You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit nu bij CB en kreeg gisteren een brief dat de premie verhoogd wordt. Eerst klanten lokken en vervolgens de premie verhogen!
Ik had al een aanbod van een tussenpersoon en die heb ik gisteren een mail gestuurd dat hij het mag regelen.
Hij mailde me enkele maanden geleden de volgende voor- en nadelen:
Nadeel Centraal Beheer:
· Je hebt nieuwwaarde verzekerd, maar dan ben je wel verplicht om met je schadebedrag weer een nieuwe Tesla te kopen.
Doe je dat niet, omdat bijvoorbeeld op dat moment een andere auto interessanter is, dan krijg je geen nieuwwaarde, maar alleen de dagwaarde!
· Na 3 jaar krijg je altijd de dagwaarde. Die waarde kan enorm verschillen met de waarde die Delta Lloyd na 3 jaar uitkeert.
Voordeel Delta Lloyd Xclusief
· Geen eigen risico
· Vaste premie
· 3 jaar nieuwwaarderegeling + vrijheid van aankoop andere auto !!
· 4[SUP]e[/SUP] en 5[SUP]e[/SUP] jaar gunstige afschrijving o.b.v. de nieuwwaarde
· Na 5[SUP]e[/SUP] jaar dagwaarde + 10%
· Ruime dagvergoeding van € 100,- voor maximaal 30 dagen bij diefstal van de auto.
· Vergoeding van € 500,- voor vervanging/wijziging sloten bij diefstal of beroving van sleutels
Volgens hem kun je daar ook een Tesla verzekeren...
Vast voor een jaar...Wat betekent "vaste premie" - ? bedrag staat vast voor X jaar oid ?
Heeft er nu al iemand een concreet prolongatie (voortzettings)voorstel van Centraal beheer gehad?
Hans, ik heb je hem gemaild, niet ontvangen?
Ik heb zojuist een brief ontvangen, waarin wordt gemeld dat een tegenvallende schadelast ervoor zorgt dat CBDS het tarief met 20% gaat verhogen.
Dit is een interessant causaal verband. Klaarblijkelijk spelen andere argumenten geen enkele rol bij de bepaling van de premie
Ik dacht dat de Tesla verzekering een slimme strategische zet was om ook andere autoverzekeringen aan de nieuwe klanten (veelal ondernemers) te kunnen verkopen..
Aanvullend wordt dan gemeld dat ondanks de verhoging de premie concurrerend blijft.
Dat maak ik dan zelf wel uit.
Wellicht spelen er bij mij andere (emotionele ?) argumenten waardoor ik besluit een andere verzekering te kiezen.
Ik ben bij CB (Patrick was nog niet klaar met zijn polis toen ik begon te rijden met de tesla) en heb nog niets ontvangen.
Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?
Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.
dit is Deltaloyd....staat bij acceptatievoorwaardendat is herleidbaar tot dit PEM Default page
volgens mij gewoon een tussenpersoon, ben benieuwd waar hij het dan onder brengt.. CB ??
Sorry, nu ik e.e.a. beter lees valt op dat het kenmerk van de brief behoort bij de verzekering van onze elektrische Kangoo ZE bestelwagen.
Deze verzekering heb ik afgesloten nadat ik de verzekering van de Tesla heb afgesloten. Ik werd daarna namelijk gebeld door CB of ik ook nog andere auto's bij ze wilde verzekeren.
Omdat hun premie ca. 20% lager was ben ik daar op ingegaan. Nu ze binnen een jaar met een 20% hogere premie komen lijkt het op een ordinaire truc om nieuwe verzekeringen te verkopen.
Ik heb zojuist een brief ontvangen, waarin wordt gemeld dat een tegenvallende schadelast ervoor zorgt dat CBDS het tarief met 20% gaat verhogen.
Dit is een interessant causaal verband. Klaarblijkelijk spelen andere argumenten geen enkele rol bij de bepaling van de premie
Ik dacht dat de Tesla verzekering een slimme strategische zet was om ook andere autoverzekeringen aan de nieuwe klanten (veelal ondernemers) te kunnen verkopen..
Aanvullend wordt dan gemeld dat ondanks de verhoging de premie concurrerend blijft.
Dat maak ik dan zelf wel uit.
Wellicht spelen er bij mij andere (emotionele ?) argumenten waardoor ik besluit een andere verzekering te kiezen.
Jawel Paul, hiervoor mijn dank. Het ziet er echter uit als een offerte voor een nieuw af te sluiten verzekering. In dat geval kunnen ze vragen wat ze willen.
Concreet, was deze auto al bij CB verzekerd? In dat geval is het een heel vreemde constructie.
Zie mijn post #54
Alles valt of staat met de wijziging in de polisvoorwaarden. Stel dat ze de nieuwwaarderegeling uitkleden of een hoog eigen risico opleggen, is het dan nog steeds concurrerend?Uiteraard maar hier is wel een nieuw element dat concreet een premieverhoging wordt genoemd van 20%. Om eerlijk te zijn, ik vind 750 erg laag en zou dit naar 900 gaan, uiteraard ook afhankelijk van wat men nog meer in petto heeft, dan zou ik dat nog wel een beetje concurrerend durven noemen. Hoe hard is die 20%?
Het is in ieder geval geen 500% die eerder werd genoemd. In ieder geval mogen we wat milder worden wat de communicatie vanuit Tesla betreft Centraal Beheer doet het in de overtreffende trap.
Die 20% hadden ze toch wel in de eerste aankondiging erbij kunnen vermelden? Blijft knullig.
Staat in jouw brief ook meer informatie over de gewijzigde voorwaarden?
Hans, dit heb ik dus gekregen. Ze geven aan dat de Tesla verzekering stopt in zijn huidige vorm, en dit is de nieuwe aangepaste variant hierop.. Ik heb mijn verzekering afgesloten op 18 maart 2014 bij CB. €750 jaarpremie. Ook vreemd dan, dan moet je toch een kjaar tegen deze voorwaarden verzekerd blijven lijkt me op kleine wijzigingen daar gelaten...