Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat de polis zoals die aangeboden is, en de ontwikkelingen van de afgelopen periode wellicht eens onderwerp van onderzoek zouden moeten zijn voor de AFM.....
Het zou zomaar kunnen zijn dat er zo veel gerommeld is dat er een waarschuwing / intrekken van vergunning aan zou kunnen hangen?
Heeft iemand daar ervaring mee / toegang toe?
Iedereen heeft daar toegang toe. Als je aan de klagende kant zit, zijn ze best aardig :wink:

http://www.afm.nl/nl/consumenten/over-afm/meldpunt.aspx: De snelste manier om een melding te doen is via het contactformulier. Je kunt ook bellen naar het Meldpunt op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Het telefoonnummer is 0800-5400 540 (gratis). Vanuit het buitenland kun je bellen via telefoonnummer 0031-20-797 3851.Vanwege de feestdagen zijn er aangepaste openingstijden van het Meldpunt.
 
net toch maar een mail aan gewaagd:

Beste,

Wellicht zal dit niet het eerste schrijven zijn wat u bereikt omtrent de gang van zaken die u hanteert om uw klanten te ontmoedigen haar (Tesla) verzekeringen bij centraal beheer voort te zetten.
Eind november ontvang ik van u een schrijven (gedateerd november, en niet een specifieke datum??) waarin u stelt dat u door tegenvallende schadelast voorwaarden en tarieven moet wijzigen, dat ons speciale aanbod komt te vervallen en dat er een gewijzigd voorstel komt. Vervolgens komt er op 4 december een aanbieding binnen met documentdatum 27 november voor een nieuwe verzekering waar ik interesse in zou hebben (?) Ten eerste is het interessant dat deze brief bij alle klanten van centraal (tientallen klanten persoonlijk gesproken) een week na de in het briefhoofd vermelde datum aankomt. Dit kan alleen maar inhouden dat de brief ofwel intern bij CB lang heeft gelegen, of geantidateerd is. Beiden in ieder geval leidt tot de conclusie dat er een nieuwe aanbieding is gedaan aan een groep klanten, waarbij de oude aanbieding niet is stopgezet en al zeker niet binnen de maand voor het aflopen van de polis is ingediend bij client. Een aanbieding die vervolgens een factor 5 duurder is en als concurrerend en aantrekkelijk wordt gepositioneerd. Commentaar overbodig lijkt me.

Vervolgens komt er een brief binnen op 19 december waarin wordt gerefereerd aan een verlengingsvoorstel. Ik heb geen verlengingsvoorstel ontvangen, alleen een nieuwe aanbieding. Daarop heb ik uw collega’s van het callcenter gebeld. Die mij ijskoud wilden vertellen dat mijn polis per 1-1-15 wordt be-eindigd conform uw opzegging. Toen ik de beste man vroeg mij de opzegging voor te lezen wist hij mij alleen een template voor te lezen waarin werd aangegeven dat er een wijziging aan zat te komen. en datik graag het verleningsvoorstel zou willen ontvangen, in plaats van alleen een nieuwe polis. Geen oplossing wordt aangereikt.

Ergo: tot en met heden heb ik geen wijziging ontvangen van mijn verzekering, noch een formele opzegging en is uw manier van communicatie ronduit beledigend. De brieven hangen van foutieve formuleringen aan elkaar, en zijn juridisch niet dekkend (getoetst bij 3 onafhankelijke advocaten). Inmiddels heb ik via via een significant bestand van telsa rijders opgebouwd die op dezelfde manier behandeld zijn. Ik beraad mij momenteel op juridische stappen met deze hele groep rijders, alsook welke manier van publiciteit we kunnen zoeken om dit onder de aandacht te brengen. Wellicht ter inspiratie een voorbeeld van een situatie waarin een door de organisatie relatief eenvoudig te tackelen aandachtspunt met een creatieve reactie tot grote gevolgen kan leiden:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Breaks_Guitars
https://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo

Ik doe dit niet omdat u de premie wilt verhogen, een verhoging is begrijpelijk gezien het feit dat er veel schades zijn geclaimed. Maar wel omdat u dit op een dermate klantonvriendelijke en juridisch foutieve manier moet dat het een principe kwestie aan het worden is. Wanneer ik mijn klanten op deze manier zou behandelen zou ik er 1 niet overhouden. Wanneer ik een product aanbiedt dat niet winstgevend is, is dat mijn eigen probleem en handel ik dat op een nette manier af. Een vervijfvoudiging van de premie, met een impliciete erkenning dat er niet voldoende verdiept is in schadevrije jaren (“het voorstel wat u heeft ontvangen is gebaseerd op de schadevrije haren die u heeft opgebouwd vanaf het moment dat uw Tesla is verzekerd bij CBA. Heeft u meer schadevrije jaren etc…..) kan moeilijk als klantgericht acteren worden bestempeld. Helaas denkt CB zich als grote verzekeraar op deze manier ervan af te maken.

