Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Tot nu toe geen betalingsverzoek van Centraal Beheer ontvangen. Misschien hebben ze dan toch nog iets goed gedaan daar in Apeldoorn. Je gaat het ook wel een beetje verwachten als je vier keer opgezegd hebt en twee bevestigingen daarvan hebt, maar je weet het maar nooit... :cool:

Ik denk wel dat Centraal Beheer zichzelf een groot plezier zou doen om vooralsnog even te stoppen met adverteren en zich stil in een hoekje te gaan toeleggen op het oplossen van de interne bende. Als je klanten weer op een normale manier te woord kunt staan en een groot gedeelte van je werk correct kunt uitvoeren, kun je overwegen om weer een keer in een reclameblok te verschijnen.

Twee keer per reclameblok Centraal Beheer positioneren als iets wat ze niet waar kunnen maken, kan ik met geen mogelijkheid positief ervaren. Met deze reclamevloed kan ik me echter wel indenken waarom onze verzekeringen zo veel duurder werden...:crying:
 
Vandaag polis DL binnen. Netjes op tijd. € 850 (ex ass belasting). Twee dagen eerder bevestigde CB mij mijn opzegging van hun polis... Strange - had nl nog niets van mij laten horen.. ach, kon er ook nog wel bij..
Kon het niet laten nog even te reageren op hun tweet..
niet doen.png
 
Vandaag polis DL binnen. Netjes op tijd. € 850 (ex ass belasting). Twee dagen eerder bevestigde CB mij mijn opzegging van hun polis... Strange - had nl nog niets van mij laten horen.. ach, kon er ook nog wel bij..
Kon het niet laten nog even te reageren op hun tweet..
View attachment 67570
Leuk maar Tweet is van 2009 ;-) Dus zal wel een niet gebruikt twitter account zijn??
 
Dat was even schrikken net: ik had nog geen bevestiging van PMP mbt de verzekering bij Delta Lloyd. Ik begrijp dat ze het druk hebben, dus had geen haast. Maar hij zou vandaag zijn ingegaan en de CB stopt per morgen. Dus toch even gecontroleerd. Bleek ik het ingevulde contract alleen aan mezelf gemaild te hebben. En PMP is tot 5 januari gesloten...
Toen dus direct Delta Lloyd gebeld en die nemen hem per direct in voorlopige dekking. Ze vertelden me dat de documenten nog even op zich zouden laten wachten want ze moesten nog zo'n 500-600 polissen opmaken voor andere Tesla's...
 
De kleine lettertjes bij Delta Lloyd ...

Delta Lloyd biedt een zgn. 3-jaars nieuwwaarde regeling aan. Maar bij het lezen van de voorwaarden kom je een beetje bedrogen uit. Wat is er aan de hand? De nieuwwaarde regeling geldt niet voor lease-auto's waarvan de juridische eigendom bij de leasemaatschappij ligt. Zowel bij een financial als een operational lease ligt deze bij de leasemaatschappij. Een financial lease is eigenlijk een soort van financiering waarbij de economische eigendom bij de lessee (lees: berijder) van de auto ligt. Omdat de economische eigendom niet bij de leasemaatschappij ligt, loopt de berijder van de leaseauto het risico van waardevermindering etc. Dat is anders bij de operational lease: alle risico's liggen bij de leasemaatschappij (zowel economisch als juridisch eigendom liggen bij de leasemaatschappij). In dit geval betaal je een maandelijks bedrag voor het gebruik van de auto en na afloop van je leasecontract lever je de auto weer in bij de leasemaatschappij.
Anders ligt het bij de financial lease: na afloop van de leaseperiode (al dan niet na betaling van een slottermijn) komt de juridisch eigendom bij de berijder van de auto, die het economisch eigendom reeds in bezit had. Forumleden die maar een gedeelte van de aanschafprijs middels een financial lease hebben afgedekt, vallen ook onder deze kleine lettertjes bij Delta Lloyd.
Met andere woorden: alleen als je de auto volledig zelf hebt betaald (of middels een bedrijfsfinanciering) kom je in aanmerking voor de gunstige afschrijvingsregeling van Delta Lloyd.

Centraal Beheer kende ook een dergelijke clausule, maar CBDS bevestigde mij per mail dat de uitsluiting alleen voor operationele leases gold. Delta Lloyd gaat dus nog een stapje verder dan CB.

Het is logisch dat de uitsluiting van de nieuwwaarderegeling voor operationele leases geldt. De berijder van de auto die de verzekering afsluit, heeft totaal geen belang bij een nieuwwaarderegeling. Immers, de economische en juridische eigendom (samen de volle eigendom) liggen bij de leasemaatschappij.
Anders wordt het als de Tesla middels financial lease wordt bereden. Dan heb je wel degelijk belang bij een nieuwwaarderegeling. Als de Tesla total-loss is, zul je zelf weer voor een nieuwe Tesla moeten gaan zorgen. Dus zo'n nieuwwaarderegeling is voor deze gevallen zeker van groot belang.

Ik heb de vraag inmiddels gesteld via Finance Bizniz in Waalwijk waar ik de DL polis heb afgesloten. Wordt vervolgd ...
 
Die rekening ga je al eerder krijgen. "De prolongaties zijn al verstuurd." Zegt de CB medewerker afgelopen dinsdag tegen mij. Hij klonk totaal 'business as usual', dus ik vermoed dat ze nog wel wat meer verkloten dan alleen de polissen van Tesla-eigenaren.
Zoals anderen al zeiden: wegwezen daar. Hoewel Centraal Beheer Dealer Services onder een andere naam (European Automotive Services) nog met een redelijk concurrerende offerte kwam, geloof ik ook niet meer in hen. Ze konden niet eens de als 'prolongatie' vermomde poliswijziging bij Centraal Beheer tegenhouden. Dat moest ik zelf doen. Ik vrees dat ze over die paar polishouders die hun premie bij CB zien verveelvoudigen een mooie eindejaarsbonus toucheren...
Kreeg op Oudjaar inderdaad deze 'niet meer tegen te houden' prolongatiebevestiging in de bus.
Tot mijn verbazing echter met een heel andere premie. Nu is het ineens € 1.975 incl ass.bel. geworden...
Nog steeds heel wat meer dan de vorige prolongatie bij CB (€ 1.125 incl. ass.bel), maar nauwelijks meer dan DL via PM&P (€ 1.687,50 incl ass.bel.).

Als dat door CB op normale en tijdige wijze was gecommuniceerd, was ik waarschijnlijk wel bij hen gebleven. Tenslotte heb ik iets van € 2.000 geclaimd (sterretje en parkeerschade met tegenpartij), zonder eigen risico.

Dit om nog even wat zout in de wond van Hommel c.s. te wrijven, maar ook om aan te geven dat het allemaal ook anders kan.

Zo wees Martin van PM&P mij er fijntjes op dat het afsluiten van een rechtsbijstandsverzekering in aanvulling op de DL Tesla polis niet nodig is, dat zit al in de voorwaarden van die verzekering. Erg netjes!
 
Ik heb wel financial lease mijn naam. Dan is het toch geen probleem?

Financial lease is geen probleem, want iets verderop in de voorwaarden staat het volgende onder 'Boekwaarderegeling':


  1. a Nieuwwaarderegeling
    Zou u recht hebben op een vergoeding volgens de nieuwwaarderegeling als u de auto had gekocht in plaats van geleased? En is de waarde volgens de nieuwwaarderegeling hoger dan de boekwaarde? Dan is de omvang van de schade gelijk aan deze hogere waarde.
 
Financial lease is geen probleem, want iets verderop in de voorwaarden staat het volgende onder 'Boekwaarderegeling':


  1. a Nieuwwaarderegeling
    Zou u recht hebben op een vergoeding volgens de nieuwwaarderegeling als u de auto had gekocht in plaats van geleased? En is de waarde volgens de nieuwwaarderegeling hoger dan de boekwaarde? Dan is de omvang van de schade gelijk aan deze hogere waarde.

Het staat onder de definitie van lease auto vreemd omschreven, daar lees ik namelijk tegenstrijdigheden in. Zo ook in bovenstaande tekst, waar duidelijk een onderscheid wordt gemaakt tussen koop en lease. Grappig is dat financial lease en koop samen gaan, bij operational lease juist niet.

Volgens mij zijn de voorwaarden geschreven door een jurist en die jongens weten niets van economische begrippen
 
Het staat onder de definitie van lease auto vreemd omschreven, daar lees ik namelijk tegenstrijdigheden in. Zo ook in bovenstaande tekst, waar duidelijk een onderscheid wordt gemaakt tussen koop en lease. Grappig is dat financial lease en koop samen gaan, bij operational lease juist niet.

Volgens mij zijn de voorwaarden geschreven door een jurist en die jongens weten niets van economische begrippen 
Ik denk dat het erom gaat wie er bepaalt of een auto verkocht mag worden of niet. Bij financial lease kun/mag je je auto niet verkopen totdat alle leasetermijnen zijn voldaan. Bij een total loss gaat het eigendom over naar de verzekeringsmaatschappij. Ongeacht de leasevorm, de verzekeraar handelt dan met de leasemaatschappij, niet met jou.
 
Dan maar een on topic reply. Vandaag gesproken met een uiterst vriendelijk meneer van CB. Die de tijd nam om in detail toe te lichten wat de rol van CBDS en CB in het geheel is, wat goed is gegaan en wat zeker niet goed is gegaan. Welke (beperkte) info ze hadden, en welke rol Tesla heeft in het laten oplopen van kosten voor reparaties, etc. etc. Prettig gesprek wat goed is geweest voor de gemoedsrust. Gewoon toegeven dat sommige zaken niet handig zijn gegaan, en binnen een uur een nieuw voorstel wordt gegegeven wat uitgebracht wordt op basis van vertrouwen in schadevrije historie op basis van mijn mondelinge uitspraak. op basis van 15 jaar niets, en dit jaar 1 schade van 2200 eur kom ik nu bij CB op 1.414 euro per jaar. Wat op zich in lijn is met Delta Loyd, dus de moeite van de overstap niet waard is. Echter, bij DL val je volgend jaar 300 euro terug naar 1100 als het jaar schadevrij wordt uitgediend. Doet CB dat ook, dan bijven we zitten. Doen ze dat niet, dan hebben ze wat mij betreft hun PR opgepoetst en blijft er geen nare smaak achter, maar gaat ie wel naar DL simpelweg omwile van financiele afwegingen...

Zeker. Het zijn ook maar mensen.
De premies liggen growfweg in lijn. Waar ik meer mee zit is dat CB geen 3 jaar nieuwwaarderegeling heeft voor onder de € 70.000 en dus niet meer voor de Tesla. xDL en All Secur - als ik het goed lees - wel. Aangezien ik de Zeker Delta Lloyd commercials leuker vond, dan van All Secur met die vernielzuchtige kaalkopjes, werd het de eerste.

CB met hun kaartjes opgezegd. Zoals opgemerkt aardige mensen, maar nu even niet.
 
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!
 
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!

dikke +1 voor jou Ernst!
 
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!

Gaaf!! Ik zal hem vanavond even beluisteren en even verder tweeten ;-)