Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Vrees dat het standaard Tesla volgsysteem niet voldoende is. Een extra systeem inbouwen inclusief de maandelijkse kosten voor de alarmcentrale zorgen er voor dat je waarschijnlijk redelijk in de buurt gaat komen van de premie bij DL :(

Dat zou eerst uitgezocht moeten worden. Ik denk zelf dat het systeem wel voldoende zal zijn. In ieder geval geen twee systemen op de auto, louter om weer kosten te maken. Kent men bij de ANWB het systeem wel?
 
Ik heb inmiddels de offerte van de ANWB ontvangen, 651,58 per jaar incl assurantiebelasting. Kan hier heel 2016 gebruik van maken.

Wel werd ik op deze clausule gewezen:
Clausule 084 (Voertuigvolgsysteem)
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een VbV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dat ingebouwd is door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf.

Wat verwachten wij van u?
• U moet zelf nagaan of uw voertuig over het vereiste voertuigvolgsysteem beschikt.
• Dat u over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat u het systeem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM.
• Bij diefstal van het gehele object kunt u dit certificaat overleggen.
• Voor het voertuigvolgsysteem moet u ook kunnen aantonen dat u ten tijde van de diefstal een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale, zodat meldingen van de meldkamer/alarmcentrale u konden bereiken.

Recht op vergoeding
In geval van diefstal van uw voertuig heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovengestelde voorwaarden voldoet.
Als je zelf niet gelooft dat je Tesla gestolen kan worden, hoef je dus niet voldoen aan de ANWB-voorwaarden en volstaat het Tesla-systeem (voor jezelf dus). :frown:
 
Je zou ook de eerste niet zijn waarbij de verzekering niet alsnog geweigerd wordt op het moment dat je m accepteert. Sterker nog, heb nog van niemand gelezen dat verkeren via de ANWB uiteindelijk gelukt is. Diefstal is een verwaarloosbaar risico, ook voor de verzekeringsmaatschappij...
 
Je zou ook de eerste niet zijn waarbij de verzekering niet alsnog geweigerd wordt op het moment dat je m accepteert. Sterker nog, heb nog van niemand gelezen dat verkeren via de ANWB uiteindelijk gelukt is. Diefstal is een verwaarloosbaar risico, ook voor de verzekeringsmaatschappij...
Als een verzekeringsmaatschappij een echte ondernemer zou zijn, en je zou een allrisks-polis willen afsluiten ZONDER diefstaldekking, zouden ze je in plaats van te weigeren eigenlijk korting moeten geven!
 
Ik kreeg gisteren dan eindelijk mijn bericht van PMP. En het was waar ik bang voor was. Premie niet dekkend genoeg, voorwaarden niet houdbaar, helaas genoodzaakt om te verhogen, bladiebla.
Ik vind het hele verzekeringsgebeuren van de Tesla echt teleurstellend. 387 jaar geen schade gehad maar toevallig net in het laatste jaar voor ik de Model S kocht schade gemaakt. Het eerste aanbod van Centraal Beheer was daarom too good to be true: ongeacht je schade verleden een premie die lager was dan die voor mijn BMW. Wat er een jaar later gebeurde (een jaar zonder schade voor mij overigens) is bekend, CB verhoogde de premies op onbeschofte wijze met als enige doel om van je af te komen. Op basis van advies op dit forum overgestapt naar PMP. Iets meer aan premie kwijt dan voorheen, maar goed, kniesoor die er op let. Weer een jaar zonder schade gereden. En toch ook nu weer een verhoging, terwijl ik denk dat PMP na het eerste jaar al enigszins had kunnen weten wat voor vlees het in de kuip had (of zou krijgen) met deze auto. Ik baal er gewoon van dat ik netjes op mijn auto let, geen schade maak en ook niks claim, en toch omhoog ga in premie omdat ik in een auto rijd die kennelijk gemiddeld voor hoge schadeposten zorgt. En nogmaals, dat had PMP inmiddels toch kunnen weten? Waarom dan iets bieden dat je niet waar kunt maken? IK ervaar dat als lokkertjes, en daar houd ik niet van. En hoe komt het toch dat die schadeposten zo tegenvallen? Is dat het aluminium? Het accupakket?
De enige troost is, de verhogingen van PMP lijken nog acceptabel, zeker vergeleken met die idiote voorstellen waar CB na een jaar mee kwam. En dus slik je het maar weer. Maar toch voel ik me een beetje gepiepeld.
 
