Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nu bij CB en kreeg gisteren een brief dat de premie verhoogd wordt. Eerst klanten lokken en vervolgens de premie verhogen!
Ik had al een aanbod van een tussenpersoon en die heb ik gisteren een mail gestuurd dat hij het mag regelen.

Hij mailde me enkele maanden geleden de volgende voor- en nadelen:

Nadeel Centraal Beheer:
· Je hebt nieuwwaarde verzekerd, maar dan ben je wel verplicht om met je schadebedrag weer een nieuwe Tesla te kopen.
Doe je dat niet, omdat bijvoorbeeld op dat moment een andere auto interessanter is, dan krijg je geen nieuwwaarde, maar alleen de dagwaarde!
· Na 3 jaar krijg je altijd de dagwaarde. Die waarde kan enorm verschillen met de waarde die Delta Lloyd na 3 jaar uitkeert.


Voordeel Delta Lloyd Xclusief
· Geen eigen risico
· Vaste premie
· 3 jaar nieuwwaarderegeling + vrijheid van aankoop andere auto !!
· 4[SUP]e[/SUP] en 5[SUP]e[/SUP] jaar gunstige afschrijving o.b.v. de nieuwwaarde
· Na 5[SUP]e[/SUP] jaar dagwaarde + 10%
· Ruime dagvergoeding van € 100,- voor maximaal 30 dagen bij diefstal van de auto.
· Vergoeding van € 500,- voor vervanging/wijziging sloten bij diefstal of beroving van sleutels

Volgens hem kun je daar ook een Tesla verzekeren...
 
Wat betekent "vaste premie" - ? bedrag staat vast voor X jaar oid ?

Ik zit nu bij CB en kreeg gisteren een brief dat de premie verhoogd wordt. Eerst klanten lokken en vervolgens de premie verhogen!
Ik had al een aanbod van een tussenpersoon en die heb ik gisteren een mail gestuurd dat hij het mag regelen.

Hij mailde me enkele maanden geleden de volgende voor- en nadelen:

Nadeel Centraal Beheer:
· Je hebt nieuwwaarde verzekerd, maar dan ben je wel verplicht om met je schadebedrag weer een nieuwe Tesla te kopen.
Doe je dat niet, omdat bijvoorbeeld op dat moment een andere auto interessanter is, dan krijg je geen nieuwwaarde, maar alleen de dagwaarde!
· Na 3 jaar krijg je altijd de dagwaarde. Die waarde kan enorm verschillen met de waarde die Delta Lloyd na 3 jaar uitkeert.


Voordeel Delta Lloyd Xclusief
· Geen eigen risico
· Vaste premie
· 3 jaar nieuwwaarderegeling + vrijheid van aankoop andere auto !!
· 4[SUP]e[/SUP] en 5[SUP]e[/SUP] jaar gunstige afschrijving o.b.v. de nieuwwaarde
· Na 5[SUP]e[/SUP] jaar dagwaarde + 10%
· Ruime dagvergoeding van € 100,- voor maximaal 30 dagen bij diefstal van de auto.
· Vergoeding van € 500,- voor vervanging/wijziging sloten bij diefstal of beroving van sleutels

Volgens hem kun je daar ook een Tesla verzekeren...
 
Ik heb zojuist een brief ontvangen, waarin wordt gemeld dat een tegenvallende schadelast ervoor zorgt dat CBDS het tarief met 20% gaat verhogen.

Dit is een interessant causaal verband. Klaarblijkelijk spelen andere argumenten geen enkele rol bij de bepaling van de premie
Ik dacht dat de Tesla verzekering een slimme strategische zet was om ook andere autoverzekeringen aan de nieuwe klanten (veelal ondernemers) te kunnen verkopen..

Aanvullend wordt dan gemeld dat ondanks de verhoging de premie concurrerend blijft.

Dat maak ik dan zelf wel uit.
Wellicht spelen er bij mij andere (emotionele ?) argumenten waardoor ik besluit een andere verzekering te kiezen.
 
Hans, ik heb je hem gemaild, niet ontvangen?

Jawel Paul, hiervoor mijn dank. Het ziet er echter uit als een offerte voor een nieuw af te sluiten verzekering. In dat geval kunnen ze vragen wat ze willen.

Concreet, was deze auto al bij CB verzekerd? In dat geval is het een heel vreemde constructie.

Zie mijn post #54

- - - Updated - - -

Ik heb zojuist een brief ontvangen, waarin wordt gemeld dat een tegenvallende schadelast ervoor zorgt dat CBDS het tarief met 20% gaat verhogen.

Dit is een interessant causaal verband. Klaarblijkelijk spelen andere argumenten geen enkele rol bij de bepaling van de premie
Ik dacht dat de Tesla verzekering een slimme strategische zet was om ook andere autoverzekeringen aan de nieuwe klanten (veelal ondernemers) te kunnen verkopen..

Aanvullend wordt dan gemeld dat ondanks de verhoging de premie concurrerend blijft.

Dat maak ik dan zelf wel uit.
Wellicht spelen er bij mij andere (emotionele ?) argumenten waardoor ik besluit een andere verzekering te kiezen.

Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?

Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft:) Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.
 
Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?

Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft:) Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.


Sorry, nu ik e.e.a. beter lees valt op dat het kenmerk van de brief behoort bij de verzekering van onze elektrische Kangoo ZE bestelwagen.
Deze verzekering heb ik afgesloten nadat ik de verzekering van de Tesla heb afgesloten. Ik werd daarna namelijk gebeld door CB of ik ook nog andere auto's bij ze wilde verzekeren.
Omdat hun premie ca. 20% lager was ben ik daar op ingegaan. Nu ze binnen een jaar met een 20% hogere premie komen lijkt het op een ordinaire truc om nieuwe verzekeringen te verkopen.
 
dat is herleidbaar tot dit PEM Default page
volgens mij gewoon een tussenpersoon, ben benieuwd waar hij het dan onder brengt.. CB ??
dit is Deltaloyd....staat bij acceptatievoorwaarden

- - - Updated - - -

Vandaag brief gehad voor tweede auto die bij CB verzekerd is (denk was ;-)) dat de premie 20% verhoogd zal worden. Voor de Tesla alleen de algemene brief gehad dat er voor 1 December een aangepaste polis zal verschijnen.....
Vandaag niks gezien dus voor 1 December kan dus al niet meer aangezien we geen post wordt bezorgd maandag ;-)
 
Is een verzekeraar verplicht om je minimaal 1 maand voorafgaande aan de contractvervaldatum te informeren ?

Misschien is dat dan de reden dat ze ons de brief met datum 'november 2014' hebben gestuurd.
Zo kunnen ze zich er op beroepen dat ze ons tijdig hebben geïnformeerd over de premieverhoging.
De offerte kunnen ze dan rustig een paar dagen later sturen.
 
Sorry, nu ik e.e.a. beter lees valt op dat het kenmerk van de brief behoort bij de verzekering van onze elektrische Kangoo ZE bestelwagen.
Deze verzekering heb ik afgesloten nadat ik de verzekering van de Tesla heb afgesloten. Ik werd daarna namelijk gebeld door CB of ik ook nog andere auto's bij ze wilde verzekeren.
Omdat hun premie ca. 20% lager was ben ik daar op ingegaan. Nu ze binnen een jaar met een 20% hogere premie komen lijkt het op een ordinaire truc om nieuwe verzekeringen te verkopen.

Ben het daar mee eens. Alleen jammer dat we nog steeds geen concreet gegeven hebben over de verhoging. Onze verzekering loopt ook via CBDS dus het zou nog kunnen dat het 20% is.
 
Ik heb zojuist een brief ontvangen, waarin wordt gemeld dat een tegenvallende schadelast ervoor zorgt dat CBDS het tarief met 20% gaat verhogen.

Dit is een interessant causaal verband. Klaarblijkelijk spelen andere argumenten geen enkele rol bij de bepaling van de premie
Ik dacht dat de Tesla verzekering een slimme strategische zet was om ook andere autoverzekeringen aan de nieuwe klanten (veelal ondernemers) te kunnen verkopen..

Aanvullend wordt dan gemeld dat ondanks de verhoging de premie concurrerend blijft.

Dat maak ik dan zelf wel uit.
Wellicht spelen er bij mij andere (emotionele ?) argumenten waardoor ik besluit een andere verzekering te kiezen.

Die 20% hadden ze toch wel in de eerste aankondiging erbij kunnen vermelden? Blijft knullig.
Staat in jouw brief ook meer informatie over de gewijzigde voorwaarden?

Voor mij is het in ieder geval aanleiding om te vertrekken. Ik verwacht van een verzekeringsmaatschappij betere communicatie en betere klantenbinding.
Als je me informeert, informeer me dan volledig en correct gedateerd.
Als je een verhoging van 20% wil doorvoeren, wat in mijn geval zo'n 50 euro extra premie zou zijn over het lopende jaar, wacht dan gewoon tot het einde van het contractjaar in plaats van het koud halverwege het jaar open te breken...
De adder zal wel in de wijziging van de polisvoorwaarden zitten...

Jawel Paul, hiervoor mijn dank. Het ziet er echter uit als een offerte voor een nieuw af te sluiten verzekering. In dat geval kunnen ze vragen wat ze willen.

Concreet, was deze auto al bij CB verzekerd? In dat geval is het een heel vreemde constructie.

Zie mijn post #54

Er is een clausule in de voorwaarden die hen toelaat de voorwaarden en/of premie tussentijds te wijzigen, met inachtneming van een maand. Mocht je als gevolg hiervan willen opzeggen dan kan dat, mits je dat binnen een maand na ontvangst van de aankondiging doet. Op de aankondiging staat als datum 'november 2014'... Dus als puntje bij paaltje komt dan is het nog best lastig om aan te tonen dat je pas op de 28e de aankondiging kreeg... Dat soort slordigheden, daar stoor ik me aan.

Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?
Alles valt of staat met de wijziging in de polisvoorwaarden. Stel dat ze de nieuwwaarderegeling uitkleden of een hoog eigen risico opleggen, is het dan nog steeds concurrerend?

Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft:) Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.

Centraal beheer had alle verwarring in 1x kunnen voorkomen door duidelijk en volledig te communiceren. Ik heb daar geen medelijden mee als er dan in de fora kritisch op wordt gereageerd.
 
Hans, dit heb ik dus gekregen. Ze geven aan dat de Tesla verzekering stopt in zijn huidige vorm, en dit is de nieuwe aangepaste variant hierop.. Ik heb mijn verzekering afgesloten op 18 maart 2014 bij CB. €750 jaarpremie. Ook vreemd dan, dan moet je toch een kjaar tegen deze voorwaarden verzekerd blijven lijkt me op kleine wijzigingen daar gelaten...
 
Hans, dit heb ik dus gekregen. Ze geven aan dat de Tesla verzekering stopt in zijn huidige vorm, en dit is de nieuwe aangepaste variant hierop.. Ik heb mijn verzekering afgesloten op 18 maart 2014 bij CB. €750 jaarpremie. Ook vreemd dan, dan moet je toch een kjaar tegen deze voorwaarden verzekerd blijven lijkt me op kleine wijzigingen daar gelaten...

Nou dit is dan absurd. Ik denk dat de rapen dan gaar zijn.