Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verwijderen 3e zitrij

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me af of er forumleden zijn die de 3e zitrij al eens verwijderd hebben. Ik heb hem erbij besteld omdat...... het kon:rolleyes: En om te laten zien dat het toch wel een fantastische auto is waarin je zelfs met 5+2 personen kunt zitten.

Afgezien van een kinderfeestje 1x per jaar zal ik m nauwelijks gebruiken. In mijn naïviteit ging ik ervan uit dat hij eenvoudig te verwijderen zou zijn zodat je het gewicht, en dat is nogal wat, niet onnodig hoeft mee te nemen. Daarnaast is het een handige bergruimte die voorkomt dat spullen door je hele kofferbak slingeren. Mocht ik mijn gezin kunnen overreden om met de Tesla op vakantie te gaan is de extra bergruimte ook vast welkom.

Iemand al ervaring of over nagedacht?
 
Ik vraag me af of er forumleden zijn die de 3e zitrij al eens verwijderd hebben. Ik heb hem erbij besteld omdat...... het kon:rolleyes: En om te laten zien dat het toch wel een fantastische auto is waarin je zelfs met 5+2 personen kunt zitten.

Afgezien van een kinderfeestje 1x per jaar zal ik m nauwelijks gebruiken. In mijn naïviteit ging ik ervan uit dat hij eenvoudig te verwijderen zou zijn zodat je het gewicht, en dat is nogal wat, niet onnodig hoeft mee te nemen. Daarnaast is het een handige bergruimte die voorkomt dat spullen door je hele kofferbak slingeren. Mocht ik mijn gezin kunnen overreden om met de Tesla op vakantie te gaan is de extra bergruimte ook vast welkom.

Iemand al ervaring of over nagedacht?
Das een goeie vraag en heb ik nog zelf nooit bij stil gestaan.
Heeft te zeggen dat je het achteraf dan ook kunt bij bestellen ?
 
Ik ging er van uit dat achteraf niet mogelijk was omdat er ook vergrendelingspunten in de rugleuning vd 2e zitrij zitten. Daarom maar mee besteld.
Via Google kwam ik op een thread waarin oa stond:
"Appreciate the input guys. I was at the Costa Mesa Service Center and was told by the Service Advisor that my VIN is able to get the third seats and that they would be able to install it (not free of course) if I can source a seat from another owner. He said removal is only about five bolts but installation will take a few hours."

http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-20770.html

En ook nog deze:

FOR SALE 3RD ROW SEATS | Forums | Tesla Motors
 
ik heb begrepen dat alleen de vroege modellen achteraf kunnen worden voorzien van de derde zitrij. Later is er onderscheid gemaakt, waarbij de auto's met derde zitrij extra verstevigingen hebben gekregen om de kinderen te beschermen bij een aanrijding van achteren. Bij de auto's zonder derde zitrij is de kreukelzone achter extra groot. Vanwege dat verschil is het (officieel althans) niet mogelijk om de zitjes later te monteren.
 
Met de kerst naar Frankrijk dus maar eens onderzocht of we de bagageruimte wat kunnen vergroten:smile:. Vandaag dan maar eens eindelijk de 3e zitrok eruit geschroefd. Had bij het SeC gevraagd hoe en of dit kon maar daar kon men geen mededelingen over doen dus... Na ff zoeken 2 torx boutjes gevonden waar het bankje om scharniert. Hier heb je een torx T45 voor een dopmoer/sleutelset nodig. Zo'n haakse imbussleutel gaat niet werken. De bouten zitten erg stevig vast. Een flinke ratel/sleutel heb je wel nodig. De bout blijft tot op het einde zwaar gaan, alsof hij er scheef ingedraaid is. Dit zijn de enige 2 boutjes die los moeten daarna pak je het bankje er zo uit. Helaas bedacht ik me daarna dat m'n broer dit weekend met z'n gezin uit Zweden overkomt om bij ons Sinterklaas te vieren:redface:. Kon het bankje er weer terug in. In iedergeval weet ik nu dat t kan:smile:.
image.jpg

image.jpg
 
Met de kerst naar Frankrijk dus maar eens onderzocht of we de bagageruimte wat kunnen vergroten:smile:. Vandaag dan maar eens eindelijk de 3e zitrok eruit geschroefd. Had bij het SeC gevraagd hoe en of dit kon maar daar kon men geen mededelingen over doen dus... Na ff zoeken 2 torx boutjes gevonden waar het bankje om scharniert. Hier heb je een torx T45 voor een dopmoer/sleutelset nodig. Zo'n haakse imbussleutel gaat niet werken. De bouten zitten erg stevig vast. Een flinke ratel/sleutel heb je wel nodig. De bout blijft tot op het einde zwaar gaan, alsof hij er scheef ingedraaid is. Dit zijn de enige 2 boutjes die los moeten daarna pak je het bankje er zo uit. Helaas bedacht ik me daarna dat m'n broer dit weekend met z'n gezin uit Zweden overkomt om bij ons Sinterklaas te vieren:redface:. Kon het bankje er weer terug in. In iedergeval weet ik nu dat t kan:smile:.

Thanks! Naar deze info was ik al een jaar op zoek!
Had natuurlijk zelf ook eens op onderzoek uit kunnen gaan... :redface:
Maar omdat ik ook een moeilijk verhaal kreeg van het SeC had ik het er eigenlijk al bij laten zitten.
 
Thanks! Naar deze info was ik al een jaar op zoek!
Had natuurlijk zelf ook eens op onderzoek uit kunnen gaan... :redface:
Maar omdat ik ook een moeilijk verhaal kreeg van het SeC had ik het er eigenlijk al bij laten zitten.
Stelt echt niks voor, 5 minuten werk. Heb alleen wel ff het juiste bitje moeten halen wat op een flinke ratel? past. Is te koop bij de betere bouwmarkt.
 
Stelt echt niks voor, 5 minuten werk. Heb alleen wel ff het juiste bitje moeten halen wat op een flinke ratel? past. Is te koop bij de betere bouwmarkt.

Ik wil de zitrij er ook uithalen ivm extra ruimte voor bagage met wintersport. Paar vragen: Kan je een foto posten van de ratel, heb geen idee hoe groot deze moet zijn. Was het ook weer zo makkelijk om de rijd weer te monteren?
 
Ik wil de zitrij er ook uithalen ivm extra ruimte voor bagage met wintersport. Paar vragen: Kan je een foto posten van de ratel, heb geen idee hoe groot deze moet zijn. Was het ook weer zo makkelijk om de rijd weer te monteren?
Het is een torx dopmoer maat T45. Pas op een gewone dopmoeren sleutelset. Met het juiste gereedschap gaat demonteren en monteren erg gemakkelijk, minder dan 10 min. Bij mij blijven de moeren gewoon zitten. Heb de bouten er wel weer ingezet om ze niet kwijt te raken. Zijn wel een soort nyloc moeren want ze blijven zwaar lopen. Met een torx inbussleutel zul je de bouten moeilijk los krijgen.

image.jpg