HWS
Well-Known Member
Moet je nog wel monteren, balanceren en uitlijnen bij rekenen wat Tesla altijd doet.Ja, had wel zo'n vermoeden. Nou ja. Voor de volgende keer dan maar...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moet je nog wel monteren, balanceren en uitlijnen bij rekenen wat Tesla altijd doet.Ja, had wel zo'n vermoeden. Nou ja. Voor de volgende keer dan maar...
Moet je nog wel monteren, balanceren en uitlijnen bij rekenen wat Tesla altijd doet.
Moet je nog wel monteren, balanceren en uitlijnen bij rekenen wat Tesla altijd doet.
Ja eens hoor. Had daarom ook niet verder gezocht. Al is het uitlijnen (als dat het is) nog niet helemaal goed. Bij rechtuit rijden staat het stuur nog wat gedraaid. Eigenlijk gek dat ze dat zelf niet hebben opgemerkt toen de auto terug werd gereden.
Dat hebben ze vast wel gemerkt, maar ze kunnen het niet veranderen. Het is óf het stuur bij rechtuit rijden zuiver verticaal en wat naar rechts trekken, óf de auto rijdt goed rechtuit en dan staat de verticale spijl van het stuur wat naar links. Ik ben vijf keer voor dit probleem naar SeC A'dam geweest. En nu is het maximaal haalbare compromis bereikt. Mijn stuur staat iets naar links en de auto trekt nog een heel klein beetje naar rechts.
Het stuur kan er volgens informatie van SeC niet afgehaald worden om deze op een iets andere plaats terug te zetten.
Check, ik zou voorzichtig zijn en bij Tesla's SeC je banden laten monteren, spreek uit ervaring. Afgelopen jaar tweemaal zeer goede ervaring met nieuwe banden en bandenwissel (ook extern), ze weten begrijpelijkerwijs veel meer over de auto en de juiste balancering en dergelijke bij Tesla dan externe partijen wat je absoluut veel onnodige ergernis gaat besparen.
Ik neem aan dat Tesla niet na elke bandenwissel de auto opnieuw gaat uitlijnen?
Zou ik wel voor kiezen (bij nieuwe banden iig). Kosten ongeveer 50 ex en kan veel, heel veel onnodige slijtage voorkomen.
Kost dat bij Tesla maar 50,-? Kan ik me eerlijk gezegd haast niet voorstellen. Zou eerder denken 150,-
Ik heb me laten vertellen dat ze dat wel doen. Ook bij roteren of winter/zomer wissel.Ik neem aan dat Tesla niet na elke bandenwissel de auto opnieuw gaat uitlijnen?
Klopt. Ik betaal zelfs maar 50,00 incl. BTW bij de bandenspecialist voor uitlijning.
En dan is het wel goed, waar het SeC voor ruim het drievoudige bedrag faalde.
(Te lui om weer terug naar het SeC te gaan, reclameren enzo; heb het gewoon door de ervaringsdeskundigen laten fixen.)
Dit zal wel net zo zijn als bij hydropneumatische Citroëns, je moet de auto op de juiste rijhoogte hebben tijdens het meten, want het camber verandert naar gelang de rijhoogte. Als de rijhoogte niet correct is (en de uitlijnert moet dat dus nameten - zijn die cijfers bekend?) dan moet die eerst correct ingesteld worden, en ik denk dat Tesla dat via hun diagnostische apparatuur doet. Maar er zal vast ook wel iets te stellen zijn aan de sensor die de hoogte van de auto opneemt (torsiestangverdraaiingshoek?).Dus het smoesje dat alleen Tesla dit zelf kan op air suspension auto's klopt niet?
Ik ken het 'smoesje' niet.
Maar het is inderdaad precies tegenovergesteld; de specialist kan het wel en Tesla niet. (Bij mij dan.)
Op mijn verzoek is de uitlijning - binnen de specificaties - afgesteld op minder rijweerstand. Hielp een procent of 5.
Rene de Vries heeft hetzelfde laten doen bij dezelfde specialist. Was ook tevreden, maar zijn ervaring met toegenomen zuinigheid hoorde ik niet.
Ik ken het 'smoesje' niet.
Maar het is inderdaad precies tegenovergesteld; de specialist kan het wel en Tesla niet. (Bij mij dan.)
Op mijn verzoek is de uitlijning - binnen de specificaties - afgesteld op minder rijweerstand. Hielp een procent of 5.
Rene de Vries heeft hetzelfde laten doen bij dezelfde specialist. Was ook tevreden, maar zijn ervaring met toegenomen zuinigheid hoorde ik niet.