Als een verzekeringsmaatschappij een echte ondernemer zou zijn, en je zou een allrisks-polis willen afsluiten ZONDER diefstaldekking, zouden ze je in plaats van te weigeren eigenlijk korting moeten geven!

En nu is er net toch één gestolen in Weert. Ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt. Die diefstaldekking is dan toch wel fijn, ook al is het tot nu toe verwaarloosbaar. Het aantal diefstallen is zojuist dus wel verdubbeld! van 1 naar 2 waarvan 1 al opgelost was.
 
quote_icon.png
Originally Posted by MartinvanWijk viewpost-right.png

Ik heb inmiddels de offerte van de ANWB ontvangen, 651,58 per jaar incl assurantiebelasting. Kan hier heel 2016 gebruik van maken.

Wel werd ik op deze clausule gewezen:
Clausule 084 (Voertuigvolgsysteem)
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een VbV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dat ingebouwd is door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf.

Wat verwachten wij van u?
• U moet zelf nagaan of uw voertuig over het vereiste voertuigvolgsysteem beschikt.
• Dat u over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat u het systeem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM.
• Bij diefstal van het gehele object kunt u dit certificaat overleggen.
• Voor het voertuigvolgsysteem moet u ook kunnen aantonen dat u ten tijde van de diefstal een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale, zodat meldingen van de meldkamer/alarmcentrale u konden bereiken.

Recht op vergoeding
In geval van diefstal van uw voertuig heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovengestelde voorwaarden voldoet.



En wat gebeurt er met de garantie indien iemand anders aan de Tesla gaat zitten knutselen? Tesla is volgens mij geen gecertificeerd KIWA inbouwbedrijf.
 
Ik kreeg gisteren dan eindelijk mijn bericht van PMP. En het was waar ik bang voor was. Premie niet dekkend genoeg, voorwaarden niet houdbaar, helaas genoodzaakt om te verhogen, bladiebla.
Ik vind het hele verzekeringsgebeuren van de Tesla echt teleurstellend. 387 jaar geen schade gehad maar toevallig net in het laatste jaar voor ik de Model S kocht schade gemaakt. Het eerste aanbod van Centraal Beheer was daarom too good to be true: ongeacht je schade verleden een premie die lager was dan die voor mijn BMW. Wat er een jaar later gebeurde (een jaar zonder schade voor mij overigens) is bekend, CB verhoogde de premies op onbeschofte wijze met als enige doel om van je af te komen. Op basis van advies op dit forum overgestapt naar PMP. Iets meer aan premie kwijt dan voorheen, maar goed, kniesoor die er op let. Weer een jaar zonder schade gereden. En toch ook nu weer een verhoging, terwijl ik denk dat PMP na het eerste jaar al enigszins had kunnen weten wat voor vlees het in de kuip had (of zou krijgen) met deze auto. Ik baal er gewoon van dat ik netjes op mijn auto let, geen schade maak en ook niks claim, en toch omhoog ga in premie omdat ik in een auto rijd die kennelijk gemiddeld voor hoge schadeposten zorgt. En nogmaals, dat had PMP inmiddels toch kunnen weten? Waarom dan iets bieden dat je niet waar kunt maken? IK ervaar dat als lokkertjes, en daar houd ik niet van. En hoe komt het toch dat die schadeposten zo tegenvallen? Is dat het aluminium? Het accupakket?
De enige troost is, de verhogingen van PMP lijken nog acceptabel, zeker vergeleken met die idiote voorstellen waar CB na een jaar mee kwam. En dus slik je het maar weer. Maar toch voel ik me een beetje gepiepeld.