Voor mij is er eigenlijk maar 1 reden om dit niet door te zetten. Dhr Jack Hommel is degene die zijn naam verbindt aan alle communicatie. Wanneer dhr Hommel in een open brief zijn excuses aanbiedt aan deze groep klanten waarbij hij erkent dat zowel de inhoud als de communicatie daaromtrent onzorgvuldig is geweest, zal ik deze initatieven staken.

Ik verneem graag van u,

Best regards, met vriendelijke groeten,

Peter Willemse
Directeur GAC Global Solutions

laat me per 1-3 uitkopen dus ga afbouwen, heb tijd genoeg om hier energie in te steken.
 
Niewe brief van CB.
Als je niets doet, dan gaat het "verlengings voorstel" vanzelf in..


cbtesla.jpg
 
Niewe brief van CB.
Als je niets doet, dan gaat het "verlengings voorstel" vanzelf in..


View attachment 66458

Dit lijkt me formeel absoluut niet correct. Ervan uitgaande dat je dezelfde voorstelbrief hebt ontvangen als ik (en velen met mij) dan kunnen ze niet zo maar die nieuwe polis in je maag splitsen.

Er zin volgens mij maar twee mogelijkheden:
1) Of CB ziet de eerste (korte) brief als een formele opzegging van de oorspronkelijke polis, maar dan is de tweede brief formeel een VOORSTEL VOOR EEN NIEUWE POLIS. Daar CB zelf opzegt is er eigenlijk geen actie meer nodig van onze kant.
2) Of CB ziet de eerste brief niet als een formele opzegging van haar kant van de originele polis, maar dan moet er nog een voorstel komen want de tweede brief kent geen enkele referentie naar de oorspronkeijke polis. Sterker nog, de polis heeft een totaal andere naam gekregen!

Nu proberen ze van twee walletjes te eten en dat kan natuurlijk niet. Met name de tweede brief (nieuw voorstel voor een NIEUWE polis) doet ze formeel de das om denk ik. Eigenlijk geven ze hiermee indirect toe dat de oorspronkelijke polis per 31-12 vervalt. Een formele opzegging is dan eigenlijk niet meer nodig.

Maar, ... het geeft wel aan dat je ze beter maar voor kan zijn, want die "slimmeriken" zouden je er maar aan houden ....
Opzeggen dus en wel voor 31-12-2014!
 
Dit lijkt me formeel absoluut niet correct. Ervan uitgaande dat je dezelfde voorstelbrief hebt ontvangen als ik (en velen met mij) dan kunnen ze niet zo maar die nieuwe polis in je maag splitsen.

Er zin volgens mij maar twee mogelijkheden:
1) Of CB ziet de eerste (korte) brief als een formele opzegging van de oorspronkelijke polis, maar dan is de tweede brief formeel een VOORSTEL VOOR EEN NIEUWE POLIS. Daar CB zelf opzegt is er eigenlijk geen actie meer nodig van onze kant.
2) Of CB ziet de eerste brief niet als een formele opzegging van haar kant van de originele polis, maar dan moet er nog een voorstel komen want de tweede brief kent geen enkele referentie naar de oorspronkeijke polis. Sterker nog, de polis heeft een totaal andere naam gekregen!

Nu proberen ze van twee walletjes te eten en dat kan natuurlijk niet. Met name de tweede brief (nieuw voorstel voor een NIEUWE polis) doet ze formeel de das om denk ik. Eigenlijk geven ze hiermee indirect toe dat de oorspronkelijke polis per 31-12 vervalt. Een formele opzegging is dan eigenlijk niet meer nodig.

