Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, ...
Wel met die nuance, dat de hoge herstelkosten meestal waarschijnlijk voor de tegenpartij zijn...

Frederik, helaas bevestigt onze ervaring deze veronderstelling niet.
Was ze juist, dan had Centraal Beheer trouwens ook geen reden gehad om uit de markt te stappen.
De Tesla lijkt erg schadegevoelig, zelf bij chauffeurs die met hun vorige auto's jarenlang schadevrij blijven.
Ik heb hier ooit een item "vermijdbare schade" willen opstarten, maar omdat schadepreventie niet erg se*y is en/of Teslarijders liever uitpakken met andere zaken dan hun gestuntel, is het item vlug een stille dood gestorven.
 
Gevoelsmatig zeg ik dat de premie stuk lager kan met n gezond eigen risico van zeg 1500 of 2000 euro. Daarmee ben je verzekerd voor dat wat je zelf niet kan of wil betalen maar houd je tegelijkertijd al die geclaimde parkeerdeukjes, krasjes en beschadigde velgen uit de verzekeringssfeer.
Dat is hier al vaker geopperd en ik denk ook dat veel Teslarijders die vorm aantrekkelijk zullen vinden als de premie inderdaad scherper is dan de overige huidige polissen.
 
Ik kan de eigen risico begrijpen, en dat je niet voor een kleinigheid moet gaan aankloppen bij je verzekering.
Maar het eigen risico voor glasbreuk vind ik niet goed, ik ben iedere dag op de baan tussen vrachtwagen en de Belgische wegen kenende vliegen de steentjes wel eens in het rond. :eek:
 
Daar heb je misschien een punt.
Maar zonder vrijstelling werken... is dat nog gebruikelijk bij andere maatschappijen?
In België doet (deed?) Ethias dit frekwent.
Vrijstelling inlassen houdt in theorie de alertheid van de eigenaar beter geactiveerd en zou dus moeten helpen om rentabiliteit te bekomen.
Maar inlassen van vrijstelling is niet het wondermiddel dat volstaat om relatief hoge schadefrekwentie en hoge herstelkosten te compenseren.
Was dat wel het geval dan had bv. Centraal Beheer ook wel voor deze optie gekozen in de plaats van plots uit de markt te stappen met jarenlange enorme reputatieschade in een voor de rest voor haar interessant segment (high end privé klanten en bedrijfsleiders) als gevolg.
 
Ik kan de eigen risico begrijpen, en dat je niet voor een kleinigheid moet gaan aankloppen bij je verzekering.
Maar het eigen risico voor glasbreuk vind ik niet goed, ik ben iedere dag op de baan tussen vrachtwagen en de Belgische wegen kenende vliegen de steentjes wel eens in het rond. :eek:

Peter,

Onze ervaring leert dat de voorruit van Tesla erg fragiel is. Er zijn erbij onze klanten als een 10-tal vervangen. Begin zo te vermoeden dat het toch iets moet te maken hebben met constructie bij Tesla zelf (dikte glas, veerkracht en verlijmen, ...).
Wij hanteren systeem zoals ERvee voorstelt:
. Herstel ( het bekende carglass sterretje) gebeurt zonder vrijstelling.
. Vervanging is met vrijstelling: € 125 bij Carglass of via Tesla, € 250 zo u elders laat herstellen. De toevoeging van Tesla is er op verzoek van klanten gekomen, gezien er sinds enkele maanden blijkbaar meer sensoren verwerkt worden in de voorruiten.

Deze kleine vrijstelling is er om klant te motiveren te kiezen voor herstel zo dit mogelijk is en deze af te remmen in de gedachte "laat ik bij hersteller maar aandringen op vervanging, 't is toch op kosten van de verzekering".

Zal bij brute pech helaas onrechtvaardig overkomen. Maar als we verwachten dat de verzekeringen de gevolgen van de slechte staat van ons Belgisch wegennet moeten opvangen, moeten we ook accepteren dat dit in premie verrekend wordt natuurlijk.

Hou eerlijk gezegd mijn hart al vast voor de voorruit van Model X. Dit is een technisch hoogstandje, maar als de fragiliteit zo hoog is als die van de Model S, dan zal de herstelkost (laat staan de beschikbaarheid van vervangexemplaren) een issue zijn.
 
Weten we al iets meer?

Frederik,

in mijn post #878 schreef ik o.m. het volgende .... Ik verwacht trouwens niet dat dit inhoudelijk zwak zou zijn .....
Joël heeft mij kopie bezorgd van zijn bijzondere voorwaarden. En ik kan bovenstaande bevestigen.