Zelfde gevoel hier ook. Het wordt tijd dat er eens een echte groene verzekering komt voor alleen elektrische rijders.
 
Ik denk dat PMP het binnen NL nog steeds goed doet, maar als DL de premie verhoogd dan moeten zij er in mee.
We kunnen dus ook blij zijn dat dit stapje voor stapje gaat, want in wezen hebben ze (DL) ons "geadopteerd" toen CB ons liet vallen.
De premie die toen gold is in eerste instantie overgenomen, daar is toen de staffeling in gekomen met een mini no claim / malus regeling.
Nu is de premie dus verhoogd naar ca 1150 ex ass bel, en deze zal nog wel blijven stijgen.

De combi van aantal schades, het claimgedrag en hoge reparatieprijzen voor / door Tesla zorgt voor een bepaald schadebeeld, en zolang dat niet in balans is blijft de premie omhoog gaan.
Ik denk dat we uiteindelijk op zo'n 1500 Euro ex. ass belasting uit gaan komen over een paar jaar... En die indruk krijg ik van iemand uit de auto-verzekeringenwereld die GEEN belang heeft bij deze verzekeringen heeft...
 
Zijn er hier al Belgen die ingegaan zijn op het aanbod van Van Dessel via de TeslaclubBelgië?
Ik betaal nu bij Patrick (Coverbel) B.A. 355€ + Omnium 1341€ = 1695€ (Bonus Malus -2)
Van Dessel heeft een voorstel gedaan van 317€ + 839€= 1156€

Heb beide polissen (nog) niet naast elkaar gelegd om te zien of de voorwaarden (kleine lettertjes) dezelfde zijn, maar 3e jaar nieuwwaarde in geval van een perte totalle ("total loss" voor de Nederlanders :wink:) vind ik wel interessant.

Ter info: Rechtsbijstand neem ik sowieso bij een andere partij, heeft me al miserie gespaard.
 
Volgens mij moet je aan Patrick vragen waarom hij 500 euro duurder is...

De polis die we via Patrick kunnen afsluiten is intussen gebaseerd op een 2-tal jaar ervaring met schadegevallen. We weten allemaal wat voor kosten Tesla in rekening brengt voor herstellingen...

Bij ons in België is een Model S verzekeren bij een gangbare verzekeraar erg duur. De meeste Model S eigenaars zijn daarom van verzekeraar moeten veranderen om een premie van >3000 EUR te vermijden. Om hier een antwoord op te bieden heeft Patrick heel veel tijd gestopt om voor België een polis te regelen die stukken voordeliger is. Dit ook als alternatief voor de NL polis die via Tesla werd aangereikt en die, door de hogere belasting op verzekeringspremies, aanzienlijk duurder was dan in NL.

Het is omdat ik ook de situatie met de "abnormaal goedkope" NL polis heb gevolgd, dat ik voorzichtig ben geworden om enkel naar de prijs te kijken. 500 EUR verschil op een polis van 1341 EUR lijkt mij echter niet normaal. En zoals je aangeeft zal ofwel de ene te duur, ofwel de andere te goedkoop zijn.
 
Zoals ik het zie is de situatie in NL niet heel anders. De meeste maatschappijen - zo die al een Tesla verzekeren - willen de hoofdprijs. En de enkelen die behoorlijk minder duur zijn, zitten ook niet echt op 1 lijn. De voordeligste, de ANWB, wil bijna niemand accepteren, terwijl ze zegt elektrisch rijden te promoten en strikt formeel niet eens gericht zou moeten zijn op het maken van winst omdat ze immers een vereniging is. Maar de scheidslijn tussen bedrijf en vereniging bij die omvang inclusief zoveel personeel is wel heel dun aan het worden. Eenzelfde verschuiving zie ik bijvoorbeeld bij de "vereniging" Eigen Huis die steeds meer diensten zelf aanbiedt. Hoe kan zij dan nog objectief zijn, dat kan dus niet. Ik overweeg dan ook mijn lidmaatschap van Eigen Huis op te zeggen. Collectieve energie-inkoop, het samenwerken met enkele installateurs van zonnepanelen - en met verreweg de meesten dus niet en waarbij controle op selectie nagenoeg onmogelijk is - zijn zo een paar te noemen punten. :mad:
 
Volgens mij moet je aan Patrick vragen waarom hij 500 euro duurder is...

