Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist nóg een keer gebeld met Allianz. Het blijkt dat ze uitzondering maken met de nieuwwaarde regeling van nieuwe auto's boven 100k die meteen bij levering verzekerd worden. I give up...

Allianz premie voor model X, 136k, 5 jaar schadevrij in Rotterdam: €3100 .
Dus zonder nieuwwaarde regeling.

Ik sluit de verzekering af bij van Tol (UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!), erg goede communicatie, doen echt hun best: €3600.
Dat is met 3 jaar nieuwwaarde regeling.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb twee keer hierover gebeld met Allianz en beide keren lukte dit niet. Ik ben wel heel benieuwd of jullie (@Pepp) dit uiteindelijk ook op de polis voor elkaar krijgen. Een definitieve bevestiging hierop heb ik nog steeds niet gezien.

Misschien heb je nog de naam van de vriendelijke dame?

Naam weet ik niet meer maar heb wel zojuist de bevestiging via mail binnen:

Het alarmsysteem bij een Tesla voldoet aan onze eisen, mede om de reden die u noemde. Wij verzoeken u dus geen VbV/SCM-alarmsysteem in te bouwen. Het alarmsysteem van Tesla zelf is voldoende.

Dit komt niet op uw polis te staan. Ook sturen wij geen addendum, aangezien ik u in deze mail bevestig dat het alarmsysteem van Tesla volstaat en u dus verzekerd bent tegen diefstal van de auto. Bij eventueel diefstal van de auto zal u hiervan een certificaat of bewijs moeten overleggen, zolang dat niet gebeurt, is het zo in orde.
 
  • Like
Reactions: Steven
Onderstaand 2 premies o.b.v. WA + Volledig Casco (€ 106.600 excl. btw) + Schade Inzittenden (3 jaar nieuwwaarde)


Maatschappij: Premie: Eigen risico: Alarmeis:
Allianz: € 1.921 € 1.500 Tesla-alarm
Turien & Co € 2.320 € 500 Tesla alarm + Lojack

Dit voorstel kreeg ik voor mijn auto van as vrijdag 21 jaar schadevrij.
 
.
Naam weet ik niet meer maar heb wel zojuist de bevestiging via mail binnen:

Het alarmsysteem bij een Tesla voldoet aan onze eisen, mede om de reden die u noemde. Wij verzoeken u dus geen VbV/SCM-alarmsysteem in te bouwen. Het alarmsysteem van Tesla zelf is voldoende.

Dit komt niet op uw polis te staan. Ook sturen wij geen addendum, aangezien ik u in deze mail bevestig dat het alarmsysteem van Tesla volstaat en u dus verzekerd bent tegen diefstal van de auto. Bij eventueel diefstal van de auto zal u hiervan een certificaat of bewijs moeten overleggen, zolang dat niet gebeurt, is het zo in orde.
De laatste zin begrijp ik niet zo goed... :confused:
 
Na het debacle met Centraal Beheer ben ik al weer vanaf 1/1/15 verzekerd via de KNAC, die met Unigarant werkt (100% dochter vd ANWB).
Ik betaal voor een 2013 MS85 Euro. 923 incl. belasting, basis 80% no-claim.
Eigen risico 0,- bij reparatie via hun contacten of 350 via andere reparateur.
Voertuig volgsysteem met meldkamer contract is wenselijk bij diefstal van auto.
3 jaar nieuwwaarde garantie voor 50K max, die periode is al een jaar verlopen dus geld niet meer.
Ik heb al mijn auto’s via de KNAC verzekerd en het bevalt mij prima.
Dus gewoon KNAC lid worden en je kan je Classic MS daar voor een scherpe premie verzekeren.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: szh, HWS and basvk
Onderstaand 2 premies o.b.v. WA + Volledig Casco (€ 106.600 excl. btw) + Schade Inzittenden (3 jaar nieuwwaarde)


Maatschappij: Premie: Eigen risico: Alarmeis:
Allianz: € 1.921 € 1.500 Tesla-alarm
Turien & Co € 2.320 € 500 Tesla alarm + Lojack

Dit voorstel kreeg ik voor mijn auto van as vrijdag 21 jaar schadevrij.

Vandaag ook even een rondje bij deze 2 firma's gedaan:
WA + Volledig Casco 100.289 excl BTW 9 jaar schade vrij

Maatschappij: Premie: Eigen risico: Alarmeis:
Allianz: € 1.420 € 250 Tesla-alarm
Turien & Co € 2.700 € 500 Tesla alarm + Lojack

Ik vind het verschil veel te groot!

Met mijn 85D € 76.000 excl BTW betaal ik nu € 1698 ook via Turien.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Heeft er hier iemand een classic (> 3 jaar oud) verzekerd tegen nieuwwaarde ipv dagwaarde? Of is dat ongebruikelijk/onmogelijk?
In NL is een nieuwwaarderegeling na 36 maanden niet gebruikelijk. Wegens het indemniteitsbeginsel ook niet echt mogelijk (kortweg: je mag er niet ‘rijker’ van worden als verzekerde).

Je kan alleen nog naar een getaxeerde waarde kijken als de dagwaarderegelkng erg uit de pas met de werkelijke waarde loopt, dat zie je dan weer bij oldtimers.
 
In NL is een nieuwwaarderegeling na 36 maanden niet gebruikelijk. Wegens het indemniteitsbeginsel ook niet echt mogelijk (kortweg: je mag er niet ‘rijker’ van worden als verzekerde).

Je kan alleen nog naar een getaxeerde waarde kijken als de dagwaarderegelkng erg uit de pas met de werkelijke waarde loopt, dat zie je dan weer bij oldtimers.

Ok, bedankt Jkr. Bij een total loss dan maar een gebruikte kopen.
 
Vreemd, dit is wat ik ontvangen heb.

View attachment 266579
Lars,

Ik heb ook een offerte ontvangen van Allianz, onderstaande tekst staat erin. Heb jij een soortgelijke ontvangen? Voldoet een standaard Tesla beveiligingspakket hieraan?


Diefstalbeveiliging
De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCMklasse
3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
Bij een schade moet de verzekeringnemer op verzoek van de maatschappij de aanwezigheid van het beveiligingssysteem aantonen, bijvoorbeeld met een
VbV/SCM-certificaat of aankoopnota. Kunt u dit niet aantonen, dan verleent Allianz geen dekking voor schade door diefstal van de auto of door joyriding.
Schade door diefstal van of braak aan het motorrijtuig (of poging daartoe) of door joyriding vergoedt Allianz uitsluitend als het beveiligingssysteem ten tijde
van de schade functioneerde en ook in werking was gesteld.
Is de gevraagde beveiliging nog niet ingebouwd in de auto, dan heeft u hiervoor 30 dagen de tijd na afgifte van het polisblad. Tijdens deze periode wordt,
in tegenstelling tot het hiervoor vermelde, de dekking niet beperkt.
 
Vandaag ook mijn intermediair van Berden & De Keyzer over de vloer gehad voor de verschillende Tesla's die we hebben. Stap nu ook over op Allianz, maar ook hier in eerste instantie de eis van het voertuigvolgsysteem in de offerte, maar na verwijzing naar wat hier op het forum is gemeld en telefonisch contact met Allianz ook te horen gekregen dat dit voor Tesla's niet nodig is.
 
Dit is ook Allianz, gisteren aangevraagd, er werd mij verteld dat de 1500 eigen risico verplicht was??? Is dat bij jullie ook zo gezegd?
De premie is dan ook wel weer lekker laag (ex ass belasting).

Dekking
: WA/Casco
Cataloguswaarde : € 83.677 (ex btw)
Kilometrage : Onbeperkt
Schadevrije jaren : 18
Premie : € 1.182,88 (inclusief BM korting 80%)
Beveiligingsklasse : Het standaard Tesla alarmsysteem, aangevuld het security package
Eigen risico casco : € 1.500,00
Clausule : In aanvulling op de dekking hulpverlening motorrijtuigen bestaat ook recht op hulpverlening in geval van stilstand in Nederland als gevolg van een lege accu. Deze hulpverlening bestaat uit het vervoer van de auto naar de dichtstbijzijnde publieke laadpaal of naar de geplande eindbestemming van die rit.


In aanvulling op de bijzondere voorwaarden voor aansprakelijkheidsverzekering, is een secundaire dekking van toepassing voor schade aan de laadpaal, waarvan de verzekeringnemer eigenaar of bezitter is, als gevolg van een van buitenaf komend onheil.
 
Last edited:
Een beetje rondbellen kan geen kwaad: de premie die ik door kreeg van een tussenpersoon was bij Allianz €180 met eigen risico van €1500 terwijl ik rechtstreeks bij Allianz uitkwam op €135, zonder eigen risico.

Allianz vermeld op de website dat je een SCM-goedgekeurd alarmsysteem nodig hebt. Dat blijkt echter niet nodig. Via de email heb ik echter de volgende bevestiging gekregen:

"Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie."
 
Dit is ook Allianz, gisteren aangevraagd, er werd mij verteld dat de 1500 eigen risico verplicht was??? Is dat bij jullie ook zo gezegd?
De premie is dan ook wel weer lekker laag (ex ass belasting).

Dekking
: WA/Casco
Cataloguswaarde : € 83.677 (ex btw)
Kilometrage : Onbeperkt
Schadevrije jaren : 18
Premie : € 1.182,88 (inclusief BM korting 80%)
Beveiligingsklasse : Het standaard Tesla alarmsysteem, aangevuld het security package
Eigen risico casco : € 1.500,00
Clausule : In aanvulling op de dekking hulpverlening motorrijtuigen bestaat ook recht op hulpverlening in geval van stilstand in Nederland als gevolg van een lege accu. Deze hulpverlening bestaat uit het vervoer van de auto naar de dichtstbijzijnde publieke laadpaal of naar de geplande eindbestemming van die rit.


In aanvulling op de bijzondere voorwaarden voor aansprakelijkheidsverzekering, is een secundaire dekking van toepassing voor schade aan de laadpaal, waarvan de verzekeringnemer eigenaar of bezitter is, als gevolg van een van buitenaf komend onheil.

Deze moet je zeker even rechtstreeks opvragen bij Allianz. Ik zit wel wat lager ecl. BTW (€72k), maar met 11 schadevrije jaren, standaard Tesla alarm, 3 jaar nieuwwaarderegeling en €0,- eigen risico zit ik op €106,90/maand.
 
  • Like
Reactions: Bob4