Maar, ... het geeft wel aan dat je ze beter maar voor kan zijn, want die "slimmeriken" zouden je er maar aan houden ....
Opzeggen dus en wel voor 31-12-2014!

- CB heeft het in de tweede brief vooral over verlenging? (Nogmaals, ik heb geen CB polis dus ook geen brieven)
- Gold er niet een opzegtermijn van twee maanden? #328?
- Let op: heb je een incassomachtiging gegeven dan moet je overwegen om die in te trekken, tenzij dat in strijd zou zijn met een van de geldende voorwaarden (of tenzij het een B2C-machtiging is, dan kun je ook storneren).

Helaas heb ik geen tijd voor dit soort grappen, maar ik zou jullie toch aanbevelen samen en met spoed een advocaat in te huren, zeker als CB potentieel fout zit met de gehanteerde opzegtermijn. Mijn inschatting is echter dat ze het over de boeg van een en bloc wijziging van voorwaarden zullen gooien.
 
Net mail gehad op basis van mijn reactie van een hotemotoot van centraal beheer : Geachte heer Willemse,



Wij hebben uw reactie op onze communicatie en premiewijziging ontvangen.



Uiteraard betreuren wij de gang van zaken en is het onze intentie geweest om e.e.a. zorgvuldig te communiceren. Blijkbaar is dat in uw geval niet gelukt en heeft u dit anders ervaren. En hebben wij niet de juiste boodschap aan u kunnen overbrengen.



Graag treden wij met u in contact om te kijken hoe wij e.e.a. naar tevredenheid kunnen oplossen.



Hoe en wanneer kunnen wij u het beste bereiken?





Met vriendelijke groet,

Naam even achterwegen gelaten. Maandag maar eens even mee kletsen, ben benieuwd...
 
Net mail gehad op basis van mijn reactie van een hotemotoot van centraal beheer : Geachte heer Willemse,



Wij hebben uw reactie op onze communicatie en premiewijziging ontvangen.



Uiteraard betreuren wij de gang van zaken en is het onze intentie geweest om e.e.a. zorgvuldig te communiceren. Blijkbaar is dat in uw geval niet gelukt en heeft u dit anders ervaren. En hebben wij niet de juiste boodschap aan u kunnen overbrengen.



Graag treden wij met u in contact om te kijken hoe wij e.e.a. naar tevredenheid kunnen oplossen.



Hoe en wanneer kunnen wij u het beste bereiken?





Met vriendelijke groet,

Naam even achterwegen gelaten. Maandag maar eens even mee kletsen, ben benieuwd...

"het is onze intentie geweest zorgvuldig te communiceren''. Tuurlijk, het is mijn intentie ook nooit iets fout te doen.

Ook interessant dat kennelijk alleen bij jou de boodschap niet goed is overgekomen.

Benieuwd wat er uit je babbel met CB gaat komen.
Ik zou ze er maar op wijzen dat ze de volledige communicatie over moeten doen en dan serieus. (met verwijzing naar polisnr's, benoemen van concrete wijzigingen, etc.)
Die mannen kunnen hun eigen kleine lettertjes toch wel lezen?

Ik heb overigens nog geen reactie gehad op mijn aangetekende brief met soortgelijke strekking (behalve dan dat ik er niet een direct dreigement in had staan).

En naar tevredenheid oplossen lijkt me ook niet echt moeilijk. Ongewijzigd verlengen zal vast naar tevredenheid zijn...
 
Niet te geloven wat een prutserij.
Nu hebben we weer een 'verlengingsvoorstel' gehad.

Geloof niet dat het woord 'verlengingsvoorstel' ergens te vinden is op de offerte voor een 'nieuwe' verzekering die we gehad hebben.

Onbegrijpelijk dat na alle kritiek die ze gehad hebben, meneer Hommel zijn eigen regels en dit soort brieven nog steeds niet serieus neemt.

Het enige dat ik wil ontvangen is een mededeling van wijziging van voorwaarden en/of premie van mijn huidige verzekering (als daar sprake van is).
 
Daan, het mooiste is nog dat ik een Call center medewerker spreek die zegt dat mijn polis is opgezegd, me een template voorleest waarna ik hem met de brief confronteer waar letterlijk staat dat er een verlengingsvoorstel is.... Mag hopen dat ze een storm van ellende over zich heen krijgen, zoals United met die kerel. Heb m gesproken in Amerika, heeft ze miljoenen gekost!
 
