Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Deze info ontving ik zojuist via een tussenpersoon die even heeft doorgevraagd bij Delta Lloyd.

DL laat weten:

Door de vele schadeclaims en de veranderingen in de markt met betrekking tot de premiestelling van bijvoorbeeld Centraal Beheer wordt het beleid van Delta Lloyd per januari 2015 aangepast.
Deze premiestelling is nog niet zeker maar de volgende wijzigingen zullen worden doorgevoerd :

- Premie verhoging naar minimaal € 1.250,-- tot wellicht boven € 1.800,-- of hoger bij overleg laag aantal schadevrije jaren;
- Selectie tot acceptatie (veel schuld schade gereden geen acceptatie of acceptatie tegen andere premiestellingen);
- Terugval no-claim na een schuldschade;


Het kan zijn dat DL momenteel nog wel polissen afsluit tegen € 850,00 maar wellicht daarbij inmiddels al selectie tot acceptatie toepast.
 
Heb de brief nu ook fysiek binnen. Heb hem nog eens goed gelezen. Snijdt juridisch erg weinig hout cq lijkt me een waardeloze brief.
Staat alleen in dat 'mijn voordeel' komt te vervallen. Raar, mijn polis maakt op geen enkele manier melding van een 'voordeel'. Laat staan dat hij kan vervallen.

Er wordt verder niet vermeld wat er gaat wijzigen en al helemaal niet dat mijn polis (met polisnummer erbij) gaat wijzigen en hoe.
Een brief met dergelijke inhoud zullen ze me toch eerst moeten sturen voordat ze de polis kunnen aanpassen.
Hun voorwaarden schrijven voor:

In aanvulling op artikel 6.2 van de Algemene Voorwaarden kan
de maatschappij indien het risico daartoe aanleiding geeft de
premie en/of voorwaarden van de verzekering wijzigen met
ingang van een door haar te bepalen datum. De wijziging gaat
in na een termijn van 1 maand gerekend vanaf de datum van de
schriftelijke mededeling tot wijziging aan de verzekeringnemer.
De verzekeringnemer wordt geacht met de wijziging te hebben
ingestemd, tenzij hij de maatschappij uiterlijk 1 maand nadat
de wijziging hem is medegedeeld schriftelijk het tegendeel heeft
bericht onder gelijktijdige opzegging van de verzekering met
ingang van de dag waarop de wijziging ingaat.

Wellicht dat met 'u ontvangt van ons voor 1 december a.s. een gewijzigd voorstel' een mededeling zoals boven beschreven wordt bedoeld.
Voor 1 december is ze alvast niet gelukt. En dus kan de gewijzigde polis nooit voor 1 januari ingaan.

Om CB een beetje dwars te zitten moet je dus opzeggen per 1 maand na de datum dat je de (nog te ontvangen) brief hebt kregen. Dan krijgen ze nog een fijne administratieve romslomp met het versturen van rekeningen, terugstorten van te veel betaalde premie, versturen van nieuwe groene kaarten etc.
 
Als je CB echt wilt dwarszitten dan denk ik meer aan december = velgenmaand. In de laatste maand van de verzekering zou je nog even al je velgen kunnen laten bijwerken, op kosten van CB.

Het is zelfs nooit in me opgekomen om zoiets te claimen, dat zal dan wel mijn naïviteit zijn.

Dat zou bij mij aardig in de papieren gaan lopen. Maar dat lijkt me niet zo netjes, bovendien neem je dan schuldschade mee, en dat wordt bij een aantal aanbieders al expliciet uitgesloten.
 
Hmm, ook maar weer eens gaan vergelijken op diverse sites en maatschappijen.

CB komt er nog steeds als goedkoopste uit, in mijn geval wordt € 1.656,-- met 25 jaar schadevrije jaren, meer dan verdubbeling dus ! Delta Lloyd op 3e plaats met € 1.800,--. Hoor graag nog hoe ik dit bij DL kan regelen voor € 850,--......?

Idd wel slecht dat niet wordt aangegeven wat nieuwe premie gaat worden en jammer dat Tesla geen nieuwe deal heeft gesloten :confused: !
 
Lijkt wel alsof de grote winterschoonmaak zojuist is begonnen bij Achmea. :eek:

nu.nl/ANP:
Het is nog te vroeg om openbaar te maken welke verzekeraars aan de toekomstige financiële EU-regels voldoen en welke niet. Dat kan pas op het moment dat die regels van kracht zijn.

Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën zei dat dinsdag in de Tweede Kamer in antwoord op vragen van de PvdA.
Die partij maakt zich grote zorgen over de Nederlandse verzekeraars nu sommigen daarvan gezakt zijn voor een Europese stresstest.

