TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Verwijderen 3e zitrij

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, Jan 14, 2014.

1. HWS

HWS Speedjunkie

Ik vraag me af of er forumleden zijn die de 3e zitrij al eens verwijderd hebben. Ik heb hem erbij besteld omdat...... het kon:rolleyes: En om te laten zien dat het toch wel een fantastische auto is waarin je zelfs met 5+2 personen kunt zitten.

Afgezien van een kinderfeestje 1x per jaar zal ik m nauwelijks gebruiken. In mijn naïviteit ging ik ervan uit dat hij eenvoudig te verwijderen zou zijn zodat je het gewicht, en dat is nogal wat, niet onnodig hoeft mee te nemen. Daarnaast is het een handige bergruimte die voorkomt dat spullen door je hele kofferbak slingeren. Mocht ik mijn gezin kunnen overreden om met de Tesla op vakantie te gaan is de extra bergruimte ook vast welkom.

Iemand al ervaring of over nagedacht?

2. martinve

martinve Active Member

Das een goeie vraag en heb ik nog zelf nooit bij stil gestaan.
    Heeft te zeggen dat je het achteraf dan ook kunt bij bestellen ?

3. HWS

HWS Speedjunkie

Ik ging er van uit dat achteraf niet mogelijk was omdat er ook vergrendelingspunten in de rugleuning vd 2e zitrij zitten. Daarom maar mee besteld.

4. ferrosilvio

ferrosilvio Member

Kan niet achteraf. Staat zo bij de bestel site. En uithalen zal dan ook niet simpel zijn vrees ik

5. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Via Google kwam ik op een thread waarin oa stond:
    "Appreciate the input guys. I was at the Costa Mesa Service Center and was told by the Service Advisor that my VIN is able to get the third seats and that they would be able to install it (not free of course) if I can source a seat from another owner. He said removal is only about five bolts but installation will take a few hours."

http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-20770.html

En ook nog deze:

FOR SALE 3RD ROW SEATS | Forums | Tesla Motors

6. HWS

HWS Speedjunkie

Ga vh weekend maar eens kijken of ik die 5 boutjes kan vinden :)

7. gelden

gelden Active Member

ik heb begrepen dat alleen de vroege modellen achteraf kunnen worden voorzien van de derde zitrij. Later is er onderscheid gemaakt, waarbij de auto's met derde zitrij extra verstevigingen hebben gekregen om de kinderen te beschermen bij een aanrijding van achteren. Bij de auto's zonder derde zitrij is de kreukelzone achter extra groot. Vanwege dat verschil is het (officieel althans) niet mogelijk om de zitjes later te monteren.

8. HWS

HWS Speedjunkie

M'n draadje heet ook "Verwijderen 3e zitrij" :):)

9. gelden

gelden Active Member

was ook een bevestiging van jouw aanname dat achteraf bestellen niet mogelijk is....

10. HWS

HWS Speedjunkie

Met de kerst naar Frankrijk dus maar eens onderzocht of we de bagageruimte wat kunnen vergroten:smile:. Vandaag dan maar eens eindelijk de 3e zitrok eruit geschroefd. Had bij het SeC gevraagd hoe en of dit kon maar daar kon men geen mededelingen over doen dus... Na ff zoeken 2 torx boutjes gevonden waar het bankje om scharniert. Hier heb je een torx T45 voor een dopmoer/sleutelset nodig. Zo'n haakse imbussleutel gaat niet werken. De bouten zitten erg stevig vast. Een flinke ratel/sleutel heb je wel nodig. De bout blijft tot op het einde zwaar gaan, alsof hij er scheef ingedraaid is. Dit zijn de enige 2 boutjes die los moeten daarna pak je het bankje er zo uit. Helaas bedacht ik me daarna dat m'n broer dit weekend met z'n gezin uit Zweden overkomt om bij ons Sinterklaas te vieren:redface:. Kon het bankje er weer terug in. In iedergeval weet ik nu dat t kan:smile:.
    image.jpg
    image.jpg

11. Merijn

Merijn Active Member

Thanks! Naar deze info was ik al een jaar op zoek!
    Had natuurlijk zelf ook eens op onderzoek uit kunnen gaan... :redface:
    Maar omdat ik ook een moeilijk verhaal kreeg van het SeC had ik het er eigenlijk al bij laten zitten.

12. HWS

HWS Speedjunkie

Stelt echt niks voor, 5 minuten werk. Heb alleen wel ff het juiste bitje moeten halen wat op een flinke ratel? past. Is te koop bij de betere bouwmarkt.

13. Andre

Andre Member

Het lukt jou als ras sleutelaar vast om de uitklap stoeltjes in de frunk te bouwen. Met wat aanpassingen moet dat lukken toch ?

14. HWS

HWS Speedjunkie

:biggrin::biggrin::biggrin: NOT. Maar zonder stoeltjes kun je er ook wel een kind in kwijt:rolleyes:.

15. Retep

Retep Member

Ik wil de zitrij er ook uithalen ivm extra ruimte voor bagage met wintersport. Paar vragen: Kan je een foto posten van de ratel, heb geen idee hoe groot deze moet zijn. Was het ook weer zo makkelijk om de rijd weer te monteren?

16. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

WAARSCHUWING!!! De moeren zijn niet vast bevestigd! Dus bouten direct er weer in draaien, ook zonder bankje!

Bij mijn auto liggen de moeren dus los in het chassis. :mad:

17. Retep

Retep Member

Bedankt, die moeren vallen er niet uit nadat je de bouten hebt losgeschroefd na demontage zitrij?

18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Bij die andere forumleden kennelijk niet...

19. Retep

Retep Member

:tongue:

20. HWS

HWS Speedjunkie

Het is een torx dopmoer maat T45. Pas op een gewone dopmoeren sleutelset. Met het juiste gereedschap gaat demonteren en monteren erg gemakkelijk, minder dan 10 min. Bij mij blijven de moeren gewoon zitten. Heb de bouten er wel weer ingezet om ze niet kwijt te raken. Zijn wel een soort nyloc moeren want ze blijven zwaar lopen. Met een torx inbussleutel zul je de bouten moeilijk los krijgen.

image.jpg

Share This Page