Toch zie ik het uiteraard niet als mijn taak om te schrijven "Wij van WC End adviseren u Harpic te gebruiken".

Toch 3 opmerkingen:

- de verzekerde kapitalen Overlijden / Blijvende Invaliditeit binnen hun facultatieve waarborg bestuurdersverzekering zijn relatief laag.
- 2 keer is er vermelding van aanhangwagen op de enkele pagina's. Kan er op wijzen dat ze generiek iets weten van elektrische wagens, maar niet veel van de Tesla. Kan ook gewoon copy-paste van andere polisvoorwaarden geweest zijn.
- op het exemplaar van Joël staat als personalisatiegraad bij Bonus-Malus-graad 14 vermeld (dit is in klassieke Belgische polissen de beginnersgraad voor iemand die beroepsmatig zijn voertuig gebruikt). Binnen de polis zelf is dat niet problematisch, gezien er een vast tarief geldt (er staat ook een kolommetje met overzicht van Bonus-Malusgraden die allen op 100 gezet zijn). Kan wel problematisch zijn als je ooit om wat voor reden ook uit de polis stapt. U zal mogelijk bij uw nieuwe verzekeraar uw Bonus-Malusgraad moeten kunnen bewijzen en dit zal u alvast niet helpen. Vroeger zijn binnen deze thread reeds frustraties geuit door Noorderburen die bij hun nieuwe verzekeraar geen gunstig tarief konden bekomen omdat onvoldoende rekening werd gehouden met hun pre-Centraal Beheer schadeverleden.
 
Ik wil nog even terugkomen op het verzekeringsvoorstel van de Tesla club dat ik ook mocht ontvangen . De offerte ( verzekeringsvoorstel van Belfius ) vermeld ca 1150 € alle kosten in voor een verzekerde waarde van ca 95.000 € , BA + en full omnium . Rechtsbijstand heb ik elders . Mijn huidige polis ( axa ) kost me 1650 € alle kosten in . Ik heb de beide polissen eens vergeleken en kom op volgende verschillen : AXA : engelse vrijstelling van 850 € enkel als wagen hersteld wordt door erkend bedrijf , 24 maanden aangenomen waarde - vervolgens 1 % afschrijving per maand , BELFIUS : vrijstelling van 950 € ( geen engelse vrijstelling mogelijk ) , wel 36 maanden aangenomen waarde- vervolgens 1 % afschrijving per maand . Beide polissen hebben geen vrijstelling op brand, glasbraak, diefstal, .. Niet onbelangrijk is dat ik binnenkort geen BTW aftrek meer kan genieten ( ik ga mijn BTW nummer inleveren aangezien ik geen BTW handelingen meer heb via mijn BVBA ) en bij AXA hiervoor een meerpremie moet betalen , bij BELFIUS dan weer niet . Als ik de algemene voorwaarden van AXA en BELFIUS doorneem , dan zie ik eigenlijk geen verschillen buiten wat hierboven vermeld wordt. Heeft iemand anders goede of slechte ervaringen met het voorstel van de Tesla club ? 1150 € lijkt me een zeer goed voorstel. Het kan natuurlijk zijn dat de makelaar met deze goedkope polis een deur wil openen voor andere polissen binnen te halen , doch dit is uiteraard geen voorwaarde of verplichting. Volgens mij is dit nu de goedkoopste polis op de markt of toch niet ?
 
Ik wil nog even terugkomen op het verzekeringsvoorstel van de Tesla club dat ik ook mocht ontvangen . De offerte ( verzekeringsvoorstel van Belfius ) vermeld ca 1150 € alle kosten in voor een verzekerde waarde van ca 95.000 € , BA + en full omnium . Rechtsbijstand heb ik elders . Mijn huidige polis ( axa ) kost me 1650 € alle kosten in . Ik heb de beide polissen eens vergeleken en kom op volgende verschillen : AXA : engelse vrijstelling van 850 € enkel als wagen hersteld wordt door erkend bedrijf , 24 maanden aangenomen waarde - vervolgens 1 % afschrijving per maand , BELFIUS : vrijstelling van 950 € ( geen engelse vrijstelling mogelijk ) , wel 36 maanden aangenomen waarde- vervolgens 1 % afschrijving per maand . Beide polissen hebben geen vrijstelling op brand, glasbraak, diefstal, .. Niet onbelangrijk is dat ik binnenkort geen BTW aftrek meer kan genieten ( ik ga mijn BTW nummer inleveren aangezien ik geen BTW handelingen meer heb via mijn BVBA ) en bij AXA hiervoor een meerpremie moet betalen , bij BELFIUS dan weer niet . Als ik de algemene voorwaarden van AXA en BELFIUS doorneem , dan zie ik eigenlijk geen verschillen buiten wat hierboven vermeld wordt. Heeft iemand anders goede of slechte ervaringen met het voorstel van de Tesla club ? 1150 € lijkt me een zeer goed voorstel. Het kan natuurlijk zijn dat de makelaar met deze goedkope polis een deur wil openen voor andere polissen binnen te halen , doch dit is uiteraard geen voorwaarde of verplichting. Volgens mij is dit nu de goedkoopste polis op de markt of toch niet ?