Jongens hou toch op met dit gedoe. Centraal Beheer interesseert het geen moer, ze doen niet eens fatsoenlijk hun best ons netje te behandelen.
Ik heb ze gewoon een email gestuurd naar een algemeen emailadres en daarin opgezegd. Ze zoeken het daar maar uit.
Er zijn voldoende redelijke alternatieven met daarbij DL als de beste polis voor maar 100 euro meer.

-Met hoge heren is het slecht kersen eten
-Het is vechten tegen de bierkaai
-De sop is de kool niet waard
-Het paard achter de wagen spannen
-Goed geld naar kwaad geld gooien
-Lege zakken proberen rechtop te zetten
-Parels voor de zwijnen werpen
-Het is boter aan de gang gesmeerd
-Als het getij verloopt moet je de bakens verzetten
-Er is een tijd van komen en een tijd van gaan
 
Last edited:
Jongens hou toch op met dit gedoe. Centraal Beheer interesseert het geen moer, ze doen niet eens fatsoenlijk hun best ons netje te behandelen.
Ik heb ze gewoon een email gestuurd naar een algemeen emailadres en daarin opgezegd. Ze zoeken het daar maar uit.
Er zijn voldoende redelijke alternatieven met daarbij DL als de beste polis voor maar 100 euro meer.

-Met hoge heren is het slecht kersen eten
-Het is vechten tegen de bierkaai
-De sop is de kool niet waard
-Het paard achter de wagen spannen
-Goed geld naar kwaad geld gooien
-Lege zakken proberen rechtop te zetten
-Parels voor de zwijnen werpen
-Het is boter aan de gang gesmeerd
-Als het getij verloopt moet je de bakens verzetten
-Er is een tijd van komen en een tijd van gaan

Ha Wim, gun ons nou ook een lolletje. Ik vind het principieel onjuist dat er zo met klanten om wordt gegaan. Uiteraard ga ik naar delta Lloyd, al wordt twee keer zo duur. Het gaat erom dat iemand een keer iets terug doet. Wat mij betreft mogen ze hier een administratieve chaos aan overhouden.
 

Ik had er nog niet van gehoord, maar het is nog een leuk nummer ook.

Ik kreeg gisteren ook de derde brief (wederom niet gedateerd). Vreemd, omdat ik al een flinke mail had gestuurd aan CBDS en een opzegmail rechtstreeks naar CB. Ik heb voor de zekerheid de telefoon gepakt en kreeg een heel vriendelijke dame aan de lijn (geen Ms Irlweg). Alle opzegmails zijn verzameld en worden binnenkort en masse geëffectueerd. Voor de zekerheid heeft ze me alvast een bevestiging gestuurd. Ze beaamde dat de hele gang van zaken geen schoonheidsprijs verdient. Verder werden er geen woorden aan vuil gemaakt of gepoogd de zaak beter voor te stellen. Het was vrijdagmiddag na 17:00 en ik vermoed dat ze al een week van dit soort telefoontjes achter de rug had. Ze reageerde heel vlot; de spreadsheet met opzeggers stond waarschijnlijk op haar scherm ingebrand :)


Hieronder de mails die ik eerder verstuurde.
@CB:
"
N.a.v. de brief die jullie in ‘November 2014’ stuurden en het zogenaamd concurrende aanbod – op mijn verzoek? – om een nieuwe verzekering af te sluiten voor mijn Tesla Model S, deel ik u mede dat ik de huidige verzekering per 31-12-2014 opzeg bij Centraal Beheer.

Gegevens:

Polis Tesla Model S
NL/** ********

Rest mij te zeggen dat ik zeer teleur ben gesteld in de gang van zaken. Ik had in november in het FD dit product nog opgehemeld. Voorbarig blijkt nu.
"


@CBDS:
"
Er is de afgelopen week een hoop kabaal ontstaan rondom de Tesla verzekering van CB. Ook ik heb een tweetal brieven ontvangen van CB waaruit blijkt dat men deze klanten zo snel mogelijk wil lozen. Wat ik lees is blinde paniek aan hun kant. Eerst een ongedateerde brief om te vertellen dat er 'iets' gaat volgen voor 1 december. Dat is duidelijk niet gelukt ondanks de suggestieve datum op de tweede brief. Dat is 27 november maar ik ontving de brief pas op 3 december.

