Ik kreeg gisteren dan eindelijk mijn bericht van PMP. En het was waar ik bang voor was. Premie niet dekkend genoeg, voorwaarden niet houdbaar, helaas genoodzaakt om te verhogen, bladiebla.
Ik vind het hele verzekeringsgebeuren van de Tesla echt teleurstellend. 387 jaar geen schade gehad maar toevallig net in het laatste jaar voor ik de Model S kocht schade gemaakt. Het eerste aanbod van Centraal Beheer was daarom too good to be true: ongeacht je schade verleden een premie die lager was dan die voor mijn BMW. Wat er een jaar later gebeurde (een jaar zonder schade voor mij overigens) is bekend, CB verhoogde de premies op onbeschofte wijze met als enige doel om van je af te komen. Op basis van advies op dit forum overgestapt naar PMP. Iets meer aan premie kwijt dan voorheen, maar goed, kniesoor die er op let. Weer een jaar zonder schade gereden. En toch ook nu weer een verhoging, terwijl ik denk dat PMP na het eerste jaar al enigszins had kunnen weten wat voor vlees het in de kuip had (of zou krijgen) met deze auto. Ik baal er gewoon van dat ik netjes op mijn auto let, geen schade maak en ook niks claim, en toch omhoog ga in premie omdat ik in een auto rijd die kennelijk gemiddeld voor hoge schadeposten zorgt. En nogmaals, dat had PMP inmiddels toch kunnen weten? Waarom dan iets bieden dat je niet waar kunt maken? IK ervaar dat als lokkertjes, en daar houd ik niet van. En hoe komt het toch dat die schadeposten zo tegenvallen? Is dat het aluminium? Het accupakket?
De enige troost is, de verhogingen van PMP lijken nog acceptabel, zeker vergeleken met die idiote voorstellen waar CB na een jaar mee kwam. En dus slik je het maar weer. Maar toch voel ik me een beetje gepiepeld.