Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit dat eigenlijk bij de belgen ivm verzekering? Ik merk hier hele discussies voor nederland...

In NL zijn nu net weer prijsverhogingen aangekondigd... goedkoopste optie wordt na 1/1/16 1156 ex ass bel...
Dus vandaag de activiteit.

Maar.... als je even een paar pagina's terug kijkt, dan zie je dat de Belgen in dit draadje hun eigen discussie hebben:biggrin:

Was wellicht handiger om 2 topics te hebben: verzekeringen NL en verzekeringen BE ....
 
Na mijn ANWB verzekering avontuur had ik een klacht neergelegd mij de ANWB. Eerst telefonisch vermelden dat ik mijn huidige ANWB verzekering wel om kan zetten naar de Tesla en als ik een week later over wil zetten, dit niet meer kan. Krijg ik net telefoon van ANWB dat ik wel verzekerd had kunnen worden omdat mijn voorwaarden niet aangepast zijn. Morgen krijg ik via de email een offerte, ik ben benieuwd wat dit gaat worden.

Wat er verteld werd is dat de lage premie bij ANWB komt door korting voor elektrische auto's. Dit is al oud en wordt opnieuw bekeken omdat ze zien dat de premie laag is in vergelijking met andere aanbieders. Om dit te checken heb ik een Nissan Leaf ingevuld en deze komt inderdaad bij ANWB ook veel lager als via andere aanbieders bij bijvoorbeeld Independer.
 
Ik heb bij de ANWB een aanvraag gedaan om mijn Roadster te verzekeren. Krijg ik als antwoord dat dat niet wordt geaccepteerd omdat combinatie van auto nieuwprijs en vermogen en schadevrije jaren wordt afgewezen. Men stelde dat 6 schadevrije jaren wel tot acceptatie zal leiden, maar 4 zoals in mijn geval niet. Ben bijna in staat om acuut mijn lidmaatschap op te zeggen.
 
Ik heb bij de ANWB een aanvraag gedaan om mijn Roadster te verzekeren. Krijg ik als antwoord dat dat niet wordt geaccepteerd omdat combinatie van auto nieuwprijs en vermogen en schadevrije jaren wordt afgewezen. Men stelde dat 6 schadevrije jaren wel tot acceptatie zal leiden, maar 4 zoals in mijn geval niet. Ben bijna in staat om acuut mijn lidmaatschap op te zeggen.
Ze accepteerden mij met 45 jaar lidmaatschap en 20 schadevrije jaren ook niet. Ze accepteren simpelweg geen enkele Tesla.
 
Ik heb een offerte gevraagd bij Van Dessel, en deze is momenteel 500 euro goedkoper dan Coverbel met betere voorwaarden wat betreft franchise bedrag.
Voor een paar euro's verschil zou ik er niet over denken om over te stappen maar het verschil is te groot.
 
Ze accepteerden mij met 45 jaar lidmaatschap en 20 schadevrije jaren ook niet. Ze accepteren simpelweg geen enkele Tesla.
Naar eigen zeggen verzekert ANWB wel degelijk Tesla's en tegen scherp tarief, maar dan moet de auto als particulier geregistreerd staan, er moet sprake zijn van particulier gebruik en er moet een positief aantal schadevrije jaren zijn vermeld in Roy Data.
 
Naar eigen zeggen verzekert ANWB wel degelijk Tesla's en tegen scherp tarief, maar dan moet de auto als particulier geregistreerd staan, er moet sprake zijn van particulier gebruik en er moet een positief aantal schadevrije jaren zijn vermeld in Roy Data.
Ik heb mijn Model S wel op naam van een beheer bv staan, maar heb geen baan of ander werk. Ik rij ook minder dan 20.000 kilometer per jaar dus ook daaruit blijkt dat de auto niet als een zakelijke auto wordt bereden. Er werd mij bij de afwijzing alleen gemeld dat de auto te duur is om bij de ANWB te verzekeren.
Ben benieuwd of er iemand op dit forum wel in is geslaagd zijn Tesla via de ANWB te verzekeren.
 
Ik heb mijn Model S wel op naam van een beheer bv staan, maar heb geen baan of ander werk. Ik rij ook minder dan 20.000 kilometer per jaar dus ook daaruit blijkt dat de auto niet als een zakelijke auto wordt bereden. Er werd mij bij de afwijzing alleen gemeld dat de auto te duur is om bij de ANWB te verzekeren.
Ben benieuwd of er iemand op dit forum wel in is geslaagd zijn Tesla via de ANWB te verzekeren.
Was dat recentelijk of al langer geleden? Het zou kunnen dat de ANWB haar standpunt (iets) gewijzigd heeft in de afgelopen tijd. De door mij gemelde info over de ANWB is van gisteren...
 
