Bij het configureren van een Tesla staat er een optie voor 'Verbeterde autopilot'. Dit kost € 5300. Doe je het niet, dan kan het later, maar dan kost het € 6300.
Ik vraag me af het volgende af:
a) Als je het niet doet, wat voor semi-autonomie functies blijven er dan over? Kun je dan gewoon gebruik maken van de 'oude' autopilot? Dit kan ik niet echt terugvinden. Ik neem aan dat er op z'n minst iets ala adaptive cruisecontrol beschikbaar is zonder meerprijs?
b) Is deze optie het wat jullie betreft op dit moment waard?
Los van het 100% elektrisch rijden zijn de semi-autonome functies voor mij de grootste motivatie om een Tesla te kopen. Ik lees/zie/hoor echter dat de software nog lang niet zo ver is dat het echt goed werkt. AP1 schijnt vloeiender te werken (waarvan het mij dus niet duidelijk is of dat er wel op zit als je deze optie niet kiest). Ik weet dat AP2 veel geavanceerder is (inparkeren etc.). Het gaat me vooral om snelweg km's (voor een lange rit lijkt AP2 me veel relaxter rijden).
De afweging is dus kiezen voor de toekomst en deze optie kiezen. Of meer economisch... nog even afwachten, geld besparen en kiezen voor een lager maandbedrag (en vervolgens sparen en later upgraden - al kost dat 1000 euro meer). Ik neig naar het eerste, maar ben er nog niet uit (ter info: ik ga voor de allergoedkopste S 75 zonder extra's).
Ik vraag me af het volgende af:
a) Als je het niet doet, wat voor semi-autonomie functies blijven er dan over? Kun je dan gewoon gebruik maken van de 'oude' autopilot? Dit kan ik niet echt terugvinden. Ik neem aan dat er op z'n minst iets ala adaptive cruisecontrol beschikbaar is zonder meerprijs?
b) Is deze optie het wat jullie betreft op dit moment waard?
Los van het 100% elektrisch rijden zijn de semi-autonome functies voor mij de grootste motivatie om een Tesla te kopen. Ik lees/zie/hoor echter dat de software nog lang niet zo ver is dat het echt goed werkt. AP1 schijnt vloeiender te werken (waarvan het mij dus niet duidelijk is of dat er wel op zit als je deze optie niet kiest). Ik weet dat AP2 veel geavanceerder is (inparkeren etc.). Het gaat me vooral om snelweg km's (voor een lange rit lijkt AP2 me veel relaxter rijden).
De afweging is dus kiezen voor de toekomst en deze optie kiezen. Of meer economisch... nog even afwachten, geld besparen en kiezen voor een lager maandbedrag (en vervolgens sparen en later upgraden - al kost dat 1000 euro meer). Ik neig naar het eerste, maar ben er nog niet uit (ter info: ik ga voor de allergoedkopste S 75 zonder extra's).