Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
.
Hoe zit het met je dekking voor diefstal tussen aflevering en installatie lojack? Is daar een periode voor of kun je de lojack in de fabriek in Tilburg laten installeren?
Je krijgt meestal een week of twee de tijd. Stel je van die installatie niet te veel voor, die lojack is een apparaatje zonder stekkers dat ergens in de auto verstopt moet worden. Paar minuten werk. Mijn collega kreeg 'm gewoon opgestuurd en mocht 'm zelf ergens verstoppen :D
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
Hoe zit dat fiscaal? particulier gebruik, maar wel op een bv?

Als je je auto “particulier gebruikt” kun je hem particulier verzekeren. Particulier gebruik is woon-werk verkeer en klantbezoek af en toe. Daarnaast moet je bijtelling betalen (en dus meer dan 500km prive rijden per jaar).

Hoe zit het met je dekking voor diefstal tussen aflevering en installatie lojack? Is daar een periode voor of kun je de lojack in de fabriek in Tilburg laten installeren?

Is voor Allsecur dus niet nodig (ik zal bevestigen wanneer ik de polis binnen heb dat dit daadwerkelijk het geval is, schijnt er op te staan expliciet voor Tesla).

Voor de meeste anderen geldt inderdaad dat je een week of 2 krijgt. Kijk ook zeker even op de site van LoJack, want veel verzekeraars hebben een korting bij LoJack waar je via hun site eenvoudig gebruik van kunt maken.
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
Nog één vraagje @Pepp. Is jouw S100D minder dan 100k nieuwwaarde?

In de voorwaarden van Allsecur staat:

Wij kijken niet naar de waarde vlak voor de schade, maar naar wat precies dezelfde auto nieuw kost als:
- uw auto jonger dan 1 jaar is en
- de nieuwwaarde van de auto lager is dan € 100.000

Dit is bij veel 'reguliere' vezekeraars het geval, meestal ook lager dan 100k, waardoor ik bij deze partijen geen offertes aanvraag. Kom namelijk ruim boven de 100k uit (incl BTW) voor de X.

Wel mooi dat je 3 jaar nieuwwaarde hebt kunnen regelen, ben je voor een mooi bedrag verzekerd zo.
 
Is jouw S100D minder dan 100k nieuwwaarde?

Waarschijnlijk niet inclusief BTW, S100D begint bij 109k. Het is volgens mij wel gebruikelijk om bij de verzekering van een auto die zakelijk is aangeschaft om hem te verzekeren exclusief de BTW. Aangezien de BTW na de aanschaf word teruggevorderd. Wat me nu opvalt is dat het prijs verschil met een X100D t.o.v van een S110D 'slechts' 3500 euro is.
 
Nog één vraagje @Pepp. Is jouw S100D minder dan 100k nieuwwaarde?

In de voorwaarden van Allsecur staat:

Wij kijken niet naar de waarde vlak voor de schade, maar naar wat precies dezelfde auto nieuw kost als:
- uw auto jonger dan 1 jaar is en
- de nieuwwaarde van de auto lager is dan € 100.000

Dit is bij veel 'reguliere' vezekeraars het geval, meestal ook lager dan 100k, waardoor ik bij deze partijen geen offertes aanvraag. Kom namelijk ruim boven de 100k uit (incl BTW) voor de X.

Wel mooi dat je 3 jaar nieuwwaarde hebt kunnen regelen, ben je voor een mooi bedrag verzekerd zo.

Nope, is hoger. Ook exclusief BTW. Ik ga ook zeker de details nog doorpluizen wanneer ik ze krijg.
 
Waarschijnlijk niet inclusief BTW, S100D begint bij 109k. Het is volgens mij wel gebruikelijk om bij de verzekering van een auto die zakelijk is aangeschaft om hem te verzekeren exclusief de BTW. Aangezien de BTW na de aanschaf word teruggevorderd. Wat me nu opvalt is dat het prijs verschil met een X100D t.o.v van een S110D 'slechts' 3500 euro is.
Een S110D? Heb ik iets gemist? :D:D:D
 
Nog nooit zo lastig een voertuig kunnen verzekeren als deze Tesla...

In augustus na bestelling premies via mijn tussenpersoon opgevraagd. Uiteindelijk direct voor Turien gekozen, hogere premie maar ook geen eigen risico en geen lo-jack eisen.
Toen ik de meldcode begin november doorgaf had ik wel verwacht dat de voorwaarden aangescherpt zouden zijn, maar de tussenpersoon meldde keurig mijn verzekeringsnummer en dat alles in orde was.
Vorige week ben ik maar eens gaan bellen dat ik nog geen groene kaart had ontvangen. Bleek dat Turien had zitten slapen en de polisstukken nog niet had opgesteld. Ok, ik ben de beroerdste niet en wacht keurig af.. Werd ik door mijn tussenpersoon teruggebeld dat Turien meldde dat de premie zo'n 350 euro hoger was dan initieel aangeboden. Turien wilde geen water bij de wijn doen maar tussenpersoon was bereid zijn marge op te eten en zo te schikken. Ben daar mee akkoord gegaan, blijkt dat 1. mijn aftermarket opties niet in de premie zijn meegenomen, 2. eigen risico van 500 euro geldt, 3. zonder lo-jack diefstalverzekering NIET gedekt is..

Turien wil in geen geval water bij de wijn doen en ik heb twee weken de tijd om een andere verzekeraar op te zoeken...
 
  • Helpful
Reactions: JeroenF
Vandaag mijn S verzekerd bij Allianz. Hele goede voorwaarden.

Geen eigen risico wanneer je schade bij een aangesloten herstelbedrijf laat maken.
Premie voor WA+casco €1250 per jaar, onbeperkt aantal km en 16 schade vrije jaren.

Daarnaast is er geen Lojack nodig, het Tesla voertuigvolgsysteem volstaat.

Ik heb dezelfde goede ervaring met Allianz.
Bij Turien € 1644,-, bij Allianz € 1.121,-. Een verschil van maar liefst € 523,- waar Turien ook nog een eigen risico hanteert van € 500,-
Ook 16 schadevrije jaren, 15.000 km en 0 euro eigen risico. Verzekerde waarde € 77.800,- excl. BTW.
Mijn huidige verzekeringstussenpersoon krijgt een mailtje.
 
  • Like
Reactions: shoot72
Ik heb dezelfde goede ervaring met Allianz.
Bij Turien € 1644,-, bij Allianz € 1.121,-. Een verschil van maar liefst € 523,- waar Turien ook nog een eigen risico hanteert van € 500,-
Ook 16 schadevrije jaren, 15.000 km en 0 euro eigen risico. Verzekerde waarde € 77.800,- excl. BTW.
Mijn huidige verzekeringstussenpersoon krijgt een mailtje.

Ben nu ook via Turien verzekerd premie rond de 1800 euro all-in ga morgen ook maar eens met Allianz bellen!
 
Ook Allianz en AllSecur maar eens gebeld.
Vergelijkbare polis, beide géén LoJack of andere alarmsystemen nodig (ik heb een 2017 MS90D).

Beide géén verlengde nieuwwaarde regeling mogelijk (ivm nieuwprijs).
Ben wel benieuwd hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen, @Pepp ?

Misschien maar eens verder bellen...
 
Zojuist met Allianz en AllSecur (is Allianz) gebeld, en ze kunnen niet de polisvoorwaarden voor de nieuwwaarde regeling aanpassen voor wagens boven de 100k. Geen nieuwaarde regeling voor wagens boven 100k dus. Ben beniewd of jij het wel voor elkaar krijgt @Pepp .
 
Zojuist met Allianz en AllSecur (is Allianz) gebeld, en ze kunnen niet de polisvoorwaarden voor de nieuwwaarde regeling aanpassen voor wagens boven de 100k. Geen nieuwaarde regeling voor wagens boven 100k dus. Ben beniewd of jij het wel voor elkaar krijgt @Pepp .

Heb de toezegging al gekregen nadat ze intern navraag hadden gedaan of het mogelijk was. Dus voor nu staat het gewoon in de voorlopige polis, welke nog wel de finale goedkeuring door moet.

Misschien is het dat ik op dat moment ook echt de polis aan het afsluiten was, telefonisch. In elk geval heb ik het dus op die manier voor elkaar gekregen: netjes gevraagd en aangegeven dat ik er ook wel meer voor wilde betalen dan de standaard 15,- per maand.
 
  • Informative
Reactions: resrc
Net n offerte van EAS mogen ontvangen (te laat), is via ALLIANZ. Wellicht voor anderen interessant:
MS 100D
Nw waarde ex 108.000
11kr schadevrij
N-Brabant
Km onbeperkt
Btw: Ex btw verzekerd
Alarm eis: tesla alarm
Stallingseis: geen
Nieuwwaarde regeling: 12 maanden (!)
Eigen risico: 1500
€ 1871,52 / jr (Inc belasting)
€ 156 / mnd (Inc)
Rechtsbijstand: € 37/jr
SVI: € 44 / jr

Premie (163/mnd) is dus vergelijkbaar met Turien (175/mnd), maar dan slechts 1 jr nieuwwaarde!
 
Ik heb vandaag even de premies vergeleken bij Allianz en Allsecure (beide Allianz) opmerkelijk verschil!
Schermafbeelding 2017-12-08 om 13.08.28.png

Schermafbeelding 2017-12-08 om 13.07.11.png

Is toch opmerkelijk. Ik had per abuis Allsecure gebeld ipv Allianz...
 
Met hen contact gezocht en de volgende reactie ontvangen:
‘Wij zijn druk bezig met het verzorgen van een nieuwe verzekering, speciaal gericht op Tesla automobielen in samenwerking met Marsh en Tesla.

Op dit moment zijn wij nog niet up-and-running. Ik stuur uw bericht daarom even door naar een van de deskundigen bij Marsh. Zodra er definitief groen licht is rond deze verzekeringsoplossing, wat wij in de komende weken verwachten, zullen zij u berichten.’

Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen.

Dat product van Mees & Zn van Marsh si relatief duur. Nieuwwaarde regeling maximaal 24 maanden en geen 36 maanden. Hoog eigen risico. En bij afsluiten en schade-afwikkeling is er geen advies. Lees meest gestelde vragen. Er is namelijk sprake van executoir only.
Geen advies betekent geen tussenpersoon om op terug te vallen ivm verkeerd advies.
 
Dat product van Mees & Zn van Marsh si relatief duur. Nieuwwaarde regeling maximaal 24 maanden en geen 36 maanden. Hoog eigen risico. En bij afsluiten en schade-afwikkeling is er geen advies. Lees meest gestelde vragen. Er is namelijk sprake van executoir only.
Geen advies betekent geen tussenpersoon om op terug te vallen ivm verkeerd advies.
Het nut van tussenpersonen is wel discutabel. Mijn tussenpersoon komt met een premie van Turien van 1644 euro. Allianz rechtstreeks met 1121 euro.
Dat is maar liefst 523 euro verschil. Turien is, mede met dank aan mijn tussenpersoon, 50% duurder.
Ik heb nu geen tussenpersoon meer. Ik was overigens gemiddeld al voldoende assertief om mijn eigen boontjes te doppen ;)