Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ben eigenlijk al een tijdje een 'lurker' van het forum en reeds sinds nov 2013 in bezit van mijn MS85, maar sinds dit jaar overgestapt op DL verzekering. Nu is het zo dat in de voorwaarden staat, dat de auto verzekerd is voor pechhulp in NL en niet in Europa.

Ik heb geen servicecontract afgesloten bij Tesla zelf, dus hoe hebben jullie dit nu geregeld (en dan vooral de mensen met een Delta Lloyd verzekering?).
ANWB zal zeker niet veel helpen mocht er wat gebeuren, of is dit nu via Tesla sowieso gedekt? (zit toch regelmatig in het buitenland...)

Pechverhelping in het buitenland is m.i. een probleempunt wegens onduidelijkheid wat Tesla hier nu wel of niet ten laste neemt. Al 2 jaar probeer ik zicht te krijgen op de correcte voorwaarden waaronder de Roadsite Assistance tussenkomt. Maar het blijft behoorlijk wazig. Zoals ik het nu begrijp is er gratis tussenkomst binnen een straal van 100 km van een Service Center. Dat betekent dat er in België zelfs gebieden zijn die hier buitenvallen, maar zeker als je bijv. naar Frankrijk rijdt/reist heb je meer kans dat je buiten die range komt, dan er binnen bent.

Ben op 9/01 speciaal naar nieuwjaarsborrel in A'dam gereden om 3 verzekeringskwesties eens op een hoger echelon te krijgen. Heb Jerome Guillen een brief met die probleemitems overhandigd en die in kort gesprek met hem ingeleid. Ondanks mondelinge belofte om ze ter harte te nemen en ondanks rappel per mail tot heden geen zinnige reactie ontvangen. Topic rond Roadsite Assistance luidde zo:

As Tesladrivers we have the benefits of a free Roadsite Assistance. As a broker I like to be able to inform my (and your) customers about the rights involved with this service, but also about the limitations of this assistance. At this moments we just know that there is full cover within a distance of 100 km round a service center.
Can we receive the written conditions to be able to verify what is covered an what is not. Can we get any reliable information about the cost involved in using the Roadsite Assistance out of the 100 km parameter?


Tot bewijs van tegendeel is mijn standpunt dan ook dat het met Roadsite Assistance een beetje is zoals met de GSM-dekking 10 jaar geleden. Je weet nooit zeker of er dekking is of niet. En hoewel een Tesla relatief betrouwbaar is, weet je ook nooit op welke plaats hij het eventueel zal laten afweten. Om die reden blijf ik tot tegenbewijs bijkomende pechverhelping aan klanten adviseren.
 
Is het gebruikelijk dat t.b.v. acceptatie een verzekeraar privé schuldschades bekijkt én meeneemt in de premieberekening wanneer een reeds bestaande zakelijke autoverzekering (zonder schuldschades (!)) op naam van een BV wordt overgesloten naar een andere verzekeraar?! Dit terwijl door de tussenpersoon reclame wordt gemaakt voor acceptatie zonder no-claim verklaring.
 
Is het gebruikelijk dat t.b.v. acceptatie een verzekeraar privé schuldschades bekijkt én meeneemt in de premieberekening wanneer een reeds bestaande zakelijke autoverzekering (zonder schuldschades (!)) op naam van een BV wordt overgesloten naar een andere verzekeraar?! Dit terwijl door de tussenpersoon reclame wordt gemaakt voor acceptatie zonder no-claim verklaring.

ja..
 
Het lijkt erop dat de verzekeraar naar de verzekeringsnemer van de privé voertuigen kijkt. Als ik mijn privé voertuigen op naam van mijn vrouw had gezet waren de privé schades helemaal niet naar boven gekomen in een search binnen het Risk Management Portal.:crying:
 
Bedankt voor de uitleg!
Ik had intussen Tesla gesproken over buitenlandhulp en zij gaven aan dat ik daar dus geen zorgen over hoefde te maken.
Maar als ik dus jouw verhaal begrijp is dit dus gelimiteerd tot 100km van een SeC... Een cruciaal feit wat ik dus niet heb meegekregen.

Heb je enige adviezen tot pechhulpverlening naast de ANWB?

Pechverhelping in het buitenland is m.i. een probleempunt wegens onduidelijkheid wat Tesla hier nu wel of niet ten laste neemt. Al 2 jaar probeer ik zicht te krijgen op de correcte voorwaarden waaronder de Roadsite Assistance tussenkomt. Maar het blijft behoorlijk wazig. Zoals ik het nu begrijp is er gratis tussenkomst binnen een straal van 100 km van een Service Center. Dat betekent dat er in België zelfs gebieden zijn die hier buitenvallen, maar zeker als je bijv. naar Frankrijk rijdt/reist heb je meer kans dat je buiten die range komt, dan er binnen bent.

Ben op 9/01 speciaal naar nieuwjaarsborrel in A'dam gereden om 3 verzekeringskwesties eens op een hoger echelon te krijgen. Heb Jerome Guillen een brief met die probleemitems overhandigd en die in kort gesprek met hem ingeleid. Ondanks mondelinge belofte om ze ter harte te nemen en ondanks rappel per mail tot heden geen zinnige reactie ontvangen. Topic rond Roadsite Assistance luidde zo:

As Tesladrivers we have the benefits of a free Roadsite Assistance. As a broker I like to be able to inform my (and your) customers about the rights involved with this service, but also about the limitations of this assistance. At this moments we just know that there is full cover within a distance of 100 km round a service center.
Can we receive the written conditions to be able to verify what is covered an what is not. Can we get any reliable information about the cost involved in using the Roadsite Assistance out of the 100 km parameter?


Tot bewijs van tegendeel is mijn standpunt dan ook dat het met Roadsite Assistance een beetje is zoals met de GSM-dekking 10 jaar geleden. Je weet nooit zeker of er dekking is of niet. En hoewel een Tesla relatief betrouwbaar is, weet je ook nooit op welke plaats hij het eventueel zal laten afweten. Om die reden blijf ik tot tegenbewijs bijkomende pechverhelping aan klanten adviseren.
 
Ik heb dit ook nog eens nagevraagd bij de verkoper ; volgens hem was daar "niets van aan"; ze maken gebruik van lokale sleepbedrijven die flatbeds hebben. Ik ga dit nog eens dubbelchecken bij de DS aanstaande dinsdag. Mocht daar weer iets anders gezegd worden denk ik dat Patrick nog een extra klant heeft voor pechverhelping ;)
 
Ik heb dit ook nog eens nagevraagd bij de verkoper ; volgens hem was daar "niets van aan"; ze maken gebruik van lokale sleepbedrijven die flatbeds hebben. ...
Verkoper liegt niet als hij dit zegt, maar vertelt ook niet het volledige verhaal. (Typische eigenschap voor verkopers). Natuurlijk zal Roadsite Assistance u depanneren als u ze oproept. Maar de vraag is wie zal de kostprijs voor de depannage dragen? RA of uzelf?

Tesla laat helaas na om hier klare wijn over te schenken. In de handleiding ten tijde van mijn aflevering stond zelfs bedrieglijk Raadpleeg voor alle rechten en voorwaarden van het Tesla Assistance Programma de voorwaarden die u bij aankoop van de auto door Tesla zijn overhandigd. terwijl het enige wat je overhandigd kreeg een kaartje met telefoonnummers was. Sinds anderhalf jaar probeer ik de voorwaarden van de RA te ontvangen. Wellicht zijn die nergens voor publicatie bestemd, want ze zijn niet te krijgen. Ik heb diverse kanalen uitgeprobeerd om hier duidelijkheid over te krijgen. Dit zonder succes. Uitgezonderd onderstaande mail, die m.i. niets aan de verbeelding overlaat en waarvan ik de aanhef voor u kopieer:

Van: Mohomoud Ismail [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 30 oktober 2013 17:18
Aan: patrick...
Onderwerp: Tesla Motors
Dear Patrick,
Roadside Assistance:
 Is a pan European service that covers any purchased Model S within the warranty zone in case of a breakdown (assistance).
Roadside Assistance is covered for the range of 100 km. Any additional km would be subject to the customer's approval and cost.
The Roadside Assistance policy follows the entire warranty zone.


Bold is door mij aangebracht. Was in originele mail plain text.
 
We beseffen maar al te goed dat One Step Beyond aan Madness toegeschreven wordt.

Maar dat heeft ons niet tegengehouden om een nieuw initiatief te lanceren. En hiermee ook weer 1 stap verder te gaan.

Voortaan kan elke Belg met een elektrische auto bij Electric car insurance terecht.

Omdat dit een eenmalige kennisgeving is naar EV-rijders, reken ik er op dat de zedenpolitie van TMC deze boodschap wel door de vingers ziet.

Ook een woordje van dank aan collega-TMCmember Hans69, die ons belangeloos foto van zijn PLUG IN liet gebruiken.
 
De Tesla Verzekering kan nog niet de P85D verzekeren, ze hebben nog geen offerte ontvangen van Delta Lloyd. Wie van jullie heeft al een P85D en waar hebben jullie deze laten verzekeren? Ik ga die van mij morgen ophalen en het zal wel zo prettig zijn al hij verzekerd is!
 
De Tesla Verzekering kan nog niet de P85D verzekeren, ze hebben nog geen offerte ontvangen van Delta Lloyd. Wie van jullie heeft al een P85D en waar hebben jullie deze laten verzekeren? Ik ga die van mij morgen ophalen en het zal wel zo prettig zijn al hij verzekerd is!

Volgens mij verzekeren ze de Model S en maken ze geen onderscheid in D of iets anders. Wel hebben ze een staffelprijs gebaseerd op de nieuwprijs. Gelukkig valt mijn P85D ex BTW nog ruim in de goedkoopste categorie.
 
De Tesla Verzekering kan nog niet de P85D verzekeren, ze hebben nog geen offerte ontvangen van Delta Lloyd. Wie van jullie heeft al een P85D en waar hebben jullie deze laten verzekeren? Ik ga die van mij morgen ophalen en het zal wel zo prettig zijn al hij verzekerd is!

Het is een Tesla verzekering, ongeacht het type. Idd hanteren ze een staffel, ik zit in de hoogste en heb gaan D dus lijkt het mij onzin als he je D niet zou kunnen verzekeren. Ik zou gewoon even bellen met van Tol en een tijdelijke dekking regelen voor morgen. Je zal dan gedekt zijn totdat je de officiële papieren krijgt. Ben erg tevreden over de pro actieve opstelling van hen.
5ccc6587990db6c634692c92aebfe9f8.jpg