Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dit wordt dus de volgende ergenis: CBs-administratie van schuldschadevrije-jaren.
Tot CB had ik 18 schadevrijejaren. Vorig jaar een gevalletje natuurgeweld dat ze pas na aandringen hebben vergoed. Resultaat: -3 jaar in de database. Mijn advocaat maakt overuren.

Tip!
Het is heel eenvoudig om zelf via Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars - Inzagerecht Formulier digitaal via de e-mail een royementsverklaring vanuit Roy-Date op te vragen die daar minimaal drie jaar geregistreerd blijven staan. Als je de instructie even doorleest, je gegevens invult en een kopie legitimatie als bestand toevoegt heb je binnen een uur digitaal je schadevrije jaren op schrift van de verzekeraar(s) van voor CB in je bezit (waar overigens ook in jou situatie de nieuwe verzekeraar (Delta Lloyd (?) zal raadplegen en de historie aantreft). Gesaldeerd met de voor jou -3 schadevrije jaren maakt dat weer een positief aantal schadevrije jaren, succes.
 
Ik ben 2 maanden niet in NL geweest en merk nu bij thuiskomst dat eea is gebeurd qua verzekeringen.

Ik snap er vrij weinig van, eerlijk gezegd. Heb een nieuwe polisblad van Centraal Beheer gekregen waarop staat dat ik €1600 per jaar kwijt ben (excl ass. belasting) en van mijn schadevrije jaren hebben ze 12 gemaakt, terwijl ik nog maar 5 jaar een rijbewijs heb... Overstappen of blijven?! En waar naar toe? Delta lloyd?
 
Ik ben 2 maanden niet in NL geweest en merk nu bij thuiskomst dat eea is gebeurd qua verzekeringen.

Ik snap er vrij weinig van, eerlijk gezegd. Heb een nieuwe polisblad van Centraal Beheer gekregen waarop staat dat ik €1600 per jaar kwijt ben (excl ass. belasting) en van mijn schadevrije jaren hebben ze 12 gemaakt, terwijl ik nog maar 5 jaar een rijbewijs heb... Overstappen of blijven?! En waar naar toe? Delta lloyd?

Die 12 zijn een schatting. Met 5 jaar gaat hij naar ongeveer €3800
 
Ik ben 2 maanden niet in NL geweest en merk nu bij thuiskomst dat eea is gebeurd qua verzekeringen.

Ik snap er vrij weinig van, eerlijk gezegd. Heb een nieuwe polisblad van Centraal Beheer gekregen waarop staat dat ik €1600 per jaar kwijt ben (excl ass. belasting) en van mijn schadevrije jaren hebben ze 12 gemaakt, terwijl ik nog maar 5 jaar een rijbewijs heb... Overstappen of blijven?! En waar naar toe? Delta lloyd?
Welcome back:eek:. Je kunt 5000 posts terug beginnen met lezen dan ben je weer bij. Je komt dan tot de conclusie dat de meesten zijn overgestapt naar Delta Lloyd.
 
Tip!
Het is heel eenvoudig om zelf via Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars - Inzagerecht Formulier digitaal via de e-mail een royementsverklaring vanuit Roy-Date op te vragen die daar minimaal drie jaar geregistreerd blijven staan. Als je de instructie even doorleest, je gegevens invult en een kopie legitimatie als bestand toevoegt heb je binnen een uur digitaal je schadevrije jaren op schrift van de verzekeraar(s) van voor CB in je bezit (waar overigens ook in jou situatie de nieuwe verzekeraar (Delta Lloyd (?) zal raadplegen en de historie aantreft). Gesaldeerd met de voor jou -3 schadevrije jaren maakt dat weer een positief aantal schadevrije jaren, succes.

Top. Dank. Will do.
 
Net ook een betaling ontvangen van CB, 1920€ aub en in 1 keer te betalen.
Contact opgenomen om gespreide betaling (halfjaarlijks) aan te vragen maar kreeg een ONMOGELIJK terug :(
niet dat ik het niet kan betalen, maar zoals jullie mogelijks ook wel ervaren komen er nogal tamelijk wat meer afrekeningen binnen in januari in vergelijking met andere maanden ...
vrees dat het te laat is om me er nu nog van tussenuit te muizen zeker?
 
Net ook een betaling ontvangen van CB, 1920€ aub en in 1 keer te betalen.
Contact opgenomen om gespreide betaling (halfjaarlijks) aan te vragen maar kreeg een ONMOGELIJK terug :(
niet dat ik het niet kan betalen, maar zoals jullie mogelijks ook wel ervaren komen er nogal tamelijk wat meer afrekeningen binnen in januari in vergelijking met andere maanden ...
vrees dat het te laat is om me er nu nog van tussenuit te muizen zeker?

Betaling ontvangen? Rekening denk ik dus. Waarom ben je bij CB gebleven? Is DL niet in België te verkrijgen?
 
Kreeg vorige week de royementsbrief van CB. Had m al bijna opgeborgen, zie ik ineens dat ik maar 1 schadevrij jaar heb!:cursing:
Wat een rukkers zijn het toch, echt hopeloos.
Heb ze alweer een mail gestuurd om dit te corrigeren naar 18 jaar.

Dus let allemaal even op voordat je die brief van CB in het ronde archief deponeerd...
 
Heeft iemand ervaring met European Automative Services (eas-insurance.com) uit Utrecht.
Ik kreeg een uitstekend verzekeringsvoorstel voor mijn nieuwe Model S, maar... misschien wel te goed om waar te zijn :redface:
BA 209 euro
Omnium 1040
Rechtsbijstand 58
Schadebestuurder 47
Pechhulp 94
850 euro Engelse franchise

Dit is zowat 650 euro goedkoper dan de andere verzekeraars. Blijkbaar werken ze voor Belgie samen met Axa.

Alle feedback welkom!
 
Ik heb mijn verzekering overgesloten ergens in december, en dat loopt via EAS.

In zo'n korte tijd heb ik natuurlijk nog niet veel ervaring, maar so far ben ik tevreden over de respons op de mail en het telefonische contact: vlotte reactie, non nonsens en prettig in de communicatie.
 
Heeft iemand ervaring met European Automative Services (eas-insurance.com) uit Utrecht.
Ik kreeg een uitstekend verzekeringsvoorstel voor mijn nieuwe Model S, maar... misschien wel te goed om waar te zijn :redface:
BA 209 euro
Omnium 1040
Rechtsbijstand 58
Schadebestuurder 47
Pechhulp 94
850 euro Engelse franchise

Dit is zowat 650 euro goedkoper dan de andere verzekeraars. Blijkbaar werken ze voor Belgie samen met Axa.

Alle feedback welkom!

Zie ook posts #418-#422 in draadje http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13906-Belgium-and-the-Netherlands-Insurance.