is zonder rigoureuze maatregelen. De Michelin's PA4 zijn in de maat 245 niet meer te krijgen. Nu besloten voor maar de Dunlops te monteren. Scoorde slechter op verbruik en grip maar beter op geluid 68dB.
 
Ik heb grijze 21" besteld. Ik overwoog nog de extra brede achter banden. Kreeg vandaag de offerte.... Ik ga toch maar voor de normale 21"

Thank you for your recent inquiry with Tesla Service. Below you find a price quote for the requested services/parts.

Service/LaborFRT HoursFRT Price
Tire - Front - LH135.00
Subtotal Labor Price: (EUR)35.00
Parts: Price
1017337-00-A - WHEEL - 21X9.0961.00
1019591-00-A - MICHELIN PS2 TIRE - 265/35R21460.00
Subtotal Parts Price: (EUR)1,421.00
Subtotal Services and Parts: (EUR)1,456.00
Discount: (EUR)0.00
Shipping: (EUR)0.00
Estimated Tax: (EUR)305.76
Total Amount: (EUR)1,761.76
Note: This is a quote on list price, actual prices may vary at the time of service.

Is dit voor 1 velg + band.... ?? Daar heb ik bijna een hele set voor:

2x 20 inch Inovit Revolve Zwart Gepolijst velgen 8,5J
2x 20 inch Inovit Revolve Zwart Gepolijst velgen 10J 899,--
4x Tesla TPMS Sensor - 7220341 267,17
2x Vredestein Ultrac Vorti 245/40R20 99 Y XL 436,--
2x Vredestein Ultrac Vorti 285/35R20 104 Y XL 316,--

(PS: van die 285 heb ik er maar gelijk 4 besteld, a 158,-/stuk...)

2014-12-18 21.30.19.jpg
 
Dat is inderdaad voor een velg met band! Maar wel de Extra brede achterbanden van de P85+. Ik heb nu 20 inch mat zwarte Brocks, maar ik wil toch graag van het zomer rijden op orginele velgen. (Ik hou nu eenmaal van merkjes :)
Gezien de prijzen heb ik toch maar gekozen voor de normale 21 inch hurricane's. Die kosten € 5400 voor een volledige set met banden .
 
285/35R20
Die 35 moet 40 zijn neem ik aan?

Nee hoor:

Volgens: http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm

Origineel:
265/35/21 hoogte: 71.89
245/35/21 hoogte 70.49


Revolve:
285/35/20 hoogte: 70.75
245/40/20 hoogte: 70.4


Lijkt me geen probleem....

- - - Updated - - -

Dat is inderdaad voor een velg met band! Maar wel de Extra brede achterbanden van de P85+. Ik heb nu 20 inch mat zwarte Brocks, maar ik wil toch graag van het zomer rijden op orginele velgen. (Ik hou nu eenmaal van merkjes :)
Gezien de prijzen heb ik toch maar gekozen voor de normale 21 inch hurricane's. Die kosten € 5400 voor een volledige set met banden .

Ik vind het juist leuk om niet de standaard velgen te hebben waar iedereen mee rijdt. Maar zo zie je maar, zo veel mensen zo veel meningen, en gelukkig maar!! :smile: