Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had niet alle threads gelezen, vandaar mijn vraag. CB belde mij net terug en vertelde dat ik met meer dan 7 schadevrije jaren een premie van 2800,00 euro (!!!) ga betalen vanaf 1-1-15.
Delta Loyd, ( via C.M. van Tol) heeft tot 1-1-15 een concurrerend tarief via teslapolis.nl en dat geldt zowel voor particulieren als voor bedrijven. Ik informeer nog wat verder maar zeer wsch zal het Delta Loyd worden.
Bespaar je de moeite, DL is in Nederland op dit moment het beste aanbod. En nee ik heb niks met verzekeringen anders dan dat ik het een noodzakelijk kwaad vind.:wink:
 
Vorige week heb ik een brief van CB - Achmea gekregen dat het speciale aanbod voor Tesla rijders gaat vervallen. Tegenvallende schadelast (??) is de oorzaak , zo schrijft CB in de brief.
Hebben meer TESLA rijders deze brief gekregen? Vandaag of morgen bellen ze me op over dit "concurrerend voorstel" . Toch maar naar Delta Loyd?


Niet alleen de Tesla premie gaat omhoog. Kreeg gister brieven binnen dat de verzekeringspremie voor andere auto's lopende via centraal beheer 20% duurder worden.
 
Pfff, kan dit alleen via zo'n tussenpersoon die verder geen toegevoegde waarde biedt?

Ik krijg altijd zo de kriebels van dat 'financiele wereldje' #bleh
Die tussenpersoon levert toegevoegde waarde aan de verzekeraar zelf (oftewel verkoop en support worden de verzekeraar uit handen genomen). Dat kan (soms) resulteren in een prijsvoordeel en/of klantenservice voordeel voor de consument, als die tussenpersoon goed is in zijn vak...
 
Pfff, kan dit alleen via zo'n tussenpersoon die verder geen toegevoegde waarde biedt?

Ik krijg altijd zo de kriebels van dat 'financiele wereldje' #bleh

Waarmee bewezen lijkt te zijn dat ook Teslarijders niet altijd uitblinken in genuanceerd denken. Is het woekerpolistrauma boven de Moerdijk nog steeds niet geheeld? Of liggen er andere gevoelige zenuwen bloot, die deze aversie opwekken?

Lijkt me toch dat er in alle beroepscategorieën beunhazen rondlopen. Zou raar zijn dat ze dan in de financiële wereld ontbreken. Maar ik ken genoeg collega's, die zich ondanks het tegenzittend imago erg inspannen om meerwaarde te leveren. Zelfs als dit voor de buitenwereld onopgemerkt blijft.
 
Interessant..... Vandaag ff gechecked maar we betalen 105.000 per jaar aan diverse verzekeringen (ja, schrok er ook van) en dan zijn we echt niet voor alles verzekerd. Toen we de Tes verzekerde hing CB aan de lijn met het verhaal of ze eens mochten komen praten over andere verzekeringen en de huidige andere auto verzekeringen. Ivm tijdsgebrek en al reeds een "gevecht" tussen NN en Interpolis niet op dit gesprek ingegaan. Wat ik wil zeggen, de Tesla verzekering heeft mogelijk ook andere verzekeringen opgeleverd voor hen. Dat is toch ook iets wat ze mee moeten nemen in dit verhaal.
 
Nav dit topic heb ik maar even met CB gebeld. Men heeft me uitgelegd waarom eea veranderd en dat de offertes kennelijk geen schade vrije jaren mee in ogenschouw nemen (raar verhaal, maar goed). Met 1 schadevrij jaar meegerekend bij centraal beheer + nog 7 schadevrije jaren in Roy data heb ik een offerte gekregen met een korting gebaseerd op 8 schade vrije jaren. De premie zou dan worden 1976,78 euro per jaar. Inclusief rechtsbijstand, inzittenden verzekering, no-claim beschermer, pech hulp plus, etc.

Volgensmij is dat al iets minder schikbarend dan andere getallen die ik hier voorbij heb zien komen, maar ik ga toch maar even bij DL kijken of ik daar mijn verzekering kan onder brengen.
 
Even gekeken naar alternatieven voor CBDS. (De premie daarvan was € 993,- incl. assurantiebelasting, excl. pechhulp.)


ANWB1ste jaar (10% korting)volgende jaren (5% korting)
WA + Volledig casco € 790,03 € 834,24
Verkeersrechtsbijstand € 22,99 € 22,99
Zekerheid voor inzittenden € 57,48 € 57,48
3 jaar aanschafwaardegarantie € 31,96 € 33,76
TOTAAL € 902,46 € 948,47

Teslapolis.nlpremie
WA + volledig casco € 1.028,50
Rechtsbijstand € 50,52
Ongevallen inzittenden € 36,30
Schade inzittenden € 54,45
TOTAAL € 1.169,77
Bedragen zijn inclusief assurantiebelasting.

Verschil dat ik direct kan zien is natuurlijk de beperking van € 75.000,- nieuwwaarde vergoeding bij de ANBW t.o.v. 100% vergoeding bij teslapolis.nl.
Maar zijn er verder nog verschillen om Teslapolis te verkiezen boven ANWB (of omgekeerd)?

Ervan uitgaande dat de premies komende jaren ongewijzigd blijven, is het premieverschil bijna € 500,- voor de komende twee jaar samen. De vraag is of ik dat een redelijk bedrag vind voor de kleine kans op total loss en het verschil in vergoeding van (in mijn geval) € 20.000,-.
 
Even gekeken naar alternatieven voor CBDS. (De premie daarvan was € 993,- incl. assurantiebelasting, excl. pechhulp.)


ANWB1ste jaar (10% korting)volgende jaren (5% korting)
WA + Volledig casco € 790,03 € 834,24
Verkeersrechtsbijstand € 22,99 € 22,99
Zekerheid voor inzittenden € 57,48 € 57,48
3 jaar aanschafwaardegarantie € 31,96 € 33,76
TOTAAL € 902,46 € 948,47
Teslapolis.nlpremie
WA + volledig casco € 1.028,50
Rechtsbijstand € 50,52
Ongevallen inzittenden € 36,30
Schade inzittenden € 54,45
TOTAAL € 1.169,77
Bedragen zijn inclusief assurantiebelasting.

Verschil dat ik direct kan zien is natuurlijk de beperking van € 75.000,- nieuwwaarde vergoeding bij de ANBW t.o.v. 100% vergoeding bij teslapolis.nl.
Maar zijn er verder nog verschillen om Teslapolis te verkiezen boven ANWB (of omgekeerd)?

Ervan uitgaande dat de premies komende jaren ongewijzigd blijven, is het premieverschil bijna € 500,- voor de komende twee jaar samen. De vraag is of ik dat een redelijk bedrag vind voor de kleine kans op total loss en het verschil in vergoeding van (in mijn geval) € 20.000,-.

Mooi overzicht. Het je ook gekeken naar Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla ? Is al een keer genoemd op het forum, maar ik weet niet of er al iemand ervaring mee heeft. Of is dit gewoon een andere tussenpersoon voor DL?
 
Mooi overzicht. Het je ook gekeken naar Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla ? Is al een keer genoemd op het forum, maar ik weet niet of er al iemand ervaring mee heeft. Of is dit gewoon een andere tussenpersoon voor DL?
Ja is ook een tussenpersoon en heb ik mijn Tesla verzekering lopen. Het bedrijf hier achter valt onder de Raedthuys groep waaronder ook pure-energie.nl zit.
(En nee ik heb net als HWS hier geen belang in gewoon ter info :))
 
Krijg zojuist bericht van mijn tussenpersoon (Diks) dat mijn verzekeraar (Voogd & Voogd) meldt dat risicodrager Avero Achmea het oldtimerproduct (voor mijn 1992 Porsche) gaat stoppen.
"De algemene schadelast ligt hieraan ten grondslag." De verzekering stopt op de contract vervaldatum (pas in juni volgend jaar).

Lijkt wel alsof de grote winterschoonmaak zojuist is begonnen bij Achmea. :eek: