TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Visible tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by bpsmits, Mar 16, 2014.

1. bpsmits

bpsmits Member

Bij de thread "model S gestolen" kwam een aantal keren "visible tesla" naar voren.

Hebben iemand daar al veel ervaring mee?
    Is dit goed te installeren door een ervaren gebruiker, maar geen technicus/programmeur?

2. thimo

thimo Model S driver

Ik heb het vandaag nog gedaan op de Mac. Het is een in Java geschreven programma waarbij je Java 7 nodig hebt. Op Windows zal dat vrij eenvoudig te verkrijgen zijn, de gotcha op de Mac is dat de Apple approved Java nog op versie 6 zit. Die moet je verwijderen en versie 7 via Sun downloaden en installeren.

Verder is het een kwestie van downloaden en opstarten, heel eenvoudig.

3. redevries

redevries René de Vries

Stelt helemaal niets voor om te installeren en te draaien en voegt echt iets toe. Je kunt allerlei dingen schedulen, maar ook notificatie krijgen als een of andere gebeurtenis plaatsvind.

Heel erg leuk is ook de demo dat je je gereden route helemaal (versneld) kunt laten naspelen via Google Earth. Goed voor open monden van verbazing :)

Er is ook goede documentatie, met een FAQ. En, als er gebruikersvragen zijn; stel ze gerust hier!

4. bpsmits

bpsmits Member

Gedownload.
    Java gecontroleerd en OK bevonden
    Open the folder and find the file named "VisibleTesla.jar"
    als ik dit doe krijg ik: "exception while running application".
    Ik draai 64 bit Win 7

5. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Ik gebruik het ook soms als ik wil range chargen zodat hij net een uur voor ik vertrek vol is en een kwartier vtv de verwarming aanzet etc, mooi tooltje hoor!

6. Keezje

Keezje Active Member

#6 Keezje, Mar 16, 2014
    Last edited: Mar 16, 2014
    Nadat je m hebt gedownload moet je de zip niet openen maar uitpakken naar een zelf aangemaakte folder, bijvoorbeeld een nieuwe folder 'VisibleTesla' aangemaakt in de folder 'Program Files'. Uitpakken doe je door in je download map een rechtermuisklik op de zip te doen en 'Alles uitpakken..." te selecteren. Dan kun je de .jar openen.

Mwah, hoop maar dat ik je iets nieuws vertel en dat het daarna wel lukt..? :confused: Heb verder geen verstand van computers hoor. Heb m zojuist zelf geïnstalleerd, werkt meteen. Succes ermee!

7. redevries

redevries René de Vries

Is er een logfile aangemaakt in de directory waar alle bestanden en submappen staan?

8. bpsmits

bpsmits Member

Bedankt voor de antwoorden.
    Ik had een map visible tesla gemaakt, maar deze stond in de download directory.
    Nadat ik het in de programma directory had geïnstalleerd werkte het

Share This Page