Uit reacties op het TMC forum lijkt het alsof jullie - de tussenpersoon - ook verrast zijn. Dat verbaast mij omdat jullie CB voeren in de naam. Ik beschouwde jullie als een dochter van CB.

De twee speciale clausules die me te binnen schieten die de Tesla verzekering vormen, zijn:
A 3 jaar nieuwwaarde
B geen bonus/malus

Ik weet dat er in het contract staat dat men de voorwaarden kan aanpassen, maar wat er nu gebeurt, riekt naar contractbreuk.

Het stopzetten van de 3 jaar regeling net een jaar na aanvang van de verzekering druist in tegen de aard van het ding. Analogie: ik bestel een gebouw van 3 verdiepingen en de aannemer stopt na het afronden van de begane grond, omdat het allemaal zo duur is. Ook al zijn verdieping 2 en 3 nog niet betaald, levert het een ondeugdelijk produkt op.

We begonnen zonder bonus/malus, maar daar komt men nu op terug. Het resultaat is veel erger dan een verzekering met bm-regeling. Mij wordt nu - zogenaamd op mijn eigen verzoek - een aanbieding gedaan waarbij ik van trede 20 terugzak naar trede 4 of zo iets in plaats van trede 14 zoals volgens hun eigen bm-tabel (1x schade in file [red]). Daar komt nog een forse algehele verhoging bij en ik wordt opnieuw beoordeeld. Ik beargumenteer dat zelfs een terugval van 20 naar 14 onterecht is, omdat in het afgelopen verzekerjaar helemaal geen bm-regeling van toepassing was.

In de brief wordt dit als aanpassing van de verzekering voorgespiegeld, maar als ik zou ingaan op het bod ontstaat feitelijk een nieuwe verzekering (0 schadevrije jaren, onderhevig aan beoordeling). Wanneer zou ik dan de opzegging van de oude verzekering ontvangen moeten hebben? Volgens mij 2 maanden voor einde contract.

Dat het aantal en hoogte van de claims per jaar variëert, kan ik best geloven. En ook dat dit leidt tot variaties in de premie of zelfs het niet meer aanbieden van een produkt. Wat ik niet snap: een verkocht produkt naar de 'garage' terugroepen (in autotermen gesproken) en niet meer teruggeven aan de klant.

Al met al een onsmakelijke gang van zaken. De ironie is dat ik vorige maand in het FD dit produkt de hemel heb ingeprezen. Hopelijk was dat niet de aanleiding voor iemand bij CB om deze overhaaste actie op touw te zetten.

Gaarne verneem ik de stappen die CBDS onderneemt of gaat ondernemen om hier een passend antwoord op te formuleren.
"

Gisteren kreeg ik een mail van CBDS dat men meerdere pogingen heeft gedaan om mij telefonisch te bereiken. Wat zouden die nog te zeggen hebben?

BTW. Ik heb de journalist maar even laten weten dat die zinsnede inmiddels achterhaald is.
 
@Fred +1 - zo ervaar ik het ook.

Maar typisch geval van gelijk hebben, maar het niet krijgen (wij dan). Nu is het CB, een volgende keer een andere ver. maatschappij. Zelfs ervaring als met de fin. sector de afgelopen jaren.. Ik ga nog wat doen via twitter, maar kies er verder voor er geen energie in te steken. Te weinig te winnen tov de tijd die het kost.
 
@Fred +1 - zo ervaar ik het ook.

Maar typisch geval van gelijk hebben, maar het niet krijgen (wij dan). Nu is het CB, een volgende keer een andere ver. maatschappij. Zelfs ervaring als met de fin. sector de afgelopen jaren.. Ik ga nog wat doen via twitter, maar kies er verder voor er geen energie in te steken. Te weinig te winnen tov de tijd die het kost.
Dat laatste is het inderdaad. Stel je zou het er op aan laten komen, dan gaat het om maximaal een 1000 euro (bruto) schade die je zou kunnen lijden doordat je naar een andere verzekeraar moet overstappen. De tijd die ermee gemoeid gaat om die schade te verhalen is meer waard dan de schade zelf...

Het enige wat ik doe is CB/Achmea op mijn steeds langer wordende lijst van bedrijven zetten waar ik geen zaken mee doe.
En 6 opzegkaartjes insturen :)