Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij Karelsen in Soest is het 125 per velg.
Ik heb daar vanmorgen nieuwe Dunlop zomerbanden en nieuwe 20" Brock B32 velgen laten monteren.

ef3cd9fd1f88eccd790462cb40c2e662.jpg
 
Zo eindelijk winterbanden eraf. Reed prima en zeer stil op standaard 19" met Dunlop 3D, maar iets onrustig boven 150 km/h (ja alleen autobahn). En niet op sneeuw gereden, zelfs in Oostenrijk niet. Nu voorzien van TUV gekeurde Brock B32 20" met Vredestein Ultrac Vorti 4x 245/40ZRx20 99Y. I.p.v. Staggered gekozen voor 10mm spacers achter als compromis. De banden op advies van Ber Braams, waar al meer Teslas tevreden op rijden. Zeer goede prijs zelfs voordeliger als Michelin Pilot op 19". Eerste indruk is net zo stil als de Dunlop 3D, veel strakker sturen. Zeg maar meer het "op rails" effect. Comfort lijkt niet minder op 3.2 bar rondom en 19" in banden sensor ingesteld. Velg steekt wel meer uit, dus probeer 5 cm van de stoep te blijven. Tja voor hoe lang lukt dat?
Ze staat nog wat hoog op de benen, net van de brug af, en ik heb geen luchtvering. Is nu al minder geworden.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Achter met 10 mm spacer.
image.jpg

image.jpg

Nieuwe Tesla dome past mooi bij de velg met zwarte plastic doppen.
image.jpg
 
Last edited:
Klein puntje van aandacht, Ronald. Weet je zeker dat de spacers wel helemaal vlak op de flens passen en geen last hebben van het torx boutje? Op de foto lijkt het alsof dat boutje niet helemaal in het gat van de spacer valt. Zou tot trillingen en onbalans kunnen leiden.[/QUOTE]

Tja nu twijfel ik. Geen trillingen gemerkt. En de spacer paste eerst niet door roest. Dit is met schuurlinnen verwijderd. Nu weet ik niet of de positie op de foto ook de werkelijke is geworden. Toch even langsrijden van de week. Bedankt voor het scherpe oog!

De dome is trouwens met T logo EN Tesla tekst en 65mm.
 
Na een jaar met toenemende brom gereden te hebben is er vorige week een nieuwe drive unit ingezet.
Ik vond het direct een verademing v.w.b. geluid.
Ik rijd op de P85+ setup en ben blijkbaar gewend aan het banden geluid.
Gisteren mijn achtervelgen vervangen voor mijn 20 inch wintervelgen i.v.m een lekke achterband en vandaag tot de conclusie gekomen dat zelfs met alleen twee 20 inch achterbanden het geluid al fors lager is.
Ik kan me voorstellen dat een setje Vredestein 20 inch op mijn wintervelgen (9 J /10,5J) nog veel beter is!
Er zijn geen 21 inch Vredestein banden!?
Tja.....
 
Eerste set orginele banden 51.000 km gereden. Van tweede set in 19.000 km voorbanden versleten. Zou komen door verkeerde uitlijning. Iemand anders dit ook gehad.

Dan hebben altijd verkeerde uitlijning denk ik.... 51.000. Pff, zit aan mijn 3de set en nog heen 35k. Ok, eerste set had ik mogelijk de voorbanden nog wat op kunnen rijden maar een ervan zelf gesloopt met stoeprand , maar dan ook echt niet meer dan 5000 km ofzo.
 
Dan hebben altijd verkeerde uitlijning denk ik.... 51.000. Pff, zit aan mijn 3de set en nog heen 35k. Ok, eerste set had ik mogelijk de voorbanden nog wat op kunnen rijden maar een ervan zelf gesloopt met stoeprand , maar dan ook echt niet meer dan 5000 km ofzo.

Ik heb net geen 40.000 km gereden ik slijt banden bij de vleet (en ligt aan mij). Incl winterset (die na twee seizoenen op zijn) heb ik nu 10 banden versleten in net geen 1,5 jaar. Maar rotondes nemen is wel erg leuk:cool:. Ik zie het maar als noodzakelijk kwaad, ik bespaar wel op MRB/bijtelling/verzekering/kosten qua verbruik en onderhoud