Hier kijk ik toch ook uit naar het antwoord.
Binnenkort ook eens beginnen met prijsaanvragen.
 
Ik heb ook een premie van DL binnen gehad van € 1250. Kan ik deze nog via PM&P (wie is dat) afsluiten? Als ik hoor dat andere leden een premie van 895 of 995 betalen en ik zelf 10 schadevrije jaren heb moet het toch iets goedkoper kunnen lijkt me.

Ik heb een Delta Lloyds polis afgesloten via mijn vaste zakelijke verzekeringsmakelaar (niet de firma in Enschede). Netto premie is eur 899. De bruto premie (incl. commissie van de makelaar) is 1.099. Datum van afsluiting: september 2015.
 
Ik heb net ook een voorstel van Belfius gekregen, tot nu het interessantste dat ik kon vinden in Belgenland.
Verzekerde waarde: 115.140 Euro (dat is inclusief 100% BTW).
BA: 317,76 Euro
Full Omnium: 1085,51 Euro (950 Euro franchise vast, 0 Euro franchise bij diefstal, 36 maanden aangenomen waarde, daarna -1%, na de 60e maand werkelijke waarde).

Via Van Dessel (Tesla club) heb ik ook een voorstel ontvangen met exact dezelfde prijzen.
 
Ik heb net ook een voorstel van Belfius gekregen, tot nu het interessantste dat ik kon vinden in Belgenland.
Verzekerde waarde: 115.140 Euro (dat is inclusief 100% BTW).
BA: 317,76 Euro
Full Omnium: 1085,51 Euro (950 Euro franchise vast, 0 Euro franchise bij diefstal, 36 maanden aangenomen waarde, daarna -1%, na de 60e maand werkelijke waarde).

Via Van Dessel (Tesla club) heb ik ook een voorstel ontvangen met exact dezelfde prijzen.

Dat zou zo moeten zijn, aangezien Van Dessel de makelaar is dit via Belfius verzekerd.
 
Vroeger zijn binnen deze thread reeds frustraties geuit door Noorderburen die bij hun nieuwe verzekeraar geen gunstig tarief konden bekomen omdat onvoldoende rekening werd gehouden met hun pre-Centraal Beheer schadeverleden.
En dan hierbij een actuele. Ik was nog "blijven hangen" bij Centraal Beheer omdat ze een jaar geleden nog bereid gevonden konden worden de premie te verlagen naar het tarief wat nieuwe Teslarijders moeten betalen als ze een niet-zakelijke polis afsluiten. Het is gebleken dat mijn autogebruik voor verzekeraars valt onder niet-zakelijk (heel veel woonwerk-verkeer, weinig zuiver zakelijk en de rest prive). Echter door de start in 2013 bij Centraal Beheer met een polis die vaste premie had onafhankelijk van het aantal schadevrije jaren, en een schade in 2014 en een schade in 2015 stond ik bij Centraal Beheer te boek met een negatief aantal schadevrije jaren wat dit jaar 2016 tot een zeer forse premieverhoging leidde. En door het negatief aantal schadevrije jaren is het vrijwel onmogelijk over te stappen naar een andere maatschappij. Er stonden nog wel oude vermeldingen van andere auto's/polissen in Roydata maar Centraal Beheer heeft die nooit willen oppakken :cursing:.
Nu toch een gunstige overstap kunnen maken naar Interpolis/Rabobank die bereid was het aantal schadevrije jaren te nemen van zo'n oude vermelding in Roydata. Eindelijk verlost uit de "tentakels" van Centraal Beheer, nooit meer naar die club! :biggrin:
 
Grapjassen:
d33808a4873540b420f5193c059b5171.jpg