De zes grote verzekeraars Vivat, Nationale-Nederlanden, ASR, Achmea, Delta Lloyd en Aegon deden mee aan de test, maar niet duidelijk is welke gezakt zijn en hoe ver ze van de norm zaten.


Nou, eentje uit dat rijtje kan ik wel aanwijzen denk ik...:cursing:
 
Hmm, ook maar weer eens gaan vergelijken op diverse sites en maatschappijen.

CB komt er nog steeds als goedkoopste uit, in mijn geval wordt € 1.656,-- met 25 jaar schadevrije jaren, meer dan verdubbeling dus ! Delta Lloyd op 3e plaats met € 1.800,--. Hoor graag nog hoe ik dit bij DL kan regelen voor € 850,--......?

Idd wel slecht dat niet wordt aangegeven wat nieuwe premie gaat worden en jammer dat Tesla geen nieuwe deal heeft gesloten :confused: !
UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!
 
Vroeg zojuist aan CB hoe het nou zat met de bijtelling bij schade. Wellicht interessant om te vermelden. Hieronder hun antwoord:

"Hierbij reageren wij op uw vraag, of de extra bijtelling aan u wordt vergoed na een total loss van uw auto.

De extra bijtelling die u krijgt, wanneer uw auto total loss is en u een nieuw exemplaar dient aan te schaffen, kan enkel worden verhaalt wanneer een tegenpartij de schade heeft veroorzaakt.
Wanneer het een eenzijdig ongeval betreft waar geen schuldige tegenpartij bij is betrokken, zal het verlies i.v.m. bijtelling niet worden vergoed.

Onderstaande link geeft uitleg van de uitspraak door de rechtbank te Amsterdam:

http://ak-advocaten.eu/fiscale-bijtelling-schadepost/ "
 
Vroeg zojuist aan CB hoe het nou zat met de bijtelling bij schade. Wellicht interessant om te vermelden. Hieronder hun antwoord:

"Hierbij reageren wij op uw vraag, of de extra bijtelling aan u wordt vergoed na een total loss van uw auto.

De extra bijtelling die u krijgt, wanneer uw auto total loss is en u een nieuw exemplaar dient aan te schaffen, kan enkel worden verhaalt wanneer een tegenpartij de schade heeft veroorzaakt.
Wanneer het een eenzijdig ongeval betreft waar geen schuldige tegenpartij bij is betrokken, zal het verlies i.v.m. bijtelling niet worden vergoed.

Onderstaande link geeft uitleg van de uitspraak door de rechtbank te Amsterdam:

http://ak-advocaten.eu/fiscale-bijtelling-schadepost/ "

Helemaal logisch natuurlijk. Je casco verzekering vergoedt alleen schade aan de auto zelf. Bij schade veroorzaakt door anderen kun je natuurlijk wel je volledige financiële verlies (inclusief bijtelling) verhalen op die ander.

Die uitspraak maakt in één klap alle auto's met lage of zonder bijtelling een 4% tot 14% duurder voor de verzekeraar (in geval van total loss), dus dat zien we nu terug in de vorm van premieverhogingen...
 
Vandaag heb ik ook eens met CB Dealerservices gebeld en verteld wat ik hier heb gelezen. De medewerker was bekend met de verzonden brief door CB. Hij vertelde dat dit een actie was van CB zelf en niet van de dealerservices. Op mijn vraag waar die hoge premies in deze thread vandaan komen, gaf hij als antwoord dat dit waarschijnlijk tarieven van CB zijn. Waarschijnlijk hebben de Tesla eigenaren met CB zelf gebeld en niet met Dealerservices. Zelf weten ze namelijk niet wat er qua premie en voorwaarden gaat veranderen. CB Dealerservices vraagt de Tesla klanten zelfs om een boze mail naar hen te sturen die ze kunnen bundelen naar het hoofdkantoor, CB zelf.
Dit is toch wel een ander verhaal dan dat ik tot nu toe hier lees ... (?)
 
Vandaag heb ik ook eens met CB Dealerservices gebeld en verteld wat ik hier heb gelezen. De medewerker was bekend met de verzonden brief door CB. Hij vertelde dat dit een actie was van CB zelf en niet van de dealerservices. Op mijn vraag waar die hoge premies in deze thread vandaan komen, gaf hij als antwoord dat dit waarschijnlijk tarieven van CB zijn. Waarschijnlijk hebben de Tesla eigenaren met CB zelf gebeld en niet met Dealerservices. Zelf weten ze namelijk niet wat er qua premie en voorwaarden gaat veranderen. CB Dealerservices vraagt de Tesla klanten zelfs om een boze mail naar hen te sturen die ze kunnen bundelen naar het hoofdkantoor, CB zelf.
Dit is toch wel een ander verhaal dan dat ik tot nu toe hier lees ... (?)

Als een bedrijf het goed doet, dan ligt dat aan het hele bedrijf, en de inzet van alle mensen binnen dat bedrijf. Of in ieder geval altijd de CEO. Als een bedrijf het slecht doet, dan ligt dat nooit aan het hele bedrijf, maar aan een onderdeel ervan, of aan het ivoren hoofdkantoor, of nee een manager, of nee een verbitterde medewerker, of nee een stagiair die er al niet meer is...
 
cb.PNG


goed gespendeerd advertentiegeld?
 
Premie bekend

Net CB aan de lijn gehad. Reden die mij wordt aangegeven zijn de talloze schades aan het accupakket welke altijd in zijn geheel vervangen dienen te worden ad 35k. Dat is in de papieren gaan lopen. Enfin het voorstel was nu 2800 all risk per jaar met 0 schadevrije jaren. Na roydata te hebben geraadpleegd kan dit met 14 jaren uiteindelijk naar een premie van 1400 getrokken worden. Nog steeds een flinke toename maar minder heet zoals de soep werd opgediend.

Nu DL er nog maar eens naast houden. Pffff alsof december niet druk genoeg is
 
Net CB aan de lijn gehad. Reden die mij wordt aangegeven zijn de talloze schades aan het accupakket welke altijd in zijn geheel vervangen dienen te worden ad 35k. Dat is in de papieren gaan lopen. Enfin het voorstel was nu 2800 all risk per jaar met 0 schadevrije jaren. Na roydata te hebben geraadpleegd kan dit met 14 jaren uiteindelijk naar een premie van 1400 getrokken worden. Nog steeds een flinke toename maar minder heet zoals de soep werd opgediend.

Nu DL er nog maar eens naast houden. Pffff alsof december niet druk genoeg is

Een defect accupakket kan toch niet tot een schadeclaim leiden? Daar zit 8 jaar garantie op.

Ik kreeg zojuist een nieuw voorstel van CB. Met 14 schadevrije jaren wordt de premie 1311 euro.
 
Net CB aan de lijn gehad. Reden die mij wordt aangegeven zijn de talloze schades aan het accupakket welke altijd in zijn geheel vervangen dienen te worden ad 35k. Dat is in de papieren gaan lopen. Enfin het voorstel was nu 2800 all risk per jaar met 0 schadevrije jaren. Na roydata te hebben geraadpleegd kan dit met 14 jaren uiteindelijk naar een premie van 1400 getrokken worden. Nog steeds een flinke toename maar minder heet zoals de soep werd opgediend.
Dat was vast die andere stagiair die ook totaal niet weet waar ie t over heeft:mad:. Wat een BS
 
Vroeg zojuist aan CB hoe het nou zat met de bijtelling bij schade. Wellicht interessant om te vermelden. Hieronder hun antwoord:

"Hierbij reageren wij op uw vraag, of de extra bijtelling aan u wordt vergoed na een total loss van uw auto.

De extra bijtelling die u krijgt, wanneer uw auto total loss is en u een nieuw exemplaar dient aan te schaffen, kan enkel worden verhaalt wanneer een tegenpartij de schade heeft veroorzaakt.
Wanneer het een eenzijdig ongeval betreft waar geen schuldige tegenpartij bij is betrokken, zal het verlies i.v.m. bijtelling niet worden vergoed.

Onderstaande link geeft uitleg van de uitspraak door de rechtbank te Amsterdam:

http://ak-advocaten.eu/fiscale-bijtelling-schadepost/ "

Deze kwestie was relatief makkelijk omdat er geleased werd.
Ik heb de tesla gekocht. Over welke periode zou je dan gecompenseerd worden?

- - - Updated - - -

Een defect accupakket kan toch niet tot een schadeclaim leiden? Daar zit 8 jaar garantie op.

Ik kreeg zojuist een nieuw voorstel van CB. Met 14 schadevrije jaren wordt de premie 1311 euro.

Een beschadigd accupakket door bijvoorbeeld drempels lijdt wel tot een schadeclaim.
Zou er zo wild gereden worden (in een lage rijstand) dat er veel accupakketten sneuvelen?
 
Vanmiddag ben ik ook achter de verzekering voor 2015 heen gegaan. CB kwam uit op Euro 2100 incl. assurantiebelasting. Daarna op de ANWB website de gegevens ingevuld, even gebeld of ze ook zakelijke auto's deden, en een goed voorstel ontvangen. Zelfs nog lager dan de oorspronkelijke CB 2014 tarieven (Euro 750 excl. belasting). Twee aandachtspunten:

- Geen bestuurders onder de 25 jaar
- Maximale nieuwwaarde vergoeding (3 jaar) is Euro 75.000 incl. BTW

Waren voor mij geen deal breakers dus ben nu vanaf 1 januari ANWB klant :)