Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekeringspremie - Mister Green Lease

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn lease maatschappij Mister Green informeerde mij als volgt:

Op 14 november jl. werd op het NOS Journaal en op RTL Nieuws al aangekondigd dat de prijzen van autoverzekeringen in het gehele land in 2017 fors omhoog gaan, soms met wel 50%. Hierbij willen wij u dan ook graag informeren over de aankomende premieverhoging van uw autoverzekering.

Uit onderzoek van leasemaatschappij Athlon, gepubliceerd op 25 november jl. blijkt dat Tesla-bestuurders op de tweede plaats van een totaal van 60 merken staan, wanneer het gaat om het rijden van schade.

De verzekeraar van MisterGreen (Delta Lloyd) heeft ook ons ingelicht over een stijging, die wij volgens de mantelovereenkomst artikel 5.2 aan onze leaserijders zullen moeten doorbelasten.

En dan komt er een heel verhaal dat ze alsnog de laagste premie en de best voorwaarden hebben etc etc
En dat het gemiddeld 30 euro duurder wordt.

Vervolgens zag ik op de nieuw factuur dat deze 61,26 hoger was. Des gevraagd is de premie voor de verzekering van 122,74 naar 184 euro gegaan. Verzekeraar is Delta Lloyd.

Vraag aan de lease-rijders: Hebben jullie de zelfde ervaring? Als ik zelf een verzekering afsluit dan ben ik nog steeds iets van 125 euro per maand kwijt als ik een offerte opvraag bij bijvoorbeeld Centraal Beheer. Maar nee dat wil Mister Green niet toestaan.

Volgens mij heeft Mister Green gewoon een slechte deal en wat kan het hun ook schelen, ze berekenen de premie verhoging 1:1 door aan klant. Kortom: ik ben er een pissig over.