Lees onderstaande met een korrel zout, want ik ben belanghebbende:

Centraal Beheer vroeg voor Belgen voor BA én omnium een premie van +/- € 1.950 (taks inclusief) en stapt uit de markt wegens gebrek aan rentabiliteit. Er komt via Teslaclub België nu een aanbod dat een pak goedkoper is. Weliswaar met vrijstelling. Volgens mij eerder een marketingverhaal (EV binnenhalen aan superpremie om rest verzekeringsportefeuille van EV-rijder binnen te halen). Sprookjes zijn meestal niet duurzaam , tenzij de verhalenverteller diepe zakken heeft en die doelbewust inzet met achterliggende doelen.

In feite zijn onze premies al vlijmscherp en zien we dat Teslas op vlak van schadefrekwentie en hoogte uitgaven bovengemiddeld presteren. Niettemin ben ik in discussie met mijn leveranciers, maar ik kan geen mirakels forceren én wil graag op lange termijn op de markt blijven. Het verlies van enkele (potentiële) klanten neem ik er in de huidige omstandigheden bij.

Wie gedetailleerde offertes van concullega's ontving mag mij die steeds overmaken. Zo kunnen we de marktevolutie inschatten en er beter op inspelen.
Zelf heb ik voor mijn eigen dossier ook offerte gevraagd, maar daar geen enkele reactie op ontvangen. Terwijl een eminent lid van Teslaclub België bij mij nog offerte opvroeg en ontving 1 dag voor ze met hun alternatief uitpakten.
Een deugdelijke analyse van het aanbod kon ik dus nog niet doen. Ik verwacht trouwens niet dat dit inhoudelijk zwak zou zijn. Vind het wel wat bitter dat de prijsbreker er achter uiteindelijk Belfius Insurance is. Onder haar vroegere naam Dexia Insurance is ze immers slechts een paar jaar geleden met u en mijn belastingsgeld van een implosie gered.

Niettemin ook met EV-verzekeringen is -net als bij EV'S zelf- concurrentie in het aanbod op zich welkom.
Tot zover my 5 cents.
 
De polis die we via Patrick kunnen afsluiten is intussen gebaseerd op een 2-tal jaar ervaring met schadegevallen. We weten allemaal wat voor kosten Tesla in rekening brengt voor herstellingen...

Bij ons in België is een Model S verzekeren bij een gangbare verzekeraar erg duur. De meeste Model S eigenaars zijn daarom van verzekeraar moeten veranderen om een premie van >3000 EUR te vermijden. Om hier een antwoord op te bieden heeft Patrick heel veel tijd gestopt om voor België een polis te regelen die stukken voordeliger is. Dit ook als alternatief voor de NL polis die via Tesla werd aangereikt en die, door de hogere belasting op verzekeringspremies, aanzienlijk duurder was dan in NL.

Het is omdat ik ook de situatie met de "abnormaal goedkope" NL polis heb gevolgd, dat ik voorzichtig ben geworden om enkel naar de prijs te kijken. 500 EUR verschil op een polis van 1341 EUR lijkt mij echter niet normaal. En zoals je aangeeft zal ofwel de ene te duur, ofwel de andere te goedkoop zijn.

Inderdaad, net daarom dat ik de vraag hier lanceer.

Wel met die nuance, dat de hoge herstelkosten meestal waarschijnlijk voor de tegenpartij zijn...