TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Verhoging lease tarief

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by JdGMX, Jul 2, 2018.

1. JdGMX

JdGMX Member

Ik begreep vandaag van mijn collega die een nieuwe Tesla wilde bestellen dat onze lease maatschappij “Business Lease” het lease tarief afgelopen weken met ruim €400,- per maand heeft verhoogd. Dit werd gemotiveerd met de mededeling dat de restwaarde van Tesla door alle negatieve nieuwsberichten en reputatie issues (ongelukken) sterk is gedaald en dat dát reflecteert in het verhoogde lease bedrag.

Ik vind dit stuitend. Ik zag dat lease via Tesla niet echt is verhoogd. Hebben jullie ook dergelijke signalen vernomen?

2. MarcelS

MarcelS Member

Bij een 5-jarig contract is de restwaarde plotseling met €24.000 verminderdo_Oo_Oo_O Dit soort motivaties kun je toch niet serieus nemen!

3. ErnstT

ErnstT Active Member

zou niet moeten kunnen bij een gesloten calculatie, het restwaarde risico ligt dan bij de maatschappij. Als verzekeringspremies, wegenbelastingen tussentijds stijgen kan dat wel, staat ook in de ovk.

4. MarcelS

MarcelS Member

Ik neem aan dat bedoeld wordt voor nieuwe leasecontracten....

5. BobbyKings

BobbyKings Silver

Waarschijnlijk is dit een gefabriceerd excuus om te profiteren van de tijdelijke run op Tesla's totdat de verhoogde bijtelling boven 50k ingaat.

Zou een andere leasemaatschappij zoeken.

• Like x 1
  6. Geendiesel

Geendiesel Supporting Member

Lease via Tesla is voor zover ik weet alleen "financial lease". Dus, leen je eigenlijk gewoon geld. Zou raar zijn als daar het leasetarief om hoog zou gaan. Het restwaarde probleem is dan in basis namelijk niet het probleem van de leasemaatschappij.

7. UnderdogNLD

UnderdogNLD Member

Idem hier bij Alphabet lease - maandbedrag voor dezelfde model X is nu 200 hoger ivm restwaardeaanpassing.

8. RobsEV

RobsEV Member

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat er nu heel veel verkocht worden welke dadelijk ook tegelijk weer op de markt komen terwijl ze dan zakelijk niet meer interessant zijn i.v.m. bijtelling voor het deel boven de € 50.000.

Privé een Tesla is wellicht voor te weinig mensen weggelegd.

9. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Bij financiering via Tesla (DLL) hanteert Tesla een gegarandeerde restwaarde, dus dat risico wordt wel degelijk door de financier gedragen.

10. RobsEV

RobsEV Member

Neen, dan risico wordt dan door Tesla gedragen.
    Overigens zitten er in die garantie héél véél mitsen en maren.

11. Geendiesel

inderdaad.
    Trouwens hoor ik wat de mitsen en maren dan allemaal wel zijn, want ik ben voornemens hier gebruik van te maken.

12. RobsEV

RobsEV Member

Ze kunnen je alvast een blanco garantie sturen van Tesla.

13. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Die mitsen en maren zijn vooral: maximaal x km per jaar, geen schades, geen ander gebruik dan bedoeld (wellicht geen taxi-toepassing). En misschien nog een aantal spijkers op laag water. Ik ken de voorwaarden ook niet precies.

14. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Hier een link naar de voorwaarden: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/rvg/NL_RVG_2_Agreement.pdf

15. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Je hebt gelijk, Tesla garandeert. Maar waar het om gaat is dát de restwaarde wordt gegarandeerd. Met die mitsen en maren valt het erg mee, zie de link in mijn vorige bericht. Per extra km gaat er € 0,20 af van de gegarandeerde restwaarde en je moet de auto onderhouden conform het schema,niet heel schokkend.

• Informative x 2
  16. Geendiesel

precies wat ik dacht dus...thx !
    het valt allemaal mee, beetje paniek schoppen voor niets :cool:

17. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Het is maar net hoe je het bekijkt en is erg situatie-afhankelijk. De restwaardegarantie van mijn eerste S is volgens die berekening nu ongeveer NUL euro... (correctie wegens 200.000km extra minus EUR 40.000).

• Funny x 1
  18. Geendiesel

Absoluut waar, maar er wordt de indruk gewekt dat er zoveel "mitsen en maren" zijn dat je er niet voor in aanmerking komt. Dat valt dus allemaal wel mee.
    200.000 kilometer is een prestatie, maar je bent ook 1 van de weinigen hiermee. Lijkt me sowieso logisch dat deze regeling (en waarschijnlijk geen enkele regeling) dan ook niet handig is in jouw geval. Gewoon op marktplaats verkopen.... of beter nog -> oprijden !

19. RobsEV

RobsEV Member

Het zal niet zo zijn dat je € 0 geboden krijgt voor je auto. Alleen is het op dat moment erg afhankelijk van de feitelijk staat van je auto en geen garantie vooraf.

• Like x 1
  20. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Ook maar even hier melden: het financial lease tarief via Tesla (DLL) bedraagt nu 2,5% voor bestellingen die nu worden geplaatst voor levering in september. Dit was 3,95% (en daarvoor 1,99%).

• Informative x 2

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC