Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Er kan best wat tijd overheen gaan. Ze hebben het flink druk met al die Tesla verzekeringen bij DL.
Ik had het formulier op 5 december aan Van Tol gestuurd en hoor nu net dat de polis en groene kaart onderweg zijn.

Inderdaad, het is druk, ik heb net contact gehad met Maarten van Tol. Ik kan inderdaad t/m 31 Dec opzeggen, dit ga ik dus zsm doen. Ik verwacht geen issues bij DL... Bedankt voor de replies....!
 
Maar wel allebei tegelijk aangevraagd?
Ja, maar bij de ene stonden er 2 schades vermeld die nader verklaart diende te worden. Nou kon ik me geen schades herinneren. Na enig speurwerk bleek dat ik 2 jaar geleden een kleine schade had gereden en zelf betaald. De tweede bleek een aanrijding door een ander. Mijn vader reed in een oude (niet zo'n mooie als van edi99) Jaguar die op mijn naam staat. Iemand besloot te keren en reed hem aan. Beide geen schuldschades en dus geen invloed op het schadevrije verleden. Beide aanvragen werden ook door 2 verschillende personen behandeld. Verwacht de 2e polis elk moment.
 
Ik had een offerte aangevraagd bij Paulowski, Müller & Partners. In de offerte stond niks over schadevrije jaren, maar bij telefonisch contact bleek dat de polis (voor 750) alleen afgesloten kon worden wanneer afgelopen drie jaar geen schuldschade waren geweest. Vanwege de drukte zou dat pas later gecheckt worden.
De kleine parkeerschade die ik gehad heb, zal ik nu dus maar zelf betalen, want die is minder dan de premie die ik bij Paulowski, Müller & Partners extra zou moeten betalen voor 2015…
Voelt toch een beetje naar. Afgelopen jaren twee keer anonieme parkeerschade gehad aan mijn auto's die ik zelf heb moeten betalen. Zelf zo eerlijk om een schade veroorzaakt bij iemand anders te melden met een briefje en dan heeft dat meteen zulke consequenties voor de acceptatie bij DL. :frown:

- - - Updated - - -

Hoeft niet perse, ook al is het wel een schuldschade zou verzekering mogelijk zijn alleen het moet niet te gek geweest zijn.

Zou volgens Paulowski, Müller & Partners niet uitmaken hoe groot of klein. Schuldschade van 1 euro = geen acceptatie.
 
Neem aan geclaimde schuldschade

Ja, anders zou ik die nu niet terug hoeven te betalen. Overigens is het de enige schade die ik ooit (sinds 1998) veroorzaakt heb (nou ja, mijn vrouw in dit geval, maar dat maakt voor de verzekering niet uit).
Heb nu ook spijt dat ik destijds niet verder gevraagd heb naar de hoogte van het schadebedrag. Er was een reflector of lampje van een Peugeot 208 stuk (Tesla alleen een deukje in de nummerplaat). Was verbaasd dat daar 700 euro voor geclaimd werd. Heb dat wel gemeld aan de verzekering maar die vond het bedrag kennelijk te klein om daar onderzoek naar te doen denk ik...

- - - Updated - - -

Probeer t eens bij Van Tol & Zn. Kreeg de indruk dat er ook bij beperkte Schuldschades wel mogelijkheden zouden zijn ook al staat t wel vermeld onder het tabje acceptatievoorwaarden. UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!

Thanks, zal die ook nog eens bellen morgen.
 
Hoppa, verzekeringswereld is lekker aan het graaien. Ben benieuwd. Gaat ons dik geld kosten. Wij hebben al die verzekeringen die hier worden opgesomd, inclusief een erg dikke vervoersverzekering ivm im/export werelddekking.... pfff

premieverhoging.jpg
 
Hoppa, verzekeringswereld is lekker aan het graaien. Ben benieuwd. Gaat ons dik geld kosten. Wij hebben al die verzekeringen die hier worden opgesomd, inclusief een erg dikke vervoersverzekering ivm im/export werelddekking.... pfff

View attachment 66319
Dit soort brieven krijg ik elk jaar, ik heb nog nooit meegemaakt dat een verzekeraar uit zichzelf zei: 'hier, ga maar minder betalen'...
Het is in ieder geval al een nettere brief dan die van CB :). En 3,9% (gemiddeld) is toch een heel ander soort verhoging...
 
Ik kreeg net een mailtje van van Tol, Delta Lloyd heeft mijn Tesla verzekering geaccepteerd. In verband met twee kleine schades betaal ik het eerste jaar € 1650, volgend jaar zak ik terug naar € 1100 per jaar met een eigen risico van € 500. Alles sinds een redelijke prijs, dunkt mij.
Ik blijf het heel irritant vinden dat Centraal Beheer mee deze schades in de schoenen geschoven. De eerste schade was veroorzaakt door een andere partij, maar centraal Beheer vond het niet de moeite waard om dit uit te vechten. Tegen mij zeiden ze: "voor u maakt het toch niet uit, U hebt geen eigen risico en geen noclaim." Al met al ben ik door hen dus echt benadeeld. Ik hoop met Delta Lloyd een betere relatie te krijgen.
 
Nog even correctie. Ik heb dus de verzekering voor €.850,00 per jaar en voor €.45,00 de inzitttendenverzekering.

Wat ik nu ineens zie dat ik ook nog een éénmalige korting heb van €.25,00 (Tesla Motors Club korting). Dat is nu weer heel leuk.

Is alles toch nog goed terecht gekomen en hoef ik nooit meer Apeldoorn te bellen :)

(Nu voorbereiden op druk (lang)weekend met ongeveer 1.500 km te gaan. Eind Duitsland in. Wordt daar steeds meer SuC hoppen, geweldig.)
 
Net de schoften van Centraal beheer toch maar gebeld. Hoe leggen ze hun frauduleuze praktijken nu uit: in de brief van november 2014 (die de 30e binnenkwam :)) staat dat ons speciale voordeel komt te vervallen, en dat er een gewijzigd voorstel komt voor het verzekeren van onze tesla. het gewijzigd verzekeren leggen ze nu uit als het feit dat de oude polis wordt opgezegd, en een nieuwe wordt aangeboden. Heb de beste man 4 x aangegeven dat dit niet als formele opzegging gezien kan worden. hij vond van wel... Tevens aangegeven dat antidateren van brieven illegaal is. Ik stel voor dat iedereen die ook maar iets aan social media doet, dit de pers in slingerd om in ieder geval te bewerkstelligen dat CB geen verzekeringen meer slijt...
 
Net de schoften van Centraal beheer toch maar gebeld. Hoe leggen ze hun frauduleuze praktijken nu uit: in de brief van november 2014 (die de 30e binnenkwam :)) staat dat ons speciale voordeel komt te vervallen, en dat er een gewijzigd voorstel komt voor het verzekeren van onze tesla. het gewijzigd verzekeren leggen ze nu uit als het feit dat de oude polis wordt opgezegd, en een nieuwe wordt aangeboden. Heb de beste man 4 x aangegeven dat dit niet als formele opzegging gezien kan worden. hij vond van wel... Tevens aangegeven dat antidateren van brieven illegaal is. Ik stel voor dat iedereen die ook maar iets aan social media doet, dit de pers in slingerd om in ieder geval te bewerkstelligen dat CB geen verzekeringen meer slijt...

Ik denk dat de polis zoals die aangeboden is, en de ontwikkelingen van de afgelopen periode wellicht eens onderwerp van onderzoek zouden moeten zijn voor de AFM.....
Het zou zomaar kunnen zijn dat er zo veel gerommeld is dat er een waarschuwing / intrekken van vergunning aan zou kunnen hangen?
Heeft iemand daar ervaring mee / toegang toe?