Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ha Lucky Luke, ik zie dat je rode MS aardig 'low' staat. Lijkt lager dan wat Tesla momenteel heeft ingesteld. Nu heb ik wel gelezen dat de hoogte sinds dat akkefietje in de US met 3/4e inch is verhoogd in 'low'. Hoe heb je dit weer verlaagd? Softwarematig of 'hardwarematig' (lowering links oid?). Het kan zijn dat je dit wellicht ergens hebt neergetypt, maar met zoveel messages hier kon ik het zo snel niet vinden .
 
Klopt, zal een cm of twee lager zijn door verstelbare stangetjes op de sensors vd luchtvering te zetten:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22261-Velgen-en-banden?p=592589&viewfull=1#post592589
Werkt op zich prima maar moet wel wat meer opletten bij drempels dat ik hem dan even in high of very high zet. Maar dat hoeft maar eenmalig tegenwoordig want die gps settings worden opgeslagen.

Die stangetjes zijn inmiddels ook kant en klaar te koop, zie oa site in uk:
http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/buy-now/

Mocht je zelf ook interesse hebben: Ik heb nog wel rvs materialen (de kogelkapjes en moertjes) over van mijn eigen bouwsel, maar daar moeten wel nog nieuwe draadstangetjes voor bijbesteld worden want die heb ik niet meer liggen in de juiste lengtes.
 
Klopt, zal een cm of twee lager zijn door verstelbare stangetjes op de sensors vd luchtvering te zetten:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22261-Velgen-en-banden?p=592589&viewfull=1#post592589
Werkt op zich prima maar moet wel wat meer opletten bij drempels dat ik hem dan even in high of very high zet. Maar dat hoeft maar eenmalig tegenwoordig want die gps settings worden opgeslagen.

Die stangetjes zijn inmiddels ook kant en klaar te koop, zie oa site in uk:
http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/buy-now/

Mocht je zelf ook interesse hebben: Ik heb nog wel rvs materialen (de kogelkapjes en moertjes) over van mijn eigen bouwsel, maar daar moeten wel nog nieuwe draadstangetjes voor bijbesteld worden want die heb ik niet meer liggen in de juiste lengtes.

Heb je misschien een fotootje van wat je precies moet vervangen om de tesla iets lager te krijgen? Is het veel werk? Voor en achter?
 
Auto opkrikken, wiel er af, griptang op origineel stangetje, even draaien en plop hij klikt los. Nieuwe er op, borgpinnetje in de kop en klaar. Paar minuutjes werk per wiel.

Voorbeeld van zo'n stangetje:
ImageUploadedByTapatalk1427705993.770401.jpg
 
Auto opkrikken, wiel er af, griptang op origineel stangetje, even draaien en plop hij klikt los. Nieuwe er op, borgpinnetje in de kop en klaar. Paar minuutjes werk per wiel.

Voorbeeld van zo'n stangetje:
View attachment 76359

Super. Ik lees dat je nog wat knutsel materiaal hebt liggen. Als je daar vanaf wil, dan wil ik dit wel van je over nemen. Kan ik eens kijken of ik dit mooier vind...?

Op dit moment wacht ik ook nog op de spoorverbreders. Ik hoop maar dat het gaat passen......:scared:
 
Mijn zomerbanden (de originele op de 21" set) zijn echt ontzettend rap versleten, dus ik zal nieuwe moeten aanschaffen voor de zomerbanden wissel.
Wat is (op dit moment) een goed online adres voor de Michelin Pilot Super Sport banden (lees daar tenminste positieve berichten over) voor de originele 21"wielen?
Ik heb deze thread een flink stuk doorgeworsteld, maar vooralsnog met weinig geluk. Dus als iemand een goede, betaalbare suggestie heeft, graag!

Edit: ik bedoel de Michelin Pilot Sport.
 
Last edited:
In december heb ik 21 inch turbines besteld. Ik dacht echt begrepen te hebben dat deze € 5400 inclusief btw kosten. Was ik net bezig een afspraak te maken met een service Centrum, blijk ik het niet helemaal goed begrepen te hebben en blijken deze vier velgen met banden meer dan € 7000 te kosten…
Dat wordt me toch iets te gortig. Is er een prijsverhoging geweest? Of heb ik het niet goed begrepen?
 
Mijn zomerbanden (de originele op de 21" set) zijn echt ontzettend rap versleten, dus ik zal nieuwe moeten aanschaffen voor de zomerbanden wissel.
Wat is (op dit moment) een goed online adres voor de Michelin Pilot Super Sport banden (lees daar tenminste positieve berichten over) voor de originele 21"wielen?
Ik heb deze thread een flink stuk doorgeworsteld, maar vooralsnog met weinig geluk. Dus als iemand een goede, betaalbare suggestie heeft, graag!

Edit: ik bedoel de Michelin Pilot Sport.

Hi Jeff,
De Michelin Pilot Sport heb ik er nu bijna een jaar onder zitten. 18.000 km mee gereden en vóór 6,0 mm en achter nog 5,7 mm profieldiepte. Behoorlijk stil en mooi trillingvrij.
Met deze banden maak ik de 50.000 km zeker vol. Gewoon deze aanschaffen.
 
In december heb ik 21 inch turbines besteld. Ik dacht echt begrepen te hebben dat deze € 5400 inclusief btw kosten. Was ik net bezig een afspraak te maken met een service Centrum, blijk ik het niet helemaal goed begrepen te hebben en blijken deze vier velgen met banden meer dan € 7000 te kosten…
Dat wordt me toch iets te gortig. Is er een prijsverhoging geweest? Of heb ik het niet goed begrepen?
Is/was die € 5.400 niet de prijs van de 21" wielen optie bij aanschaf, ter vervanging van de standaard 19" wielen?