Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Het concurrerende aanbod van Centraal Beheer voor T1 is binnen

:scared: :crying: :cursing:

CB1.jpg

CB2.jpg

CB3.jpg
 
DL polis:

"U bent verzekerd voor schade die voortvloeit uit een eigen gebrek aan de volgende onderdelen van uw auto:
1. de aandrijflijn met de componenten die hierbij horen, inclusief de
elektromotor(en), maar exclusief de accu’s;
2. de elektronische aansturing en de beveiliging die hierbij hoort.
Was een beschadigd onderdeel door slijtage al minder waard geworden? En wordt dat onderdeel vervangen door een nieuw onderdeel? Dan vergoeden wij niet het bedrag dat het onderdeel al minder waard was geworden door de slijtage."

Wst is de definitie van eigen gebrek, en hoe overlapt dat qua garantie?
 
:scared: :crying: :cursing:

HWS heb je tussen de eerste (gewraakte) brief en deze nog iets anders ontvangen?
En heb je inderdaad zelf om een aanbod gevraagd?

Zo niet dan is er juridisch nog wel het een en ander op aan te merken. Allereerst lijkt de brief geantedateerd. Kan niet waar zijn dat de brief op 27 nov gemaakt is en pas een week later binnenkomt.

Verder mist er dus een brief waarin aangegeven wordt dat de polis wordt gewijzigd en wat er dan wel wordt gewijzigd. In concreto zou die in detail moeten aangeven op welke punten de huidige polis wordt gewijzigd om hem in een keuzepolis om te zetten.

Het lijkt er overigens meer op dat het huidige product volledig wordt opgeheven. Maar dan moeten ze dat melden en dan is er ook geen opzegkaartje nodig. Dan zegt CB de verzekering op.
Dat je zonder op te zeggen opeens een ander product zou krijgen lijkt me niet kunnen.
 
HWS heb je tussen de eerste (gewraakte) brief en deze nog iets anders ontvangen?
En heb je inderdaad zelf om een aanbod gevraagd?

Zo niet dan is er juridisch nog wel het een en ander op aan te merken. Allereerst lijkt de brief geantedateerd. Kan niet waar zijn dat de brief op 27 nov gemaakt is en pas een week later binnenkomt.

Verder mist er dus een brief waarin aangegeven wordt dat de polis wordt gewijzigd en wat er dan wel wordt gewijzigd. In concreto zou die in detail moeten aangeven op welke punten de huidige polis wordt gewijzigd om hem in een keuzepolis om te zetten.

Het lijkt er overigens meer op dat het huidige product volledig wordt opgeheven. Maar dan moeten ze dat melden en dan is er ook geen opzegkaartje nodig. Dan zegt CB de verzekering op.
Dat je zonder op te zeggen opeens een ander product zou krijgen lijkt me niet kunnen.
Op beide vragen is het antwoord: nee
 
Dan is het proces totaal onzinnig.

Ik zou ze een briefje sturen dat je hier niet om gevraagd hebt. Dat je een vooraankondiging gehad hebt over een mogelijke wijziging en dat je eerst geinformeerd wilt worden over een wijziging (als die er inderdaad is) zodat je daar (volgens de verzekeringsvoorwaarden) netjes binnen 1 maand op kunt reageren.
 
een klein vogeltje vertelde mij gisteren dit,

centraal beheer heeft geprobeerd de tesla polissen (een maand of 3 geleden) te verkopen aan delta loyd, deze hebben dit niet gekocht cb wil er vanaf!

nu krijgt dl ze dus voor niks!? :biggrin:
 
DL polis:

"U bent verzekerd voor schade die voortvloeit uit een eigen gebrek aan de volgende onderdelen van uw auto:
1. de aandrijflijn met de componenten die hierbij horen, inclusief de
elektromotor(en), maar exclusief de accu’s;
2. de elektronische aansturing en de beveiliging die hierbij hoort.
Was een beschadigd onderdeel door slijtage al minder waard geworden? En wordt dat onderdeel vervangen door een nieuw onderdeel? Dan vergoeden wij niet het bedrag dat het onderdeel al minder waard was geworden door de slijtage."

Wst is de definitie van eigen gebrek, en hoe overlapt dat qua garantie?
Ik denk dat je het anders moet lezen, nl. dat schade veroorzaakt door (...die voortvloeit uit...) een gebrek aan de accu niet vergoed wordt. Oftewel als de accu spontaan in brand vliegt en de auto als gevolg daarvan ook, dan vergoedt DL niet...:scared:
 
Ik denk dat je het anders moet lezen, nl. dat schade veroorzaakt door (...die voortvloeit uit...) een gebrek aan de accu niet vergoed wordt. Oftewel als de accu spontaan in brand vliegt en de auto als gevolg daarvan ook, dan vergoedt DL niet...:scared:

Keten der aansprakelijkheid,dus dan is Tesla verantwoordelijk. Non-conformiteit welke resulteert in gevolgschade.. Regresrecht zou nog zelfs mogelijk zijn..Zou me er niet te druk om maken.... Denk ook dat Tesla het niet zou laten gebeuren, bad publicity....

Maar serieus, als je tegen een boom rijd, de plomp in gaat etc dan ben je ook gewoon verzekerd.
 
Keten der aansprakelijkheid,dus dan is Tesla verantwoordelijk. Non-conformiteit welke resulteert in gevolgschade.. Regresrecht zou nog zelfs mogelijk zijn..Zou me er niet te druk om maken.... Denk ook dat Tesla het niet zou laten gebeuren, bad publicity....

Maar serieus, als je tegen een boom rijd, de plomp in gaat etc dan ben je ook gewoon verzekerd.
Tuurlijk, kon het even niet laten om een beetje te trollen hier :-D