Iets teruglezend kom ik de afwijzingen nog een maand of 2 geleden tegen.
En Kymo is een paar dagen geleden afgewezen, met zoveel mogelijk redenen om toch maar zeker te stellen dat hij toch niet echt nog eens zou proberen.

"Afwijzing ANWB Autoverzekering Uw aanvraag is afgewezen. De reden waarom wij uw aanvraag afwijzen is de waarde van uw auto en de combinatie van het gewicht en het vermogen. Het is alleen mogelijk om auto’s met deze specificaties bij ons te verzekeren indien er sprake is van particulier gebruik én particuliere tenaamstelling. Tevens dient het door ons voorgeschreven alarm te zijn ingebouwd."

Ik ben wel benieuwd hoeveel de ANWB er nu daadwerkelijk verzekerd heeft... als het er 1 of 2 zijn dan zou ik nog niet echt van een gewijzigd standpunt spreken. Komt dan meer over als window dressing.
Zouden ze dan toch overtuigd zijn dat het diefstalrisico wel meevalt? Zolang zakelijk gebruik uitgesloten is, lijkt het me niet echt de bedoeling Tesla te omarmen.
Maar... een extra verzekeraar met goede premies is altijd welkom, dus wie er een succes te melden heeft (dat hij / zij er dan toch echt doorgekomen is)...

Aan de andere kant heb ik dan toch meer op met DL die ons "geadopteerd heeft" toen CB ons liet vallen....
 
Het is me niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo graag bij de ANWB verzekerd wil zijn.
Het zal toch zo zijn dat zij de polissen bij een echte (her)verzekeraar onderbrengen, tegen een beperkte marge?
Waarom zou willekeurig welke andere tussenpersoon met voldoende omvang dat niet ook kunnen?
 
Het is me niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo graag bij de ANWB verzekerd wil zijn.
Het zal toch zo zijn dat zij de polissen bij een echte (her)verzekeraar onderbrengen, tegen een beperkte marge?
Waarom zou willekeurig welke andere tussenpersoon met voldoende omvang dat niet ook kunnen?
Het laatste weet ik niet, wel dat zij korting geven op verzekering van elektrische auto's, en dat ze alleen maar elektrische auto's willen verzekeren die niets met zakelijk rijden te maken hebben. Vraag me niet waarom.
 
Het is me niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo graag bij de ANWB verzekerd wil zijn.
Het zal toch zo zijn dat zij de polissen bij een echte (her)verzekeraar onderbrengen, tegen een beperkte marge?
Waarom zou willekeurig welke andere tussenpersoon met voldoende omvang dat niet ook kunnen?
De ANWB herverzekert via UVM in Hoogeveen, een dochterbedrijf van de ANWB.
 
Ik heb inmiddels de offerte van de ANWB ontvangen, 651,58 per jaar incl assurantiebelasting. Kan hier heel 2016 gebruik van maken.

Wel werd ik op deze clausule gewezen:
Clausule 084 (Voertuigvolgsysteem)
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een VbV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dat ingebouwd is door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf.

Wat verwachten wij van u?
• U moet zelf nagaan of uw voertuig over het vereiste voertuigvolgsysteem beschikt.
• Dat u over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat u het systeem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM.
• Bij diefstal van het gehele object kunt u dit certificaat overleggen.
• Voor het voertuigvolgsysteem moet u ook kunnen aantonen dat u ten tijde van de diefstal een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale, zodat meldingen van de meldkamer/alarmcentrale u konden bereiken.

Recht op vergoeding
In geval van diefstal van uw voertuig heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovengestelde voorwaarden voldoet.
 
Ik heb inmiddels de offerte van de ANWB ontvangen, 651,58 per jaar incl assurantiebelasting. Kan hier heel 2016 gebruik van maken.

Wel werd ik op deze clausule gewezen:
Clausule 084 (Voertuigvolgsysteem)
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een VbV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dat ingebouwd is door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf.

Wat verwachten wij van u?
• U moet zelf nagaan of uw voertuig over het vereiste voertuigvolgsysteem beschikt.
• Dat u over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat u het systeem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM.
• Bij diefstal van het gehele object kunt u dit certificaat overleggen.
• Voor het voertuigvolgsysteem moet u ook kunnen aantonen dat u ten tijde van de diefstal een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale, zodat meldingen van de meldkamer/alarmcentrale u konden bereiken.

Recht op vergoeding
In geval van diefstal van uw voertuig heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovengestelde voorwaarden voldoet.

Vrees dat het standaard Tesla volgsysteem niet voldoende is. Een extra systeem inbouwen inclusief de maandelijkse kosten voor de alarmcentrale zorgen er voor dat je waarschijnlijk redelijk in de buurt gaat komen van de premie bij DL :(