pvh
Active Member
CB heb ik altijd al een xxxx maatschappij gevonden. Als een van de weinigen meen ik kan je niet bij Carglass oid terecht voor gratis ruitherstel, en als het wel zo is dan kost je dat "punten" dus telt mee in bonus/malus
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat mag zo zijn. Maar CB is een grote verzekeringsmaatschappij die bij uitstek deskundig geacht mag worden als het op het beoordelen van risico's aankomt. Vóór het aanbieden van het product was het al voorspelbaar dat de premie en voorwaarden, laten we zeggen, scherp blijken te zijn. Ook weet men als verzekeraar dat je, als je bepaalde drempels verlaagt, dat invloed heeft op de kans dat er schade wordt geclaimd. Zo weet een bakker ook dat gratis broodjes sneller verkopen.
(Ik zou de verzekering best ook hebben geaccepteerd als er een eigen risico was van €.1000,00. Ik denk velen met mij.)
Daar kan men zich bij CB dan (behoorlijk) wat op verkeken hebben, maar dat hoort bij het bedrijfsrisico. Soms moet men op de blaren zitten. Dat geldt voor ons ook.
Dat neemt niet weg dat er, voor de gehele groep per premievervaldatum en in een individueel geval waarin een onacceptabel schadeverloop optreedt ook tussentijds, een premieverhoging kan worden doorgevoerd en bijvoorbeeld de vrijstelling van het eigen risico vervalt.
Voor zover ik het nu kan overzien zegt CB alle contracten op (ik vraag me af of dat kan, want dat kan volgens mij alleen in individuele gevallen waar iets heel bijzonders aan de hand is) en krijgen wij nu als klant (ongevraagd) een brief waarin wordt ingegaan op een verzoek (?) van ons om een offerte. Dat dan met gevolg een premie die voor iedereen honderden procenten hoger ligt en een eenzijdig snijden in de voorwaarden.
Als dit zo blijkt te zijn, ik heb alleen nog maar de brief met de aankondiging en wacht nog af, dan kan dit nog wel een staartje hebben.
In ieder geval zal Delta Lloyd er flink wat klanten bij kunnen krijgen. Niet alles de Tesla's maar ook andere verzekeringen van die groep.
Jawel Paul, hiervoor mijn dank. Het ziet er echter uit als een offerte voor een nieuw af te sluiten verzekering. In dat geval kunnen ze vragen wat ze willen.
Concreet, was deze auto al bij CB verzekerd? In dat geval is het een heel vreemde constructie.
Zie mijn post #54
- - - Updated - - -
Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?
Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.
Dat is wat ik dus ook dacht, je hebt toch een verzekering voor een jaar? Waarom als ik in maart 2014 de verzekering aangegaan ben, moet ik 4 maanden voor het aflopen hiervan dan een nieuwe overeenkomst aangaan?
Die verzekeringsovereenkomst kreeg je ook pas nadat je 'm al afgesloten had, van tevoren is die contractvervaldatum volgens mij niet gecommuniceerd. Erg misleidend, want als je met een jaarpremie adverteert, dan moet je die ook niet gaan wijzigen halverwege (of na een maand voor diegenen die in november hebben afgesloten), da's heel slecht voor je reputatie.We worden hier wel droevig van. Ik ben even op zoek gegaan en vond een brief van 2 mei 2014 waarmee ik (eindelijk) de groene kaart kreeg toegestuurd. Daarvoor was ik op vakantie geweest met een gemailde voorkant van de groene kaart omdat men er "nog niet aan was toegekomen".
Ervan uitgaande dat het nu wel in orde was heb ik niet verder gekeken. Nu zie ik echter dat op de Verzekeringsovereenkomst Zakelijke Mobiliteits Polis geen ingangsdatum is vermeld (de groene kaart geeft dekking vanaf 29 maart, dat klopt want toen kreeg ik de auto) maar wel dat er staat "Contractvervaldatum: 31 december 2014 met stilzwijgende verlenging voor telkens 12 maanden".
Ik was er van uit gegaan om een contract van in ieder geval een jaar aan te gaan maar dat staat dus niet in de polis.
Weet iemand al de naam van de Centraal Beheer stagair(e) die deze polis in elkaar heeft gezet?
Interessante lezing voor op een Tesla CLub BE First Tuesday of Nieuwjaarsreceptie...
Beste Hans, mijn situatie is zo goed als identiek. Ook ik heb een TCO gemaakt omdat de aanschaf van de auto veel hoger was dan de andere auto's die ik tot nu toe gehad heb. Ook bij mij zal indien de premie zoveel stijgt er een gat in de begroting ontstaan.
Wat mij ook echt irriteert is dat ik dus geen voorstel ontvangen heb zoals ze wel in de brief aangegeven hebben, dat kan toch ook niet.
Mocht de premie echt zo enorm hoog worden, dan sluit ik mij aan bij het voorstel van Hans om gezamenlijk juridische stappen te ondernemen. Laten we ook de publiciteit zoeken, zijn verzekeringsmaatschappijen ook wel gevoelig voor.
+ 1Niet te hard van stapel lopen, geef CB eerst maar es de kans om met de nieuwe premie en voorwaarden te komen.
...
...
brengt het plaatje qua verzekering op 15k€ voor 8 jaar (en wellicht ga je na een jaar of 5 a 6 over naar een beperkt casco wat de prijs ook nog drukt).